Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2014

ΓΥΡΙΖΕΤΑΙ ΤΑΙΝΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΓΛΥΠΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΚΑΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΧΩΡΑΦΑ

Οι Αδελφοί Βούρχες γυρίζουν ταινία την επιστροφή των Γλυπτών  του Παρθενώνα με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Χωραφά και υπολογίζουν σε ένα βραβείο στις Κάννες- 

Οι αδελφοί Βούρχες με τον πρωταγωνιστή της ταινίας Γιώργο Χωραφά, στον Ιερό Βράχο

 Η ΤΑΙΝΙΑ ΘΑ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ "ΠΡΟΜΑΧΟΣ"

Στη σκιά των κιόνων του Παρθενώνα ο φακός ταξιδεύει στον χρόνο και οι πρωταγωνιστές συνδέουν το ιστορικό παρελθόν με τη σύγχρονη πραγματικότητα. «Αόρατοι πρωταγωνιστές» τα γλυπτά αριστουργήματα που απουσιάζουν από τον ναό-σύμβολο του παγκόσμιου πολιτισμού. Μια διεθνής κινηματογραφική παραγωγή ξεδιπλώνει την ιστορία της αρπαγής των γλυπτών του Παρθενώνα και επαναφέρει, μέσω της έβδομης τέχνης, το διαρκές αίτημα για την επιστροφή τους στην Αθήνα. Η περιπέτεια των γλυπτών που λεηλάτησε ο Έλγιν και η ελληνική προσπάθεια για την απόδοσή τους από το Βρετανικό Μουσείο, αποτελεί τον άξονα της ταινίας με τίτλο «Πρόμαχος», σύμφωνα με το ethnos.gr και τον Γιώργο Αποστολίδη.
Η ταινία βρίσκεται στο τελικό στάδιό της, με την προοπτική να θέσει υποψηφιότητα για το διεθνές φεστιβάλ στις Κάνες. Εμπνευστές του έργου είναι δύο ομογενείς από τις ΗΠΑ, οι αδελφοί Βούρχες, με εμπειρία στην αμερικανική κινηματογραφική σκηνή, οι οποίοι έχουν αναλάβει την παραγωγή.
«Τα γλυπτά από μόνα τους αποτελούν μήνυμα για τη Δικαιοσύνη και για τον Πολιτισμό. Αυτό το μήνυμα θέλουμε να καταλάβει και ο θεατής», λέει ο Τζον Βούρχες, σκηνοθέτης της ταινίας, ο οποίος μαζί με τον αδελφό του Κόρτνι είχαν την έμπνευση και τόλμησαν να υλοποιήσουν το φιλόδοξο σχέδιό τους: μια ταινία με θέμα τα γλυπτά του Παρθενώνα και προορισμό τη διεθνή κινηματογραφική αγορά.


Οι ελληνικές ρίζες

Τα δύο αδέλφια έχουν γεννηθεί στις ΗΠΑ και η ελληνική ρίζα προέρχεται από την πλευρά της μητέρας τους, η οποία έλκει την καταγωγή της από την Αθήνα και την Τρίπολη. «Από την παιδική μας ηλικία ακούγαμε και γνωρίζαμε για την Ελλάδα, ενώ επίσης ερχόμαστε από μικρά παιδιά. Πρόσφατα όμως ζήσαμε για δύο σχεδόν χρόνια εδώ. Είχαμε ήδη αποφασίσει να δημιουργήσουμε αυτό το φιλμ και έτσι θελήσαμε να καταλάβουμε τον τόπο και τους ανθρώπους ως ενήλικοι πλέον. Είχαμε επιλέξει ως υπόθεση τα γλυπτά του Παρθενώνα καθώς πρόκειται για μια τόσο ενδιαφέρουσα και πλούσια σε λεπτομέρειες ιστορία», λέει ο σκηνοθέτης.




Ο Κόρτνι Βούρχες πήρε πτυχίο κλασικής φιλολογίας και αρχαιολογίας από το πανεπιστήμιο του Τζόρτζταουν και στη συνέχεια έκανε σπουδές κινηματογράφου στην Καλιφόρνια. Απο την πλευρά του ο Τζον Βούρχες τελείωσε μηχανικός στο πανεπιστήμιο Μπράουν και στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακό στο Στάνφορντ. «Ακούγαμε στο σπίτι διάφορα θέματα γύρω απο την Ελλάδα για την οποία είχαν έντονο ενδιαφέρον και οι δύο γονείς μας, ενω η μητέρα μας είχε σπουδάσει αρχαιολογία. Εμείς ήρθαμε στην Αθήνα και το 2004 κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων και ενθουσιαστήκαμε με το Ολυμπιακό πνεύμα που είχε επιστρέψει στην πόλη. Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε και μελετήσαμε την ιστορία των γλυπτών, κάναμε έρευνα, ενώ ταξιδέψαμε αρκετές φορές και στο Λονδίνο για να δούμε τα γλυπτά που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο.

Στόχος μας είναι να αναδείξουμε τι σημαίνουν αυτά τα γλυπτά», σημειώνει ο Τζ. Βούρχες και εκφράζει τον ενθουσιασμό του για το Μουσείο της Ακρόπολης. «Πρόκειται για ένα υπέροχο μουσείο σε εξαιρετικό σημείο το οποίο έχει σχεδιαστεί ώστε να συνδέει τα γλυπτά με την αρχική τους θέση. Εχει υπέροχο φως και επιπροσθέτως στέλνει το μήνυμα των γλυπτών, τα οποία βρίσκονται ψηλά, σε αντίθεση με το Βρετανικό Μουσείο όπου είναι τοποθετημένα στο δάπεδο».

TΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Ιστορία αγάπης συνδεδεμένη με τον Ιερό Βράχο

Τα γυρίσματα διήρκεσαν δύο εβδομάδες σε σημεία της Αθήνας και κυρίως πάνω στην Ακρόπολη, κατόπιν ειδικής άδειας από τις υπηρεσίες του υπ. Πολιτισμού. Δεκάδες τουρίστες παρακολουθούσαν το συνεργείο και τους ηθοποιούς όταν ο Γιώργος Χωραφάς ξεναγούσε την Κασσάνδρα Βογιατζή στον Ιερό Βράχο. Στο καστ μετέχουν επίσης ο Σπύρος Φωκάς, ο Παντελής Κοντογιάννης καθώς και έμπειροι ξένοι ηθοποιοί, όπως ο Τζανκάρλο Τζανίνι, ο Πολ Φρίμαν και ο Μάικλ Μπερν. Οι αδελφοί Βούρχες εκτός από τη σκηνοθεσία έχουν αναλάβει και τη χρηματοδότηση της ταινίας, ενώ έχουν δημιουργήσει δίκτυο συνεργατών στην Αθήνα αλλά και στο Λονδίνο. Η τελική επεξεργασία θα γίνει σε στούντιο στο Νέο Μεξικό.

ΠΗΓΗ eirinika.gr

ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑΣ.

Για παραβίαση του δικαιώματος στην περιουσία καταδίκασε την Τουρκία το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, επειδή αρνήθηκε να αναγνωρίσει ως κληρονόμο ακινήτου της μητέρας της στην Τουρκία, την Ελληνίδα Μαρία Γιαννοπούλου.

Το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων επιφυλάχθηκε να καθορίσει μεταγενέστερα το ποσό της αποζημίωσης



Επιφυλασσόμενο να καθορίσει μεταγενέστερα το ποσό της αποζημίωσης για ηθική και υλική βλάβη, το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταδίκασε σήμερα την Τουρκία, για παραβίαση του δικαιώματος στην περιουσία, επειδή οι τουρκικές Αρχές αρνήθηκαν να αναγνωρίσουν στη Μαρία Γιανοπούλου, κληρονομικό δικαίωμα σε ακίνητο της μητέρας της που βρίσκεται στην Τουρκία.

Η Μαρία Γιανοπούλου, που γεννήθηκε το 1924 και απεβίωσε τον Μάρτιο του 2009, αφού προηγούμενα είχε εκχωρήσει το κληρονομικό της δικαίωμα, για το ακίνητο που είχε η μητέρα της στην Τουρκία, στον κ. Γκιρόπουλο, που συνέχισε τη διαδικασία της προσφυγής ενώπιον του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, είχε διαμαρτυρηθεί ενώπιον του Δικαστηρίου, ότι στην περίπτωσή της είχε παραβιαστεί το δικαίωμα στην περιουσία.

Έπειτα από μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα στην Τουρκία, που ξεκίνησε το 1982 και ολοκληρώθηκε το 2001, με απόφαση του Τουρκικού Ακυρωτικού Δικαστηρίου, που απέρριψε την αίτηση της για αναγνώριση κληρονομικού δικαιώματος στην περιουσία της μητέρας της στην Τουρκία, η Γιαννοπούλου κατέφυγε στο Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Με τη σημερινή του απόφαση το Δικαστήριο τη δικαίωσε, έστω και μετά θάνατον, αναγνωρίζοντας ότι με την άρνησή της η Τουρκία, να μην της αναγνωρίσει το δικαίωμα του κληρονόμου στην περιουσία τής μητέρας της στη Τουρκία, είχε παραβιάσει το θεμελιώδες δικαίωμα στην περιουσία.

Πηγή: newsbeast.gr

ΤΕΧΝΗΤΟΣ ΜΥΕΛΟΣ ΤΩΝ ΟΣΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΛΕΥΧΑΙΜΙΑΣ.

Μια πολύ σημαντική εξέλιξη για τη θεραπεία των ασθενειών του αίματος όπως η λευχαιμία έκαναν επιστήμονες στη Γερμανία, οι οποίοι δημιούργησαν τεχνητό μυελό των οστών που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία αιμοποιητικών βλαστοκυττάρων!
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, οι επιστήμονες ανέπτυξαν μια πορώδη δομή που διαθέτει όλες τις ιδιότητες του φυσικού μυελού των οστών και είναι κατάλληλη για τη δημιουργία των συγκεκριμένων βλαστοκυττάρων σε εργαστηριακές συνθήκες.

Η καινοτομία, που πραγματοποιήθηκε από επιστήμονες από το Ινστιτούτο Μαξ Πλανκ και του Πανεπιστημίου Τούμπινγκεν, αναμένεται να διευκολύνει σημαντικά τη θεραπεία της λευχαιμίας, επειδή τα αιμοποιητικά βλαστοκύτταρα θα αντικαθιστούν τα μολυσμένα κύτταρα των ασθενών χωρίς να χρειάζεται να βρεθεί συμβατός δότης.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, μέχρι πρότινος η ανάπτυξη αιμοποιητικών βλαστοκυττάρων δεν ήταν εφικτή, επειδή τα κύτταρα αυτά διατηρούν τις ιδιότητές τους μόνο στο φυσικό τους περιβάλλον, δηλαδή σε μια πολύ συγκεκριμένη περιοχή του μυελού των οστών.
Αυτό σημαίνει πως όταν βρίσκονται έξω από αυτό υφίστανται μεταβολές, γι' αυτό και η δημιουργία τους απαιτεί την ύπαρξη ενός περιβάλλοντος όμοιου με του φυσικού.
Σύμφωνα με την επιστημονική έκθεση, η οποία δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Biomaterials, ο τεχνητός μυελός των οστών παρουσιάζει όλες τις βασικές ιδιότητες του φυσικού μυελού των οστών, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί να παράγει ανοσοκύτταρα για την αντικατάσταση εκείνων που έχουν μολυνθεί.
Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η σημαντική αυτή εξέλιξη δεν αποκλείεται να οδηγήσει στη θεραπεία της λευχαιμίας σε διάστημα δέκα έως δεκαπέντε ετών.
Πηγή: naftemporiki.gr