Παρασκευή, 21 Μαρτίου 2014

2.500 ΝΕΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΕΡΙΚΥΚΛΩΣΑΝ ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΣ ΜΗΝΥΜΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΜΕ ΣΥΝΘΗΜΑ «ΑΓΚΑΛΙΑΖΟΥΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΑΓΚΑΛΙΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ»


Με σύνθημα «Αγκαλιάζουμε την Ακρόπολη, Αγκαλιάζουμε τη Δημοκρατία, Αγκαλιάζουμε την Ανθρωπότητα» 2.500 παιδιά, σχημάτισαν «ανθρώπινη αλυσίδα» γύρω από την Ακρόπολη, με πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του ρατσισμού.
Παιδιά όλων των εθνικοτήτων και ΑμεΑ τραγούδησαν για το νόημα της ημέρας, στέλνοντας το μήνυμα της ειρηνικής και της δημιουργικής, χωρίς διακρίσεις, συνύπαρξης των ανθρώπων.
Στη συνέχεια, στο Μουσείο της Ακρόπολης πραγματοποιήθηκε καλλιτεχνικό πρόγραμμα με τον Αντώνη Ρέμο και τη Μελίνα Ασλανίδου, και με τη συμμετοχή του σκηνοθέτη Γιάννη Σμαραγδή. Παράλληλα, έγιναν δρώμενα από τα παιδιά του δημοτικού σχολείου «Παλλάδιο», υπό την επιμέλεια του Θεάτρου «Δόρα Στράτου», ενώ την εκδήλωση παρουσίασε η ηθοποιός Έλντα Πανοπούλου.

http://gr.greekreporter.gr/

ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΕ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΤΗΣ 1ης ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΤΟΥ 1ου ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΡΟΔΟΥ.

To 1o Βραβείο απέσπασε η συμμετοχή του 1ου Πρότυπου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ρόδου και συγκεκριμένα της μαθήτριας της Α΄τάξης Φαμηλιά Ραφαέλας στον διεθνή διαγωνισμό logo (λογοτύπου) του ευρωπαϊκού έργου AMORES με το συντονισμό της εκπαιδευτικής συμβουλευτικής εταιρείας CYBERALL ACCES, του Διευθυντή κ. Ηλία Βασιλειάδη και κυρίως των εκπαιδευτικών των Α1΄και Α2΄τάξεων κ.κ Ζαφειροπούλου Βασιλικής και Ντάλλα Μαρίας. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν παιδιά και σχολεία από πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ενώ υποβλήθηκαν πάνω από 100 υποψήφιες προτάσεις. 




Τι είναι όμως το AMORES; Το AMORES κινητοποιεί μαθητές στην ανάγνωση λογοτεχνίας στην Ευρώπη. Προωθεί το διάβασμα εθνικής και ευρωπαϊκής λογοτεχνίας από παιδιά μέσα από εκπαιδευτικές πρακτικές βασισμένες σε Τ.Π.Ε. 

Περισσότερο από το ένα πέμπτο παιδιών και νέων (22%) σπάνια ή ποτέ δεν διαβάζουν λογοτεχνία στον ελεύθερο χρόνο τους και περίπου το 17% θα ντρεπόταν εάν οι φίλοι τους έβλεπαν να διαβάζουν. Πολλοί μαθητές δεν έχουν γνώσεις γύρω από εθνική και ευρωπαϊκή λογοτεχνία και οι δάσκαλοι δυσκολεύονται να κινητοποιήσουν το ενδιαφέρον των παιδιών στην λογοτεχνία, αλλά συμφωνούν ότι η χρήση των ΤΠΕ (Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών) μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη του ενδιαφέροντος αυτού. Όμως, για την υιοθέτηση ΤΠΕ στην διδασκαλία της λογοτεχνίας, οι δάσκαλοι όχι μόνο χρειάζονται εξειδίκευση στις ΤΠΕ αλλά επίσης και μια πρωτοποριακή μεθοδολογία που θα επιτρέψει την αξιοποίηση την χρήση των ΤΠΕ για το διάβασμα και την εκμάθηση λογοτεχνίας. 

Με βάση τα παραπάνω, το ευρωπαϊκό έργο AMORES σκοπεύει να βελτιώσει την ανάγνωση και εκμάθηση λογοτεχνίας πρώτον με την ανάπτυξη μεθοδολογίας και πρακτικών βασισμένων σε διαδραστικές και συνεργατικές ΤΠΕ και δεύτερον με την βελτίωση της ψηφιακής εξοικείωσης μαθητών και δασκάλων μέσα από την δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου, την καλλιέργεια κριτικής άποψης και την κοινωνική συμμετοχή.

Πηγή : Ευρωπαϊκό βραβείο σε μαθήτρια του 1ου Πειραματικού της Ρόδου - Η ΡΟΔΙΑΚΗ http://www.rodiaki.gr/article.php?id=274081&catid=11&maincatid=1#ixzz2wcPhGsDZ

ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΘΟΛΩΤΗ ΡΩΜΑΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ.

Βραβείο πολιτιστικής κληρονομιάς της Ευρωπαϊκής Ένωσης/Europa Nostra 2014 κέρδισε η Ελλάδα, για το έργο «Θολωτή ρωμαϊκή κατασκευή στην Πελοπόννησο». Το έργο βασίζεται σε δεκαετή έρευνα του Δρ. Paolo Vitti, αρχιτέκτονα αναστηλωτή από τη Ρώμη, σχετικά με τις οικοδομικές και κατασκευαστικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν στην Πελοπόννησο για 400 χρόνια από τον πρώτο αιώνα π.Χ. έως το 300 μ.Χ..
Οι 27 επιτυχόντες που επελέγησαν μεταξύ 160 προτεινόμενων έργων από 30 χώρες τιμώνται για επιτεύγματα σε τέσσερις τομείς: συντήρηση, έρευνα, ειδικές υπηρεσίες και εκπαίδευση, κατάρτιση και ευαισθητοποίηση.

Η  Θολωτή ρωμαϊκή κατασκευή στην Πελοπόννησο.
Η τελετή απονομής των βραβείων θα πραγματοποιηθεί στις 5 Μαΐου, στο Burgtheater στη Βιέννη, υπό την αιγίδα του Προέδρου της Αυστρίας, κ. Heinz Fischer. Η κα Ανδρούλλα Βασιλείου, επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης αρμόδια για θέματα εκπαίδευσης, πολιτισμού, πολυγλωσσίας και νεολαίας και ο τραγουδιστής της όπερας και πρόεδρος της Europa Nostra, Πλάθιντο Ντομίνγκο, θα απονείμουν από κοινού τα βραβεία.
Η Θολωτή ρωμαϊκή κατασκευή στην Πελοπόννησο.
Έξι από τους νικητές θα ονομαστούν επιτυχόντες Grand Prix και θα λάβουν από 10.000 ευρώ έκαστος και άλλος ένας θα παραλάβει το βραβείο επιλογής του κοινού,  το οποίο θα επιλεγεί σε μια διαδικτυακή έρευνα που θα διενεργήσει η Europa Nostra. Τιμώντας την αριστεία στην εργασία για την πολιτιστική κληρονομιά, το βραβείο της ΕΕ αποσκοπεί παράλληλα και στην προώθηση δεξιοτήτων και προτύπων υψηλής ποιότητας στους τομείς της συντήρησης.
Η Θολωτή ρωμαϊκή κατασκευή στην Πελοπόννησο.
«Η πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης είναι ένα από τα πλέον πολύτιμα περιουσιακά μας στοιχεία. Οικοδομεί γέφυρες μεταξύ του παρελθόντος και του παρόντος, προωθεί την ανάπτυξη, ευνοεί την κοινωνική ένταξη και προσελκύει τον τουρισμό. Αλλά πολλά από αυτά τα έργα τέχνης και ανθρώπινης επινοητικότητας, τα οποία μεταφέρουν την ομορφιά ανά τους αιώνες, γίνονται όλο και περισσότερο ευαίσθητα. Η επιβίωσή τους εξαρτάται από μακροπρόθεσμη επένδυση στη διατήρηση και συντήρηση» δήλωσε, μεταξύ άλλων, η επίτροπος κα Βασιλείου.
«Τα φετινά επιτεύγματα αποδεικνύουν ότι, ακόμη και σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες, τα έργα πολιτιστικής κληρονομιάς μπορούν να κινητοποιήσουν ταλαντούχους και παθιασμένους ανθρώπους και να εξασφαλίσουν υποστήριξη από δημόσιες και ιδιωτικές πηγές», πρόσθεσε ο Πλάθιντο Ντομίνγκο.

Οι νικητές των βραβείων το 2014
(κατ’ αλφαβητική σειρά ανά χώρα)
Abbotsford, Η οικεία του Sir Walter Scott, Melrose, Ηνωμένο Βασίλειο.
Κατηγορία - Συντήρηση
Μουσείο Horta, Βρυξέλλες, Βέλγιο

Σπίτι της συνεργασίας: Εκπαιδευτικό κέντρο, Λευκωσία, Κύπρος

Biblioteca Bardensis, Μπαρτ, Γερμανία

Basilica Palladiana, Βιτσέντζα, Ιταλία

Teatro Sociale, Μπέργκαμο, Ιταλία

Walser Houses, Alagna Valsesia, Ιταλία

Βίλλα Hovelsrud, Nes på Hedmarken, Νορβηγία

Ιστορική διαδρομή των γραμμών των Torres Vedras, Λισαβόνα, Πορτογαλία

Τοιχογραφίες του 17ου αιώνα στην εκκλησία Dragomirna, Σουτσεάβα, Ρουμανία
Τοιχογραφίες του 17ου αιώνα στην εκκλησία Dragomirna, Σουτσεάβα, Ρουμανία.
Συνεταιριστικό πρόγραμμα οινοποιών, Καταλωνία, Ισπανία

Ιστορικό τοπίο των αρχαίων ελαιόδεντρων της περιοχής El Sénia, Ισπανία

Ρωμαϊκή γέφυρα, Πύργος Calahorra και γειτονικές περιοχές, Κόρδοβα, Ισπανία

Abbotsford: Η οικεία του Sir Walter Scott, Melrose, Ηνωμένο Βασίλειο

Κατηγορία -  Έρευνα
Θολωτή ρωμαϊκή κατασκευή στην Πελοπόννησο, Ελλάδα

Κήποι τρανσυλβανικού κάστρου, Βουδαπέστη, Ουγγαρία

Ο Van Dyck στην Ισπανία, Μαδρίτη, Ισπανία

Κατηγορία -  Ειδικές υπηρεσίες
Εταιρεία μνήμης Gustav Klimt, Βιέννη, Αυστρία

Ένωση για το φυσικό τοπίο Kempens, Putte, Βέλγιο

Ένωση Iubilantes, Κόμο, Ιταλία


Κατηγορία - Εκπαίδευση, κατάρτιση και ενέργειες ευαισθητοποίησης
Σταθμοί του οργανισμού «Πολιτιστική Κληρονομιά χωρίς Σύνορα», Τίρανα, Αλβανία

Πέρασμα: Από μια σκουριασμένη πόλη στο νέο Miskolc, Ουγγαρία

Η περίπτωση Coen, Hoorn, Ολλανδία

Ραδιοφωνικό πρόγραμμα «Συναντήσεις με την κληρονομιά», Λισαβόνα, Πορτογαλία

Shaping 24: Προώθηση της κληρονομιάς στο Norwich και στη Γάνδη, Ηνωμένο Βασίλειο και Βέλγιο.

Πηγή: gkoul@naftemporiki.gr           Γιώργος Σ. Κουλουβάρης

ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΗΝ UNESCO TO 1999 ΣΤΙΣ 21 ΜΑΡΤΙΟΥ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΕΟΡΤΑΖΕΤΑΙ Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ!!!


Η αρχική  έμπνευσή του εορτασμού ανήκει στον Έλληνα ποιητή Μιχαήλ Μήτρα, το φθινόπωρο του 1997. Την επόμενη χρονιά ο συγγραφέας Βασίλης Βασιλικός, πρέσβης της Ελλάδας στην UNESCO, εισηγήθηκε στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του οργανισμού η 21η Μαρτίου να ανακηρυχθεί Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, Η ελληνική πρόταση υπερψηφίστηκε και καθιερώθηκε τον Οκτώβριο του 1999.

Το σκεπτικό της απόφασης ανέφερε: «Η Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης θα ενισχύσει την εικόνα της ποίησης στ ΜΜΕ, ούτως ώστε η ποίηση να μην θεωρείται πλέον άχρηστη τέχνη, αλλά μια τέχνη που βοηθά την κοινωνία να βρει και να ισχυροποιήσει την ταυτότητά της. Οι πολύ δημοφιλείς ποιητικές αναγνώσεις μπορεί να συμβάλουν σε μια επιστροφή στην προφορικότητα και στην κοινωνικοποίηση του ζωντανού θεάματος και οι εορτασμοί μπορεί να αποτελέσουν αφορμή για την ενίσχυση των δεσμών της ποίησης με τις άλλες τέχνες και τη φιλοσοφία, ώστε να επαναπροσδιοριστεί η φράση του Ντελακρουά 
"Δεν υπάρχει τέχνη χωρίς ποίηση"