Δευτέρα, 28 Απριλίου 2014

ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «MENTOR ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ» ΤΗΣ MICROSOFT



Η Microsoft με χαρά ανακοινώνει ότι 4 εκπαιδευτικοί και 1 σχολείο στην Ελλάδα, έχουν διακριθεί στα παγκόσμια Προγράμματα Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών και Πρωτοπόρων Σχολείων αντίστοιχα.



Η ομάδα των συστεγαζόμενων του 26ου και 29ου Δημοτικών Σχολείων Αχαρνών αναδείχθηκε ως Mentor Σχολείο και 4 Έλληνες από δύο σχολεία αναδείχθηκαν ανάμεσα σε 23.000 εκπαιδευτικούς, ως Πρωτοπόροι Εκπαιδευτικοί.   Οι συμμετέχοντες και των δύο προγραμμάτων θα αποτελέσουν μέρος της αποκλειστικής ετήσιας πρωτοβουλίας για την αναγνώριση πρωτοπόρων εκπαιδευτικών και Mentor σχολείων που χρησιμοποιούν τη τεχνολογία για τη μεταμόρφωση της εκπαίδευσης.
«Το πρόγραμμα Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών και Σχολείων της Microsoft αποτελεί πηγή έμπνευσης για το πώς εκπαιδευτικοί και σχολεία χρησιμοποιούν τη τεχνολογία προκειμένου να προετοιμάσουν τους μαθητές τους για τον 21ο αιώνα», δήλωσε ο Anthony Salcito, Αντιπρόεδρος για την Εκπαίδευση στη Microsoft. «Δεν είναι μόνο ότι πραγματοποιούν καινοτόμο έργο στην τάξη αλλά καθοδηγούν ενεργά και άλλους, φέρνοντας την αλλαγή στο ίδιο τους το εκπαιδευτικό το σύστημα. Θέτουν ένα εξαιρετικό παράδειγμα για τους συναδέρφους τους και ελπίζουμε ότι θα επωφεληθούν από την πρόσβαση στην τεχνολογία που λαμβάνουν από τα πρόγραμμα για την εκπαίδευση της Microsoft.»
Κάθε χρόνο το πρόγραμμα Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών επιλέγει 250 εκπαιδευτικούς να λάβουν μέρος στην αποκλειστική παγκόσμια κοινότητα εκπαιδευτικών ηγετών, οι οποίοι χρησιμοποιούν την τεχνολογία προκειμένου να επηρεάσουν θετικά την εκπαίδευση. Για να επιλεγούν, οι εκπαιδευτικοί υποβάλλονται σε διαδικασία υποβολής αιτήσεων η οποία περιλαμβάνει online αίτηση με βίντεο σχετικά με τη μαθησιακή δραστηριότητα. Χρειάζεται να δημιουργήσουν μία μαθησιακή δραστηριότητα και ένα ερασιτεχνικό βίντεο διάρκειας 2-3’ το οποίο θα περιγράφει το έργο τους και πως χρησιμοποίησαν την τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές διδασκαλίας τους για να επηρεάσουν θετικά τους μαθητές. Οι νικητές επιλέγονται από μία ομάδα παγκόσμιων κριτών η οποία χρησιμοποιεί ευρέα κριτήρια για την αξιολόγηση μεταξύ άλλων, του έργου, της συνεργασίας, της γνώσης και της κριτικής σκέψης.

Προκειμένου να θεωρηθούν Mentor τα σχολεία και Πρωτοπόροι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να επιδείξουν δέσμευση στη καινοτομία και να ξεπεράσουν τα εμπόδια στη προετοιμασία των μαθητών του 21ου αιώνα. Τα σχολεία επιλέγονται με βάση τη κατάταξη εκπαιδευτικής επιτυχίας και της επιτυχούς διαχείρισης του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί επιλέγονται με βάση το καινοτόμο έργο τους, τις ηγετικές τους ικανότητες και την αποτελεσματική χρήση της τεχνολογίας για τη βελτίωση της μάθησης.

Τα οφέλη για τους Πρωτοπόρους Εκπαιδευτικούς και τα Mentor Σχολεία μεταξύ άλλων είναι:
•Πρόσκληση συμμετοχής στο Παγκόσμιο Φόρουμ Εκπαίδευσης της Microsoft, που θα πραγματοποιηθεί τον Μάρτιο του 2014 στη Βαρκελώνη
•Πρόσβαση στις στρατηγικές και τις τεχνολογίες της Microsoft
•Ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης και πιστοποιήσεις
Οι Διευθυντές του 26ου και του 29ου ΔΣ Αχαρνών των σχολείων που διακρίθηκαν ως Mentor School - Δρ. Ματθαίος Πατρινόπουλος και Φώτιος Περρής δήλωσαν: «Εκ μέρους της εκπαιδευτικής ομάδας των δύο σχολείων, των μαθητών αλλά και των γονέων τους, εκφράζουμε τη χαρά που νιώθουμε όλοι μας για την διάκριση των σχολείων ως Mentor School στο Πρόγραμμα Συνεργάτες στη Μάθηση της Microsoft. Η εκπαιδευτική ομάδα συνεχίζει να θέτει νέους στόχους, με βαθιά πίστη πως το μέλλον όλων μας μπορεί να γίνει καλύτερο μέσα από την παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης στα παιδιά μας. Τα σχολεία μας διακρίθηκαν ανάμεσα σε σχολεία από όλο τον κόσμο (ιδιωτικά και δημόσια) με εξαιρετικές περγαμηνές. Η επιλογή έγινε από ομάδα διεθνών εμπειρογνωμόνων στον τομέα την εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών τεχνολογιών που παρακολούθησαν την πορεία μας ως Pathfinder Schools την προηγούμενη χρονιά και μας επέλεξαν για τις καινοτόμες μαθησιακές διαδικασίες και τις πετυχημένες διδακτικές προσεγγίσεις που εφαρμόζουμε. Η καινούρια διάκριση μας κάνει ακόμα πιο περήφανους, γιατί μέσα στις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε όλοι μας, έχουμε καταφέρει να δημιουργούμε μέσα από τη δημόσια εκπαίδευση ένα μαθησιακό περιβάλλον που στηρίζεται στη δημιουργικότητα, στη συνεργασία και στην εφαρμογή νέων εκπαιδευτικών πρακτικών με τη χρήση των σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων.»
Αξίζει να αναφερθεί ότι στην Ελλάδα υπάρχουν και δύο σχολεία τα οποία πέρυσι αναδείχθηκαν ως σχολεία με καινοτομίες παγκοσμίου ενδιαφέροντος, στην ανώτατη βαθμίδα του προγράμματος World Tour Schools και αποδέχτηκαν την πρόσκληση να συμμετέχουν ως σχολεία Φάροι στο Παγκόσμιο Πρόγραμμα Πρωτοπόρων Σχολείων. Αυτά τα σχολεία είναι τα ΕλληνοΑμερικάνο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, Κολλέγιο Αθηνών – Κολλέγιο Ψυχικού και τα Εκπαιδευτήρια Δούκα.

http://www.kathimerini.gr/

ΠΗΓΗ: Δελτίο Τύπου