Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ.

Με οριστική απόφαση του Πρωτοδικείου Πρέβεζας έγινε δεκτή αγωγή κατά της διαθεσιμότητας 15 συνολικά σχολικών φυλάκων, οι οποίοι επιστρέφουν οριστικά στην εργασία τους. 



Το Δικαστήριο έκρινε ότι οι διατάξεις του ν. 4172/2013 που κατήργησαν τις θέσεις των Σχολικών Φυλάκων και έθεσαν τους εργαζόμενους σε διαθεσιμότητα είναι ευθέως αντισυνταγματικές. Έτσι, οι συγκεκριμένοι Σχολικοί Φύλακες δεν θα απολυθούν στις 23 Μαρτίου 2014, αλλά θα συνεχίσουν να εργάζονται κανονικά στον Δήμο τους. Η δικαστική αυτή απόφαση κρίνεται ως σημαντική, ιδιαίτερα καθώς υπάρχουν και άλλοι υπό διαθεσιμότητα υπάλληλοι που έχουν προσφύγει νομικά κατά του συγκεκριμένου νόμου.

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Πρέβεζας, με την 117/2014 απόφασή του, δέχεται την αγωγή των σχολικών φυλάκων της Πρέβεζας και αναγνωρίζει ότι η μονομερής βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας των σχολικών φυλάκων που προχώρησαν στην αγωγή, με την ένταξή τους σε καθεστώς διαθεσιμότητας και την περικοπή του μισθού τους, είναι παράνομη και καταχρηστική.
Υποχρεώνει δε το Δήμο Πρέβεζας να αποδέχεται τις υπηρεσίες των σχολικών φυλάκων, με τους ίδιους όρους και με την καταβολή των πλήρων αποδοχών τους, όπως ίσχυσαν πριν τεθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας, δηλαδή στις 23-7-2013.

«Αισθανόμαστε δικαιωμένοι για τον αγώνα που δώσαμε και φυσικά πολύ χαρούμενοι που θα γυρίσουμε στις δουλειές μας. Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως την ανεξάρτητη δικαιοσύνη, που τέλεσε στο ακέραιο το έργο της και έκρινε με βάση το δίκαιο στην υπόθεσή μας. Ευχαριστούμε επίσης τον εργατολόγο κ. Παπακωνσταντίνου και τον δικηγόρο Ιωαννίνων, κ. Γεωργιάδη για τη βοήθειά τους και φυσικά όλους όσους μας στήριξαν, τους οποίους αναφέρουμε και σε ανακοίνωσή μας», ανέφερε  η κα Μαρία Κούκου, εκ μέρους της επιτροπής απολυμένων.


Πηγή: kathimerini.gr, left.gr

Η ΕΥΡΩΒΟΥΛΗ ΕΙΠΕ ΟΧΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑΣ ΣΕ ΤΖΑΜΙ.

 Το Ανώτατο Δικαστήριο της Τουρκίας θα πρέπει άμεσα να  ανακαλέσει την απόφασή του για λειτουργία του ιστορικού ναού ως τζαμί και να το επαναλειτουργήσει ως μουσείο!  Πρόκειται για ένα στολίδι του παγκόσμιου πολιτισμού διακοσμημένο με θέματα χριστιανικής θεματολογίας!



Υπερψηφίστηκε σήμερα στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η τροπολογία που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής Γιώργος Χατζημαρκάκης.
Με αυτήν, το Ανώτατο Δικαστήριο Yargitay της Τουρκίας καλείται να ανακαλέσει απόφασή του για λειτουργία του ιστορικού ναού της Αγίας Σοφίας στην Τραπεζούντα, ως τζαμί.

Επιπλέον, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποφάσισε να ασκήσει πιέσεις για την άμεση επαναλειτουργία της Αγίας Σοφίας ως μουσείο.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο εν λόγω χριστιανικός ναός λειτουργεί ήδη ως τέμενος για τους μουσουλμάνους στην Τουρκία.
«Είναι ίσως η πρώτη φορά στα χρονικά του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που εγκρίνεται μια τροπολογία, η οποία κατατίθεται την τελευταία στιγμή, σε μια τόσο σημαντική έκθεση. Ευχαριστώ τους συναδέλφους που κατανόησαν πλήρως τη σημασία του αιτήματος, παρά τη διαφωνία της εισηγήτριας της έκθεσης. Ήταν πραγματικά μια δύσκολη στη λήψη της, αλλά πολύ σημαντική απόφαση, η οποία ανταποκρίνεται στις προσδοκίες και το αίτημα του ποντιακού ελληνισμού» δήλωσε ο κ. Χατζημαρκάκης.

Η ιστορία της Αγίας ΣοφίαςΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑΣ
Η Αγία Σοφία Τραπεζούντας, ναός με εξέχουσα θέση τόσο ανάμεσα στα μνημεία του Πόντου, όσο και ανάμεσα στα βυζαντινά μνημεία ευρύτερα, οφείλει τη σημασία της στη σύνδεσή της με ποικίλες ιστορικές και αρχαιολογικές παραμέτρους. Πρώτα απ” όλα αποτελεί ένα μνημείο σαφώς συνυφασμένο, ήδη από την ίδρυσή του, με την τοπική αυτοκρατορική δυναστεία των Μεγάλων Κομνηνών. Ταυτόχρονα, ο τρόπος με τον οποίο συνδυάζονται τα επιμέρους στοιχεία της αρχιτεκτονικής διαμόρφωσης, της ζωγραφικής, της ψηφιδωτής και της γλυπτής διακόσμησής του θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ασυνήθιστος και ίσως μοναδικός. Αυτή η μοναδικότητα έγκειται κυρίως στη συνύπαρξη ετερόκλητων επιδράσεων, οι οποίες παραπέμπουν άλλοτε στη Δύση (σε σχέση με τη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή) και άλλοτε στην Ανατολή.
Χτισμένος έξω από τα τείχη της Τραπεζούντας, αλλά σε κοντινή τους απόσταση, ο ναός της Αγίας Σοφίας -σύνθετος σταυροειδής εγγεγραμμένος με τρούλο, νάρθηκα και τρία εντυπωσιακά πρόπυλα- αποτελεί το κέντρο ενός ευρύτερου οχυρωμένου οικοδομικού συγκροτήματος. Πλαισιώνεται από έναν πύργο με παρεκκλήσι, καθώς και από κατάλοιπα μιας μικρότερης εκκλησίας, αλλά και άλλων κτισμάτων, κατά πάσα πιθανότητα μοναστηριακών.
Φιλολογικές πηγές του 14ου αιώνα μνημονεύουν τη μονή «της του Θεού Λόγου Σοφίας», αλλά και «την μονήν του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, ήγουν την Αγίαν Σοφίαν». Επιπλέον, εντυπωσιακά εμφανής και κυρίαρχη στη διαμόρφωση της ταυτότητας του μνημείου είναι η ταφική λειτουργία του, η οποία τεκμαίρεται από τις νεκρικές κόγχες και τις επιτύμβιες επιγραφές που φιλοξενούνται στο ναό. Η λειτουργία πάντως του ναού ως κοιμητηριακού φαίνεται να περιλαμβάνεται στους στόχους της αυτοκρατορικής χορηγίας, όταν ιδρύθηκε είτε από το Μανουήλ Α΄ Μεγάλο Κομνηνό (1238-1263) είτε από τους άμεσους απογόνους του.


http://eu.greekreporter.gr/?p=15300

ΕΞΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΕΚΑ ΔΙΑΣΗΜΟΤΕΡΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΕΝΑ PROJECT ΤΟΥ M.I.T

ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΘΕΣΗ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
Στη λίστα των δέκα διασημότερων ανθρώπων των τελευταίων 6.000 χρόνων, οι έξι είναι Έλληνες. Εκεί περιέχονται ο Όμηρος, ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι και ο Ιησούς Χριστός, αλλά την πρώτη θέση την έχει ο Αριστοτέλης και ακολουθεί ο δάσκαλός του ο Πλάτωνας.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ

Σε ένα project που ονομάζεται «Πάνθεον», το M.I.T, το μεγαλύτερο τεχνολογικό πανεπιστήμιου του κόσμου, μελέτησε και αξιολόγησε την πολιτιστική προσφορά των μεγάλων μορφών της ιστορίας, δίνοντας μεγάλη βαρύτητα στα στοιχεία της διαχρονικότητας, της κοινωνικοπολιτικής επιρροής και της γλώσσας.
ΠΛΑΤΩΝΑΣ

Οι αναλυτές που συμμετείχαν σε αυτό το project συγκέντρωσαν και μελέτησαν στοιχεία από το 4.000 π.χ. έως και το 2010.
Most Famous People of the Last 6,000 Years
1. Aristotle
2. Plato
3. Jesus Christ
4. Socrates
5. Alexander the Great
6. Leonardo Da Vinci
7. Confucius
8. Julius Caesar
9. Homer
10. Pythagoras
 ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ