Τρίτη 29 Απριλίου 2014

ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΔΑ ΚΑΘΙΕΡΩΣΕ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΩΣ ΤΗ ΜΟΝΗ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΧΑΡΛΕΜ ΠΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΕΙ



Η Πανωραία Παναγιωσούλη είναι κόρη του Ελληναμερικανού λογοτέχνη Γαβριήλ Παναγιωσούλη, λάτρη της ελληνικής γλώσσας και ένθερμου υποστηρικτή της. 

Η Πένι Παναγιωσούλη αποφάσισε από την πρώτη στιγμή βρίσκοντας ανταπόκριση και από τους υπευθύνους, να εισαγάγει τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, γνωρίζοντας ότι η εκμάθηση της θα μπορούσε να «ανοίξει τους ορίζοντες» των μαθητών και να τους βοηθήσει να κατανοήσουν πρώτα απ΄ όλα από που προέρχονται οι αρχές της δημοκρατίας. 
Η μεθοδολογία που ακολουθείται στο KAPPA IV δημιουργεί ένα θετικό προηγούμενο, από το οποίο ίσως θα έπρεπε να διδαχθούν τα ελληνοαμερικανικά σχολεία. «Δεν πρόκειται απλά για διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, ξεκομμένη από το περιβάλλον της», σημειώνει η ίδια. «Δείχνουμε τη σχέση των ελληνικών με διάφορα πράγματα στον κόσμο. Χάρη στη νέα τεχνολογία ο κόσμος έχει γίνει επίπεδος. Οι μαθητές μας, μέσω τις διδασκαλίας των ελληνικών και διαφορετικών πολιτισμών, θα αναπτύξουν μεγαλύτερη εκτίμηση για το ποιοι πραγματικά είναι». Τα ελληνικά στο πρόγραμμα διδασκαλίας του KAPPA IV, είναι πρακτικά κομμάτι κάθε μαθήματος, καθώς ελληνικοί είναι στο μεγαλύτερο μέρος τους οι επιστημονικοί όροι. Αν για παράδειγμα στην τάξη διδάσκεται το Πυθαγόρειο Θεώρημα, μετά τα μαθηματικά θα ακολουθήσει η συζήτηση για τον Πυθαγόρα, τη συμβολή των Ελλήνων στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης, τους φιλόσοφους, τον Παρθενώνα, την αρχιτεκτονική και τη δομή της ελληνικής πόλης. 
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με τη διδασκαλία των Ελληνικών απλά ως ξένη γλώσσα, με το βάρος στη γραμματική, το λεξιλόγιο και κάποια στοιχεία πολιτισμού. Στην πορεία ουσιαστικά μεταμορφώθηκε σε κάτι μεγάλο. Σημαντικό ρόλο έπαιξε, όπως λέει η κ. Παναγιωσούλη, και η δεκαήμερη εκδρομή 33 μαθητών του σχολείου και 19 συνοδών τους στην Ελλάδα, καθώς τους δόθηκε η ευκαιρία να δουν από κοντά όλα αυτά που διδάσκονταν στις τάξεις τους. Κατά την παραμονή τους στην Ελλάδα επισκέφθηκαν διάφορους αρχαιολογικούς χώρους, όπως την Ολυμπία, τους Δελφούς, την Ακρόπολη, τα Μετέωρα κ.ά. Η Πένι Παναγιωσούλη, ως επιτυχημένη διευθύντρια, έχει αποδεχτεί πρόταση για να αναλάβει ως λυκειάρχης ένα νέο πρότυπο λύκειο στο Μπρονξ, το Kappa International High School. Το έργο της θα συνεχίσει η υποδιευθύντρια Briony Carr και οι τρεις ελληνικής καταγωγής δάσκαλοι, οι οποίοι διδάσκουν διάφορα μαθήματα. Δυσκολίες βέβαια υπάρχουν, όπως το να βρεθούν κατάλληλοι δάσκαλοι, αλλά και με τα σχολικά εγχειρίδια. Ενδεικτικό για το προηγμένο επίπεδο των ελληνικών των παιδιών του KAPPA IV ήταν «Οι Όρνιθες» του Αριστοφάνη, που ανέβασαν στο Σταθάκειο πολιτιστικό κέντρο της Νέας Υόρκης, αφήνοντας άναυδους όσους παρακολούθησαν την παράσταση. Το έργο αποδόθηκε στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα και χρησιμοποιήθηκε η αυθεντική μουσική του Μάνου Χατζηδάκη, από την ιστορική παράσταση του Κάρολου Κουν. Η Πανωραία Παναγιωσούλη είναι κόρη του Ελληναμερικανού λογοτέχνη Γαβριήλ Παναγιωσούλη, λάτρη της ελληνικής γλώσσας και ένθερμου υποστηρικτή της. Η ίδια παραδέχεται ότι πηγή έμπνευσης του εγχειρήματός της ήταν ο πατέρας της, για τον οποίο μιλά με υπερηφάνεια, τονίζοντας ότι μέσω των οραμάτων του μπόρεσε να εκτιμήσει τι πραγματικά σημαίνει να είσαι Έλληνας. Γεννήθηκε στη Γουατεμάλα, απ΄ όπου κατάγεται η μητέρα της. Στην Αμερική μετανάστευσαν όταν ήταν πολύ μικρή κι από τότε κάθε χρόνο επισκέπτονται την Ελλάδα και την ιδιαίτερη πατρίδα της, Κεφαλλονιά. 
http://www.ellines.com/erga-ellinon/




5 ΝΑΥΑΓΟΙ ΕΓΡΑΨΑΝ SOS ΣΤΗΝ ΑΜΜΟ ΚΑΙ ΣΩΘΗΚΑΝ.

Νομίζαμε πως συμβαίνει μόνο στις ταινίες, αλλά τελικά, επιβεβαιώνεται για ακόμα μια φορά πως η ζωή ξεπερνά τη φαντασία. Πέντε άνθρωποι που ναυάγησαν στα ανοικτά της Αυστραλίας, σε ένα πολύ μικρό νησάκι, κατάφεραν να σωθούν, γράφοντας ένα τεράστιο SOS στην άμμο! Έτσι, τα ελικόπτερα των αρχών που τους έψαχναν κατόρθωσαν να τους εντοπίσουν και τελικά να τους διασώσουν. 
Όταν έσπασε η άγκυρα του σκάφους στο οποίο επέβαιναν οι τρεις άντρες και οι δυο γυναίκεςαπό την Αυστραλία, δεν πρόλαβαν καν να αντιδράσον. Οι έρευνες για τη διάσωσή τους ξεκίνησαν μόνο όταν το σκάφος βρέθηκε εγκαταλελειμμένο σε μεγάλη απόσταση, χωρίς όμως να υπάρχουν στοιχεία για την τύχη των επιβαινόντων. 
Μία από τους ναυαγούς, η Λιν Φορμπς-Σμιθ, μίλησε για την περιπέτειά τους εξηγώντας, πως με το που έσπασε η άγκυρα, τα ρεύματα παρέσυραν το σκάφος τους μακριά. «Είχαμε συμβιβαστεί με την ιδέα πως θα περνούσαμε το βράδυ εκεί, χωρίς νερό, φαγητό, αντηλιακό, ούτε καν καπέλα», λέει. Κινητά τηλέφωνα και όλα τους τα πράγματα, «έφυγαν» μαζί με τη βάρκα! 

«Δεν είχαμε άλλη επιλογή, παρά να γράψουμε το μήνυμα και να περιμένουμε τη διάσωση, ελπίζοντας πως οι δικοί μας θα ειδοποιούσαν τις αρχές», συμπληρώνει η γυναίκα.
Τελικά, η έρευνα για τους ναυαγούς ξεκίνησε όταν βρέθηκε το σκάφος, τυχαία από μια περίπολο των αρχών. Πράγματι, περίπου τρεις ώρες αργότερα, ένα ελικόπτερο πέταξε πάνω από το μικρό νησάκι που βρίσκονταν οι πέντε ναυαγοί και ο πιλότος είδε από ψηλά το γιγάντιο SOS που είχαν χαράξει στην άμμο, προχωρώντας άμεσα στη διάσωσή τους.
Πηγή: patrisnews.com

ΕΠΤΑ ΜΗΝΕΣ ΓΕΜΑΤΟΥΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ, ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ, ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟ ΝΑ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΗΝ ΑΥΛΑΙΑ!!



Επίσης γίνονται συζητήσεις για τη δημιουργία ενός μόνιμου κλιμάκιου περιοδείας, το οποίο θα δίνει παραστάσεις 7 μήνες το χρόνο σε όλες τις χώρες όπου υπάρχει Ελληνισμός,  σύμφωνα με δηλώσεις του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Θεάτρου, Σωτήρη Χατζάκη σε ομογενειακά μέσα ενημέρωσης της Αυστραλίας.
Το κλιμάκιο περιοδείας του πρώτου θεάτρου της χώρας θα είναι έτοιμο του χρόνου και θα επισκεφθεί την Αυστραλία για να παρουσιάσει τον «Ερωτόκριτο», σύμφωνα με τον κ. Χατζάκη.
Το έργο του Βιτσέντζου Κορνάρου, η κορωνίδα του κρητικού πνεύματος και ένα από τα σημαντικότερα έργα της ελληνικής – και ευρωπαϊκής- αναγεννησιακής λογοτεχνίας, με αναγνωρισμένη διαχρονική αξία, αποτελείται από 10.012 ιαμβικούς δεκαπεντασύλλαβους ομοιοκατάληκτους στίχους.
Πρόκειται για έναν θησαυρό της παράδοσής μας, με τον οποίο γαλουχήθηκαν πολλές γενιές Ελλήνων, αφού «τραγουδιέται» περισσότερο από 400 χρόνια, αποτυπώνοντας την τρυφερότητα του νεανικού έρωτα, την ρωμαλέα ελληνική ψυχή αλλά και την ασύλληπτη ομορφιά της κρητικής διαλέκτου. Στο Εθνικό Θέατρο παρουσιάζεται για πρώτη φορά.
Ο κ. Χατζάκης ανέλαβε το Εθνικό Θέατρο πέρυσι, μετά από 4χρονη θητεία στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και εμπειρία στον κόσμο του θεάτρου ως ηθοποιός και σκηνοθέτης. Έχει υπογράψει πάνω από 100 παραστάσεις σε κρατικά και ιδιωτικά θέατρα της Ελλάδας. Κορυφαίες στιγμές στη καριέρα του ήταν η συνεργασία του με το θέατρο Καισαριανής, το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών και του Θεάτρου Πολιτεία, καθώς και τα δυο χρόνια δίπλα στον Νίκο Κούρκουλο, ως αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου τη διετία 2005-2006.

Παραστάσεις του έχουν ανέβει στην Ελλάδα και στην Ισπανία, Πορτογαλία, Γερμανία, Πολωνία, Αγγλία, Σερβία, Βουλγαρία, Αλβανία, Ρουμανία, Ν. Αφρική, Κούβα, Κίνα (Χονγκ Κονγκ, Πεκίνο) και στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου. Έχει διασκευάσει για το θέατρο τα κείμενα: «Η Φόνισσα» του Α Παπαδιαμάντη, «Η νύχτα του τράγου», «Του νεκρού αδελφού», «Ο τελευταίος πειρασμός» του Ν. Καζαντζάκη, «Ο ιερός γάμος» και «Η πάπισσα Ιωάννα» του Ε. Ροΐδη.