Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΠΟΥ ΕΚΠΕΜΠΕΙ ΝΕΡΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΝ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

Νέο αέρα στις οικολογικές μετακινήσεις δίνει το πρωτοποριακό όχημα που κατασκεύασαν Ελληνες φοιτητές.


Προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές με επικεφαλής τον Χρόνη Σπανουδάκη από το Πολυτεχνείο Κρήτης, δημιούργησαν το Eco Racer, το απόλυτο οικολογικό και οικονομικό αυτοκίνητο υδρογόνου που παράγει νερό και μηδενικούς ρύπους.
Το όχημα είναι απόλυτα ασφαλές και αθόρυβο, υψηλής οικονομίας και αυτονομίας 600 χλμ. με ένα λίτρο καυσίμου σε ισοδύναμο υδρογόνου, αλλά και χαμηλού κόστους, όταν και εφόσον κατορθώσει να μπει στη γραμμή παραγωγής.
«Η ομάδα μας, ασχολείται από το 2007 με την κατασκευή οχημάτων τεχνολογίας φιλικής προς το περιβάλλον και όλα τα οχήματα έχουν κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στο Πολυτεχνείο, δυστυχώς, όμως μέχρις στιγμής, δεν έχει υπάρξει αξιοποίηση τους» εξηγεί ο Σπανουδάκης.
Πηγή: Αυτοκίνητο υδρογόνου που εκπέμπει νερό κατασκεύασαν φοιτητές του Πολυτεχνείου Κρήτης | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/news/195829/aytokinito-ydrogonoy-poy-ekpempei-nero-kataskeyasan-foitites-toy-polytehneioy-kritis#ixzz3UgJze2bK

ΒΡΕΘΗΚΕ Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΜΙΓΚΕΛ ΝΤΕ ΘΕΡΒΑΝΤΕΣ 400 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ

 Τον ε

 Τον εντοπισμό του τάφου του Μιγκέλ ντε Θερβάντες, μέσα σε κρύπτη σε μοναστήρι στο κέντρο της Μαδρίτης, επιβεβαίωσαν την Τρίτη Ισπανοί επιστήμονες, 400 χρόνια μετά το θάνατό του. Όπως ανακοίνωσαν, ο τάφος περιείχε οστά του συγγραφέα του Δον Κιχώτη, αλλά και της συζύγου του.


Ο συγγραφέας του Δον Κιχώτη τάφηκε το 1616 και η εκκλησία ανοικοδομήθηκε αργότερα. Τα οστά του μεταφέρθηκαν στο νέο κτίριο στα τέλη του 17ου αιώνα και εκείνα ενός άνδρα γνωστού ως «Ο πρίγκιπας των Γραμμάτων» της Ισπανίας είχαν χαθεί για αιώνες.
«Το τέλος του ήταν σαν ενός φτωχού ανθρώπου. Ενας βετεράνος του πολέμου με τα τραύματα της μάχης», δήλωσε ο Πέδρο Κοράλ, επικεφαλής του συμβουλίού Τεχνών, Αθλητισμού και Τουρισμού της Μαδρίτης.
Η ομάδα των 30 ερευνητών χρησιμοποίησαν υπέρυθρες κάμερες, 3D σαρωτές και επίγειους ανιχνευτές για να εξερευνήσουν το σημείο της ταφής σε μία ξεχασμένη κρύπτη κάτω από το κτίσμα.
Τον Ιανουάριο, οι αρχαιολόγοι είχαν βρει το σκέπαστρο φερέτρου με τα αρχικά MC μετά από το σκάψιμο που έγινε σε μια παλαιά κρύπτη του μοναστηριού χτισμένη με πέτρες. Βρέθηκαν επίσης οστά που ταίριαζαν με την ομάδα ανθρώπων που είχαν ταφεί μαζί με τον Θερβάντες πριν καταστραφούν οι τάφοι τους και μεταφερθούν.
«Τα λείψανα είναι σε κακή κατάσταση και δεν μας επιτρέπουν μία μεμονωμένη ταυτοποίηση με τον Μιγκέλ Θερβάντες. Αλλά είμαστε σίγουροι για αυτά που λένε οι ιστορικές πηγές για την ταφή του», δήλωσεη η αρχαιολόγος Αλμουδένα Γκαρθία Ρούμπιο.

Περαιτέρω αναλύσεις θα επιτρέψουν στην επιστημονική ομάδα να διαχωρίσει τα οστά του Θερβάντες από των υπολοίπων και με την ανάλυση DNA θα δουν ποια οστά ανήκουν στον συγγραφέα και ποια όχι.
Γεννημένος το 1547 στην παλιά πανεπιστημιακή πόλη Αλκαλά δε Ενάρες, κοντά στη Μαδρίτη, ο Θερβάντες έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής του σε μία συνοικία στο κέντρο της ισπανικής πρωτεύουσας, που έχει μετονομαστεί «Μπάριο δε λας Λέτρας» ή «Συνοικία των Γραμμάτων» προς τιμήν των διάσημων κατοίκων της: Θερβάντες, αλλά και Λόπε δε Βέγκα, και οι μεγάλοι λογοτέχνες του Χρυσού Αιώνα, Φρανθίσκο δε Κεβέδο και Λουίς δε Γκόνγκορα.
Μια συνοικία που ξεχώριζε εκείνη την εποχή από τον μεγάλο αριθμό προσωπικοτήτων από τον κόσμο του θεάματος και των μποέμ πολιτών και επιπλέον από συγγραφείς όλων των ειδών που ζούσαν και συναντώνταν εκεί, σύμφωνα με τον ιστορικό Φερνάντο Πράντο.
Ο συγγραφέας του Δον Κιχώτη ενταφιάστηκε σε αυτή τη συνοικία τον Απρίλιο του 1616. Ωστόσο δεν ήταν γνωστός ο ακριβής τόπος ταφής του, επειδή τα οστά χάνονταν με την πάροδο των αιώνων και λόγω των εργασιών επέκτασης της εκκλησίας αυτής και του διπλανού μοναστηριού, οι προσόψεις των οποίων κατασκευάστηκαν από κόκκινα τούβλα.
Ο «Δον Κιχώτης» θεωρείται ως ένα από τα πιο πολυδιαβασμένα και πολυ-μεταφρασμένα βιβλία παγκοσμίως.

 ethnos.gr

ΣΕ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΟ ΡΕΥΜΑ ΣΤΥΛΙΔΑΣ - ΡΑΧΕΣ. ΑΝΑΣΑ ΓΙΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΣΤΟ ΠΕΤΑΛΟ ΤΟΥ ΜΑΛΙΑΚΟΥ

Παραδόθηκε χθες στην κυκλοφορία το τμήμα από την Αγία Μαρίνα έως τις Ράχες μήκους 20 χλμ. (Πέταλο Μαλιακού), με κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Αθήνα, ενώ έως το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία και ο κλάδος του νέου τμήματος με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.
Πρόκειται για έναν νέο, σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτατης Κυκλοφορίας (ΛΕΑ), τρεις σήραγγες διπλού κλάδου, πέντε κοιλαδογέφυρες και υποδομή υψηλών προδιαγραφών θα βρίσκεται στη διάθεση των οδηγών.

Πλέον ο οδηγός θα ξεκινά από την Αθήνα σε κλειστό αυτοκινητόδρομο και θα βγαίνει από αυτόν μόνο στα Τέμπη και για μόνο 25χλμ. Επί της ουσίας η εθνική αρτηρία Αθήνα-Θεσσαλονίκη αγγίζει επιτέλους την οριστική της ολοκλήρωση. Το έργο Στυλίδα-Ράχες ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2007 με αρχικό χρονοδιάγραμμα το 2010. Αρχική ανάδοχος η Άττικατ που δεν κατάφερε να το ολοκληρώσει, με τη σκυτάλη να αναλαμβάνει το 2012 η κοινοπραξία Άκτωρ - ΓΕΚ - Τέρνα.
Το κόστος του έργου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 170 εκατ. ευρώ. Μαζί με την παράκαμψη Λαμίας που παραδόθηκε σε λειτουργία πριν από μερικές ημέρες, αποτέλεσαν τα δύο τελευταία έργα για τη μετατροπή του Πέταλου του Μαλιακού σε ασφαλή κλειστό αυτοκινητόδρομο.
Παράκαμψη Λάκκας 
Με την πλήρη παράδοση στην κυκλοφορία του τμήματος «Α/Κ Αγ. Μαρίνας - Ράχες», το οποίο εντάσσεται στα τμήματα που κατασκευάζει το ελληνικό δημόσιο και παραχωρεί προς λειτουργία στην Κεντρική Οδό, δίδεται οριστική λύση στο μείζον ζήτημα οδικής ασφάλειας του πετάλου του Μαλιακού. Συνολικά, απομένει η κατασκευή 4,1 χιλιομέτρων της παράκαμψης Λάκκας, κάτι που αναμένεται να γίνει μέσα σε έναν μήνα.
Σε εντελώς καινούργια χάραξη, ο νέος αυτοκινητόδρομος παραδίδεται προς λειτουργία στην κοινοπραξία Κεντρική Οδός, στο πλαίσιο του συνολικού υπό παραχώρηση αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65).
Στο τμήμα που δόθηκε χθες στην κυκλοφορία θα λειτουργήσουν τρεις νέοι σταθμοί διοδίων, ένας μετωπικός στη Μαυρομαντήλα και δύο πλευρικοί σταθμοί, Αγίας Μαρίνας και Στυλίδας (Καραβόμυλου). Το αντίτιμο διοδίων για τα ΙΧ αυτοκίνητα είναι αντίστοιχα 1,75 ευρώ, 1,20 ευρώ και 0,65 ευρώ. Για τις μοτοσικλέτες οι τιμές διαμορφώνονται στα 1,25, 0,85 και 0,45 ευρώ
Τι περιλαμβάνει το τμήμα Στυλίδα-Ράχες
1. Τρεις σήραγγες διπλού κλάδου συνολικού μήκους 3,4 χλμ. με τα δύο (2) κτίρια εξυπηρέτησης αυτών (ΚΕΣ)
2. Τέσσερις κοιλαδογέφυρες, τρεις διπλού κλάδου και μία μονού, συνολικού μήκους 1,8 χλμ.
3. Μία γέφυρα (ρέματος Βελλιά)
4. Τρεις άνω διαβάσεις και 11 κάτω διαβάσεις
5. Τρεις ανισόπεδους κόμβους: Αγίας Μαρίνας Στυλίδας, Στυλίδας - Καραβόμυλου και Καραβόμυλου ? Αχινού.
Το διαβάσαμε στο: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26510&subid=2&pubid=113482547