Τρίτη, 15 Απριλίου 2014

ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΥΠΟΣΧΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ.....ΛΑΜΠΙΚΟ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ!!!


Υπόσχονται να κάνουν τη νέα παραλία "λαμπίκο" αναλαμβάνοντας δράση και καθαρίζοντας όλα τα μουτζουρωμένα σημεία με τις "υπογραφές" γκραφιτάδων που θεωρούν... μαγκιά την "ταγκιά" (tag), τα αρχικά τους δηλαδή στα πιο ευφάνταστα σημεία!


Ήταν αρχές Δεκεμβρίου, όταν η οφθαλμίατρος Σουζάνα Καϊλάρη είδε στο facebook μια φωτογραφία από ένα παγκάκι, στο νεοπαραδοθέν, καινούργιο τμήμα της παραλίας, με μουτζούρες.

"Κάποιος φίλος πέταξε την ιδέα: 'φτιάχνουμε ομάδα άμεσης επέμβασης για να τα καθαρίζουμε;' και κάπως έτσι φυτεύτηκε ο σπόρος που άρχισε να 'φυτρώνει' λίγες μέρες μετά, όταν στον Λευκό Πύργο, οπαδοί ομάδας έγραψαν συνθήματα ", λέει η ίδια.
Αρχές Απριλίου δημιουργήθηκε η σελίδα "Los Lampicos" και μοιράστηκαν ενημερωτικά φυλλάδια.
"Η ομάδα μας βρίσκεται ήδη σε επαφή με άλλες κοινωνικές ομάδες και με την τοπική αυτοδιοίκηση προκειμένου να προμηθευτούμε τα υλικά που χρειαζόμαστε για τον καθαρισμό. Παράλληλα, θέλουμε να οργανώσουμε επισκέψεις σε σχολεία προκειμένου να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές" ανέφερε η κ. Καϊλάρη.

Ζήτημα... μαγκιάς είναι πάντως το "tag" που αποτελεί πρωτογενή μορφή γκράφιτι και ερμηνεύεται ως "ήμουν κι εγώ εδώ και ορίστε και η υπογραφή μου". Σύμφωνα, μάλιστα, με τον νεαρό Δήμο, που μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ αλλά δεν θέλει να αναφερθούν τα υπόλοιπα στοιχεία του, "σε όσο πιο κεντρικό και επικίνδυνο σημείο το κάνεις, τόσο περισσότερο θα ακουστεί το όνομά σου στους κύκλους των γκραφιτάδων".
"Δεν υπάρχει λογική σ΄ αυτό, είναι θέμα 'μαρκαρίσματος' του χώρου για να 'ανέβει' το όνομά σου και γίνεται κυρίως από πιτσιρίκια, το πολύ 20 χρονών τα οποία συναντιούνται τα ξημερώματα και κάνουν τέτοιου είδους εξορμήσεις" λέει ο νεαρός προσθέτοντας ωστόσο ότι η πλειονότητα αποφεύγει να "πατήσει" το γκράφιτι ενός άλλου, να γράψει δηλαδή από πάνω, σεβόμενη τη δουλειά του. 
Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος καθαριότητας και ανακύκλωσης του δήμου Θεσσαλονίκης,Θανάσης Παππάς κάνει λόγο στο Αθηναϊκό Πρακτορείο για όξυνση του φαινομένου και τονίζει ότι προσανατολίζεται, μετά το Πάσχα, στην προμήθεια ειδικών, αντιγκράφιτι υλικών που θα σκεπάζουν τις γραμμένες περιοχές με ένα είδους φιλμ για να μπορούν να καθαριστούν εύκολα στη συνέχεια.



 ΠΗΓΗ news.gr

ΓΛΥΠΤΟ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΩΤΣΟΥ ΒΡΑΒΕΥΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΛΒΕΤΙΑ ΩΣ ΤΟ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟΤΕΡΟ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ!!


Η κατασκευή του έργου διήρκεσε περίπου τρία χρόνια



Ως το εντυπωσιακότερο υπαίθριο έργο τέχνης της Ελβετίας βραβεύτηκε από ακροατές του κρατικού ραδιοτηλεοπτικού φορέα της γερμανόφωνης Ελβετίας, το γλυπτό «Tension - Energy» του διεθνούς φήμης Έλληνα γλύπτη, Καθηγητή του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) Κώστα Βαρώτσου.


Τα πέντε προεπιλεγμένα έργα, τα οποία διεκδίκησαν το βραβείο, είναι εγκατεστημένα σε κεντρικούς κυκλοφοριακούς κόμβους της χώρας.
Το γλυπτό του Κώστα Βαρώτσου είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα τέχνης, τοποθετημένο σε δημόσιο χώρο και συγκεκριμένα σε οδικό κόμβο της Λουκέρνης. Το 2008, το σχέδιο του έργου επικράτησε σε κλειστό διαγωνισμό, καθώς η ιδέα του στηριζόταν στην ένωση δύο κυκλοφοριακών κόμβων, που απέχουν μεταξύ τους 140 μέτρα. Η κατασκευή του διήρκεσε περίπου τρία χρόνια και το αρκετά μεγάλο κόστος του χρηματοδοτήθηκε από ελβετικές εταιρείες.
Το τεραστίων διαστάσεων γλυπτό έργο αποτελείται από δύο εγκαταστάσεις στους δύο κυκλοφοριακούς κόμβους - μία κυρτή βελόνα ύψους 25 μέτρων και βάρους 20 τόνων και ένα ημισφαίριο από μπετόν διαμέτρου 4,5 μέτρων και βάρους 28 τόνων, που ενώνονται με ένα συρματόσχοινο οχτώ τόνων, ειδικά κατασκευασμένο για το έργο.

Σύμφωνα με τον Καθηγητή, η ένωση μεταξύ της μιας, αιχμηρής και σκληρής πλευράς του έργου και της άλλης, στρογγυλής και μαλακής, εκφράζει την ιδέα της επικοινωνίας σε μια χώρα όπως η Ελβετία, που ζει στον πλούτο αλλά και στην απομόνωση.
Ο Κώστας Βαρώτσος είναι ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της σύγχρονης τέχνης. Με εικαστικές παρεμβάσεις σε όλο τον κόσμο έχει δημιουργήσει σημαντικό αριθμό έργων όπως, μεταξύ άλλων, τη μνημειώδη παρέμβαση στο βουνό La Morgia στο Abruzzo, τον πέτρινο «Ποιητή» στο δάσος της Casacalenda, τον γυάλινο «Ορίζοντα» για την υπαίθρια έκθεση Fresco Bosco στην Padula, το γλυπτό για την πλατεία Benefica στο Τορίνο, καθώς και την επέμβαση «Paesagio con Rovine» στην πόλη της Gibellina, μία σύνθεση που προήλθε από απομεινάρια της πόλης μετά από καταστρεπτικό σεισμό. Ακόμη στις ΗΠΑ, τον - 35 μέτρων - «Ορίζοντα» στην όψη του ουρανοξύστη του art hotel Murano στο Seattle και το έργο «Συγκοινωνούντα δοχεία» μπροστά από το Δημαρχείο του Palm Beach.
Στην Ελβετία, δημιούργησε το μεγαλύτερο έργο τέχνης που έχει τοποθετηθεί σε δημόσιο χώρο, ενώ έργο του υπάρχει και στον εξωτερικό χώρο της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, στην Αίγυπτο.
naftemporiki.gr