Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου 2014

Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΕΛΒΟΥΡΝΗΣ ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΕ ΜΕ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ ΕΝΑΝ ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!!!!


Πρόκειται για ένα  κτίριο 15 ορόφων, που εντυπωσιάζει  με τις γαλανόλευκες αποχρώσεις του και τον περίφημο δισκοβόλο του Μύρωνα να διακρίνεται στα τζάμια του.


Τα εγκαίνια έγιναν χθες, με κάθε επισημότητα, από τον πολιτειακό πρωθυπουργό Ντένις Νάφθαϊν, παρουσία του αρχηγού της αντιπολίτευσης Ντάνιελ 'Αντριους, πολλών υπουργών και βουλευτών, εκπροσώπων της ευρύτερης αυστραλιανής κοινωνίας, της ομογένειας και χιλιάδων συμπαροίκων.


Ο Επίσκοπος Δέρβης κ. Ιεζεκιήλ που τέλεσε τον αγιασμό δήλωσε «βαθύτατα συγκινημένος» και έκανε έκκληση για ενότητα και στήριξη της Κοινότητας.

Ο πολιτειακός πρωθυπουργός επανέλαβε πως η Μελβούρνη είναι πρωτεύουσα του απόδημου Ελληνισμού και χαρακτήρισε το Κοινοτικό Μέγαρο, στο κέντρο της πόλης, «μεγάλο επίτευγμα του πολυπολιτισμού και παράδειγμα προς μίμηση».
Φανερή ήταν η συγκίνηση αλλά και η υπερηφάνεια των χιλιάδων ομογενών καθώς αντίκριζαν το κτίριο 15 ορόφων με τις γαλανόλευκες αποχρώσεις και τον περίφημο δισκοβόλο να διακρίνεται στα τζάμια του.
Στην ομιλία του ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας, Βασίλης Παπαστεργιάδης, είπε μεταξύ άλλων:

«Σήμερα είναι μια ιστορική ημέρα για την Κοινότητά μας και για την παροικία μας. Το όνειρο έχει γίνει πραγματικότητα. Το ταξίδι των Ελλήνων σε αυτή τη χώρα, όπου η πρώτη γενιά με τον ιδρώτα της, με τη σκληρή δουλειά της και τη μεγάλη προσπάθεια έθεσε τις βάσεις για μια καλύτερη ζωή, αποδείχθηκε πως άξιζε. Σήμερα, με τα εγκαίνια του Ελληνικού Κέντρου, του νέου κτιρίου μας, αποδεικνύεται ότι η Κοινότητα και η παροικία μας έχουν γυρίσει σελίδα… έχουν περάσει σε μια περίοδο αναγέννησης….
Υπάρχει ωριμότητα, σοβαρότητα, ψυχραιμία, ενότητα μεταξύ των οργανώσεων, με την εκκλησία και συνεργασία μεταξύ της πρώτης, της δεύτερης και της τρίτης γενιάς. Απόδειξη για αυτό είναι η συγκινητική, η μεγάλη υποστήριξη όλων προς την Κοινότητα. Χωρίς την υποστήριξή σας το έργο αυτό ποτέ δεν θα γίνονταν πραγματικότητα. Είναι ένα έργο για όλους μας, για όλη την παροικία.
Αυτό το κτίριο έχει μεγάλη συμβολική σημασία, καθώς προαναγγέλλει μια νέα αρχή για την Κοινότητα και την παροικία μας. Σήμερα ανοίγουμε τις πόρτες μας όχι μόνο στα μέλη της Κοινότητας, αλλά και σε όλη την παροικία, σε όλες τις εθνικότητες, σε όλους τους κατοίκους της Αυστραλίας. Το κτίριο αυτό, που στέκεται δίπλα μας είναι καθαρά ελληνικό.
Όταν περνάμε από το κέντρο της πόλης θα βλέπουμε τον δισκοβόλο πάνω στο γυάλινο εξωτερικό του, την αναπαράσταση του ζωοφόρου του Παρθενώνα στην πρόσοψή του, θα βλέπουμε αυτό το μοντέρνο κτίριο και θα νιώθουμε μεγάλη υπερηφάνεια. Γιατί είναι το Ελληνικό Κέντρο, γιατί είναι η απόδειξη της ευημερίας και της προόδου στην παροικία μας».

Στην ομιλία του ο κ. Παπαστεργιάδης τόνισε ότι, τα σχεδόν 15 εκατομμύρια δολάρια που επένδυσε η Κοινότητα στο Ελληνικό Κέντρο αποτελούν επιβεβαίωση της επιμονής της στη διατήρηση και προώθηση της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού και της αφοσίωσής της στον πολυπολιτισμό. Στους τέσσερις από τους 15 ορόφους του Ελληνικού Κτιρίου θα στεγάζεται το Ελληνικό Πολιτιστικό Κέντρο.

Ο κ. Παπαστεργιάδης ευχαρίστησε την Ελλάδα που «σε καιρούς δύσκολους» στήριξε την Κοινότητα, την Ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Αυστραλίας (πρόσφερε δυο εκατομμύρια δολάρια για το Κέντρο), την πολιτειακή κυβέρνηση της Βικτώριας που πρόσφερε επίσης δυο εκατομμύρια δολάρια και ειδικότερα τον πρωθυπουργό Ντένις Νάπθαϊν και τους Μάθιου Γκάι και Νίκο Κότσιρα για τη συνεχή υποστήριξή τους. Το Εργατικό κόμμα που είχε υποσχεθεί τα δυο εκατομμύρια δολάρια όταν ήταν στην εξουσία και τον αρχηγό του Ντάνιελ 'Αντριου και τους Τζένη Μικάκου, Γιάννη Πανταζόπουλο και Φάνο Θεοφάνους για τη συνεχή υποστήριξή τους. Ευχαρίστησε ακόμα ονομαστικά το διοικητικό του συμβούλιο αλλά και όλους όσους ενίσχυσαν οικονομικά το όλο έργο και πρόσφεραν σημαντικές δωρεές.

ΑΠΕ-ΜΠΕ   Σ. Χατζημανώλη

ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΑΠΕΣΠΑΣΕ ΣΕ ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΕΦΕΥΡΕΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ-

Αυτή η εφεύρεση (iEat) μετατρέπει το τραπέζι του εστιατορίου σε ένα διαδραστικό πίνακα που απεικονίζει ψηφιακά τα διαθέσιμα εδέσματα. Ο πίνακας δίνει όλες τις πληροφορίες στον πελάτη, ο οποίος μπορεί στη συνέχεια πατώντας πάνω στα πιάτα με τη χρήση ενός ηλεκτρονικού μαρκαδόρου να παραγγείλει.




 


Το iEat  διαγωνίστηκε στη Διεθνή Έκθεση Καινοτομίας INST 2014 - 2014 Taipei International Invention Show & Τechnomart  http://www.inventaipei.com.tw/en_US/index.html
στην Ταϊβάν.Στον διαγωνισμό αυτό απέσπασε το Ασημένιο Μετάλλιο (Silver Medal), καθώς και το βραβείο της Ταϊλάνδης για την καλύτερη διεθνή εφεύρεση (Thailand Award for Best International Invention). 
Το συστήμα αυτό αποτελεί  εφαρμοσμένο αποτελέσμα  του Προγράμματος Διάχυτης Νοημοσύνης του ΙΠ-ΙΤΕ (http://www.ics.forth.gr/ami)


ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ -ΙΤΕ
Το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ -ΙΤΕ βρίσκεται στην έδρα του Ιδρύματος στο Ηράκλειο Κρήτης, και απασχολεί σήμερα περίπου 350 άτομα. Από το έτος ιδρύσεως του (1983), είναι διεθνώς ανταγωνιστικό και έχει αριστεύσει σε όλες τις αξιολογήσεις ερευνητικών ινστιτούτων που έχουν γίνει στην Ελλάδα από την ΓΓΕΤ, έχοντας καταταχθεί πάντα πρώτο στον τομέα της Πληροφορικής. Το ΙΠ-ΙΤΕ συμμετέχει ενεργά στην οικονομική, κοινωνική και τεχνολογική ανάπτυξη της Περιφέρειας Κρήτης, σε στενή συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και άλλους τοπικούς φορείς και οργανισμούς.
Το ΙΠ-ΙΤΕ είναι οργανωμένο σε Εργαστήρια, καθένα από τα οποία διεξάγει βασική και εφαρμοσμένη έρευνα, είτε εστιασμένη σε θεματικές περιοχές, ή διαθεματικά με διεπιστημονική προσέγγιση. Τα εργαστήρια είναι στελεχωμένα με εξειδικευμένο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό, και διαθέτουν υψηλής τεχνολογίας εξοπλισμό. Στο πλαίσιο αυτό, το ΙΠ-ΙΤΕ διεξάγει βασική και εφαρμοσμένη έρευνα στους ακόλουθους τομείς: Υπολογιστική Ιατρική, Βιο-Πληροφορική, Υπολογιστική Όραση και Ρομποτική, Αρχιτεκτονική Υπολογιστών και Συστημάτων VLSI, Κατανεμημένα Υπολογιστικά Συστήματα, Πληροφοριακά Συστήματα και Πολιτισμική Πληροφορική, Αλληλεπίδραση Ανθρώπου - Υπολογιστή, Καθολική Πρόσβαση και Υποστηρικτικές Τεχνολογίες, Τηλεπικοινωνίες και Δίκτυα.

http://www.cretalive.gr/

ΑΣ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΣ ΜΙΜΗΣΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!!! ΑΣ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ, ΑΙΣΘΗΤΗΡΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΣΕΙΣΜΩΝ, ΣΗΜΕΙΑ ΓΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ, ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΟ, WEB ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ, ΤΑΡΑΤΣΟΚΗΠΟ, ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΥΣ!!!!


Ο Νικόλαος Σιούτας, δρ Ψυχολογίας, ειδικός παιδαγωγός και πρώην σχολικός σύμβουλος, γεννήθηκε στις Κομποτάδες Φθιώτιδας και πλέον είναι διευθυντής στο 4ο Δημοτικό Ν.Σμύρνης όπου με μια επίσκεψη θα δείτε ότι διαθέτει έναν καταπράσινο ταρατσόκηπο, βιολογικούς λαχανόκηπους, μετεωρολογικό σταθμό ενταγμένο στο Εθνικο Αστεροσκοπείο, αισθητήρα καταγραφής σεισμών, λιοστάσι, διαδραστικούς πίνακες, σημεία για ανακύκλωση, κατοπτρικό τηλεσκόπιο ακόμα και web radio.
Στόχος του πριν από δύο χρόνια, όταν έγινε διευθυντής, ήταν να δημιουργήσει ένα σχολείο με όραμα και ανοιχτό στην κοινωνία. Οι προσπάθειές του δείχνουν να έχουν αποτέλεσμα. Το σχολείο είναι περιζήτητο και πολλοί γονείς επιδιώκουν να στείλουν σε αυτό τα παιδιά τους, ενώ παράλληλα λειτουργεί ως κύτταρο ζωής για ολόκληρη τη γειτονιά. Ολα αυτά, διότι το σχολείο του ξεφεύγει από τα συνηθισμένα.
Η εκδήλωση την οποία διοργάνωνε για χθες το βράδυ στο Αλσος Νέας Σμύρνης αποδεικνύει πόσο ανοιχτό στην κοινωνία είναι το σχολείο που διευθύνει. Στο Αλσος ήταν προγραμματισμένη η «Αστροβραδιά του 4ου»: οι μαθητές θα παρατηρούσαν τον έναστρο ουρανό με τηλεσκόπια με τη βοήθεια ερασιτεχνών αστρονόμων.
Ο Νικόλαος Σιούτας, δρ Ψυχολογίας, ειδικός παιδαγωγός και πρώην σχολικός σύμβουλος, γεννήθηκε στις Κομποτάδες Φθιώτιδας από γονείς αγρότες. Η αγάπη του για το παιδί, όπως λέει, τον οδήγησε στην Παιδαγωγική Ακαδημία. Δίδαξε σε ορεινά μονοθέσια - διθέσια σχολεία του Νομού Βοιωτίας και έπειτα σε σχολεία της Αθήνας. Επηρεασμένος από τον Αλέξανδρο Δελμούζο άρχισε σύντομα να εφαρμόζει τις παιδαγωγικές αρχές του. «Οι ιδέες του με επηρέασαν από την αρχή της εκπαιδευτικής μου πορείας. Θεωρώ ότι ο Αλέξανδρος Δελμούζος είναι μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στον χώρο της νεοελληνικής εκπαίδευσης. Η αποδέσμευση από την αυθεντία του παραδοσιακού δασκάλου, η ανάδειξη ενός συνεργατικού μοντέλου και η βιωματική μάθηση είναι αυτά που με εκφράζουν», αναφέρει.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ
Ο εκπαιδευτικός, ο οποίος τα τελευταία 30 χρόνια μένει στη Ν. Σμύρνη και είναι πατέρας δύο παιδιών, δεν είναι ένας δάσκαλος κολλημένος στο σχολικό πρόγραμμα, ούτε ένας διευθυντής κλεισμένος στο γραφείο του. Αεικίνητος, από τη στιγμή που βρέθηκε στη θέση του διευθυντή στο 4ο Δημοτικό Ν. Σμύρνης, στη συμβολή των οδών Κράτητος και Αποστολάκη, ψάχνει συνεχώς να βρει καινούργια πράγματα που θα εμπνεύσουν τους μαθητές.
H λίστα των πρωτοποριακών δράσεων και προγραμμάτων που υλοποιούνται με πρωτοβουλίες του στο 4ο Δημοτικό είναι μεγάλη.
Το σχολείο διαθέτει έναν καταπράσινο ταρατσόκηπο όπου εφέτος οι μαθητές φύτεψαν τους δικούς τους βιολογικούς λαχανόκηπους. Εχει μετεωρολογικό σταθμό ενταγμένο στο δίκτυο του Meteo (του Εθνικού Αστεροσκοπείου). Εχει δικό του αισθητήρα καταγραφής σεισμών και συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Στάνφορντ. Ο επισκέπτης εντυπωσιάζεται από το λιοστάσι που υπάρχει στο σχολείο, τους διαδραστικούς πίνακες, τα σημεία για ανακύκλωση, το κατοπτρικό τηλεσκόπιο. «Ο,τι γίνεται, γίνεται με κέφι. Αφησα μία θέση μεγαλύτερη, του σχολικού συμβούλου. Ηρθα εδώ και έβαλα ένα στοίχημα: Να κάνουμε ένα δημόσιο σχολείο που δεν θα έχει τίποτα να ζηλέψει από ένα ιδιωτικό. Πιστεύω στο νέο σχολείο, στο βιωματικό σχολείο. Από όποιο σχολείο και αν πέρασα είχα την ίδια φιλοσοφία», τονίζει μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο κ. Σιούτας προσθέτοντας ότι το δημόσιο σχολείο δεν ταυτίζεται με το μίζερο.
Αισθάνεται όμως την ανάγκη να τονίσει ότι το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα στο 4ο Δημοτικό είναι προϊόν συλλογικής εργασίας «όπου ο κάθε εκπαιδευτικός του σχολείου μας δίνει τον καλύτερο εαυτό του. Είναι η καλύτερη ομάδα με την οποία έχω συνεργαστεί στα 35 χρόνια της εκπαιδευτικής μου πορείας».
Φροντίζει να ενημερώνει για το ποιος είναι ο στόχος του και στην ιστοσελίδα του σχολείου. Γράφει πάνω πάνω: «Στοχεύουμε σε ένα σχολείο που θα το αγαπούν τα παιδιά, αλλά και θα το εμπιστεύονται οι γονείς. Ενα σχολείο που θα είναι ανοικτό στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής βάζοντας στο κέντρο τον μαθητή. Ενα σχολείο ανοικτό σε ιδέες και καινοτόμες δράσεις. Ενα σχολείο που θα δίνει τη δυνατότητα στον μαθητή να ανακαλύπτει τη γνώση μέσα από ένα βιωματικό πλαίσιο. Ενα σχολείο που θα καλλιεργεί την περιβαλλοντική συνείδηση, αλλά και θα προετοιμάζει τον μαθητή για τη ζωή».
Μία από τις καινοτόμες δράσεις του διευθυντή που εξέπληξαν εφέτος γονείς και μαθητές ήταν το... Σινέ Σχολείο. Εκμεταλλεύθηκε την αίθουσα home cinema του σχολείου και διοργάνωσε τέσσερις κινηματογραφικές προβολές με δωρεάν είσοδο, απογεύματα Σαββάτου. Στις προτεραιότητές του είναι να κάνει το σχολείο ελκυστικό και ευχάριστο στα παιδιά. Ετσι, το 4ο Δημοτικό υποδέχεται τους μαθητές με μουσική, ενώ μουσική ακούγεται και στα διαλείμματα.
Επιδίωξη του κ. Σιούτα, ακόμη, είναι το σχολείο να μην είναι εσωστρεφές αλλά να συνεργάζεται αρμονικά με την ευρύτερη τοπική κοινωνία. Με πρότασή του ξεκίνησε να λειτουργεί εφέτος το Σύγχρονο Λαϊκό Πανεπιστήμιο του Δήμου Νέας Σμύρνης όπου είναι και υπεύθυνος.
Το 2007 ο κ. Σιούτας επελέγη ως σχολικός σύμβουλος στην 7η Περιφέρεια Αθήνας. Επειτα από τέσσερα χρόνια όμως αποφάσισε να αφήσει τη θέση του σχολικού συμβούλου. Επέστρεψε στις διδακτικές αίθουσες και ανέλαβε διευθυντής στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Σμύρνης.
Η απόφασή του εξέπληξε τους συναδέλφους του. «Διαφώνησα στην απόφασή του να επιστρέψει ως διευθυντής εγκαταλείποντας μια θέση θεσμικά ανώτερη. Ο Νίκος όμως είχε αποφασίσει να επιστρέψει σε χώρους που τον γεμίζουν πραγματικά και με τις καινοτόμες υπερβάσεις του να δημιουργήσει ένα δημόσιο σχολείο που το αγαπούν τα παιδιά και το εμπιστεύονται οι γονείς», θα πει ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Σχολικών Συμβούλων Ιωάννης Κάππος. Αλλά και ως σχολικός σύμβουλος ο κ. Σιούτας, θυμάται ο κ. Κάππος, «συνεχώς αναζητούσε την καινοτομία και την ενίσχυση της πρωτοβουλίας των εκπαιδευτικών, ώστε το σχολείο να ξεφύγει από το συμπεριφοριστικό μοντέλο και να γίνει ένα πραγματικό σχολείο εργασίας».
ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ.
Ο διευθυντής προσπαθεί να εκμεταλλεύεται την 35χρονη εμπειρία του στην εκπαίδευση, αλλά και τις γνώσεις του στην ψυχολογία. Στο μπλογκ του σχολείου «ποστάρει» συχνά συμβουλές και προτρέπει τους γονείς να επικοινωνούν μαζί του. «Μη διστάσετε να μου γράψετε στο e-mail θέματα που θέλετε να συμπεριλάβουμε και να αναπτύξουμε», τους γράφει. Συμβουλές προς τους γονείς δίνει και μέσω του ιντερνετικού ραδιοφωνικού σταθμού του σχολείου που εγκαινίασε εφέτος.
Οι δράσεις του και η συμβουλευτική προς τους γονείς είχαν ξεκινήσει αρκετά νωρίτερα. Οταν δίδασκε το 1983 στο διθέσιο Δημοτικό Σχολείο Υψηλάντη Βοιωτίας είχε συνεργαστεί με τη Νομαρχιακή Επιτροπή Λαϊκής Επιμόρφωσης σε προγράμματα στήριξης των γονέων.
Στην πορεία του στον χώρο της παιδαγωγικής προσπάθησε να είναι πάντα δίπλα στα παιδιά και στους γονείς, εντός και εκτός σχολείου. Διαθέτει γνώσεις και για τα παιδιά με αναπηρία, αφού έχει μετεκπαιδευτεί σε αυτόν τον τομέα στο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Στο παρελθόν έχει ασχοληθεί και με την τηλεόραση, όπου και εκεί επίκεντρο των δύο εκπομπών που παρουσίαζε («Παιδικά χαμόγελα» και «Γονεϊκές ιχνηλασίες») ήταν το παιδί και οι γονείς. Επίσης, στο Πάντειο μετά το διδακτορικό του στην Ψυχολογία δίδαξε το μάθημα Τηλεόραση και Παιδική Ηλικία.

Κύρια πηγή:ΤΑΝΕΑ