Δευτέρα, 27 Απριλίου 2015

ΤΟ ΣΑΝΔΑΛΙ ΠΟΥ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ: Η ΕΞΥΠΝΗ ΙΔΕΑ ΠΟΥ ΒΟΗΘΑΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Οι περισσότεροι γονείς γνωρίζουν ότι ο ρυθμός με τον οποίο μεγαλώνουν τα πόδια των παιδιών είναι τόσο καταιγιστικός που σχεδόν κάθε έξι μήνες πρέπει να τους αγοράζουν καινούργια παπούτσια. Πώς λύνεται όμως ένα πρόβλημα που για μας απαιτεί απλώς οικονομικό προγραμματισμό, στις χώρες του Τρίτου Κόσμου, όπου τα παιδιά ζουν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας και κακής υγιεινής;
Ο πάστορας Κέντον Λι, παρατήρησε αυτό το πρόβλημα όταν ζούσε και δούλευε σε ένα ορφανοτροφείο στο Ναϊρόμπι. Παιδιά που αναγκάζονταν να περπατούν ξυπόλητα ή να φοράνε παπούτσια που ήταν πολλά νούμερα μικρότερα από αυτό που είχαν ανάγκη. Πολύ συχνά αρρώσταιναν από τα παράσιτα που βρίσκονταν στο χώμα με το οποίο έρχονταν σε άμεση επαφή τα γυμνά τους πόδια.
Ο Κέντον Λι σκέφτηκε και βρήκε μια πανέξυπνη λύση για αυτό το μεγάλο πρόβλημα: η εφεύρεσή του λέγεται «Το παπούτσι που μεγαλώνει» και είναι ένα σανδάλι που μπορεί να μεγαλώσει έως και πέντε νούμερα, έχοντας διάρκεια ζωής πέντε χρόνων.
Είναι φτιαγμένο από ανθεκτικά και ποιοτικά υλικά και χάρη σε ένα σύστημα κουμπιών και λουριών που προσαρμόζονται στο πόδι του παιδιού καθώς αυτό μεγαλώνει. Βγαίνει σε δύο μεγέθη, Small (από το νηπιαγωγείο ως την Δ’ δημοτικού) και Large (από την Ε’ δημοτικού ως το Γυμνάσιο) και προσφέρει στα παιδιά τη δυνατότητα να έχουν παπούτσια ουσιαστικά για όλη τη διάρκεια της παιδικής και προεφηβικής ηλικίας. Ο πάστορας Κέντον Λι πιστεύει, όπως λέει, στην πρακτική συμπόνια, και το απέδειξε με τον καλύτερο τρόπο.
http://www.nickelodeon.gr/nea/story/2692/to-papoytsi-poy-megalonei-mia-exypni-efeyresi-gia-ta-paidia-toy-tritoy-kosmoy

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΣΚΟΥΡΟΣ: ΣΠΟΥΔΑΣΕ ΣΕ STANFORD & CAMBRIDGE ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΕΞΟΔΑ ΑΓΟΡΑΣΕ 8 ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙ ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ

Στο βοτσαλωτό προαύλιο του τριθέσιου δημοτικού σχολείου Μεγίστης, στο Καστελλόριζο, οι μαθητές περιεργάζονται μια μικρή κατασκευή που μοιάζει με τηλεκατευθυνόμενο αυτοκίνητο. Στη θέση της οροφής όμως έχει ένα φωτοβολταϊκό πάνελ. «Ρισκάραμε», λέει ο Μάριος κάπως σοβαρός και προβληματισμένος. 
Στις αρχές Απριλίου, αυτά τα παιδιά μαζί με συμμαθητές τους στην Ε΄ και Στ΄ τάξη δημοτικού του ακριτικού νησιού συμμετείχαν σε ένα πρωτόγνωρο βιωματικό μάθημα, που εξελίχθηκε σε παιχνίδι. Ο 27χρονος φοιτητής Ευάγγελος Σκούρος, λίγο πριν ολοκληρώσει το διδακτορικό του στο Πανεπιστήμιο Stanford στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, επισκέφθηκε το σχολείο τους για να τους εξηγήσει παραστατικά πώς μετατρέπεται η ηλιακή ενέργεια σε κινητική. Μαζί του είχε και οκτώ ηλιακά αυτοκίνητα που αγόρασε με δικά του έξοδα και θα συναρμολογούσαν οι μαθητές.
«Στο προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών μου, ως ηλεκτρολόγος μηχανικός στο Πανεπιστήμιο του Cambridge, συμμετείχα σε μια ομάδα που κατασκεύασε ένα ηλιακό όχημα», λέει. «Τότε επισκεπτόμασταν πολλά σχολεία για να δείξουμε το έργο μας και σκέφτηκα ότι θα μπορούσε να γίνει κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα σε μικρότερη κλίμακα».
Τον περασμένο Νοέμβριο επικοινώνησε με σχολεία απομακρυσμένων περιοχών. Η διευθύντρια του δημοτικού στο Καστελλόριζο έδειξε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Αρχικά ο Ευάγγελος Σκούρος γνώρισε και τους 23 μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου μιλώντας τους μέσω Skype. Και για τους επόμενους μήνες σχεδίασε μαζί με τον δάσκαλό τους Δημήτρη Βελιμπάση το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα πραγματοποιούσε στο νησί. Η πρωτοβουλία του εντάχθηκε εύκολα, χωρίς γραφειοκρατικούς περιορισμούς ή καθυστερήσεις, στο πρόγραμμα της «Ευέλικτης Ζώνης» που εφαρμόζεται εδώ και χρόνια κυρίως στην πρωτοβάθμια αλλά και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το δημοτικό σχολείο στο Καστελλόριζο, αν και μικρό, είναι για την ώρα καλά εξοπλισμένο. «Εχει τύχει σε άλλα σχολεία που έχω εργαστεί ως αναπληρωτής στην ηπειρωτική Ελλάδα να έχεις ένα φωτοτυπικό και να παρακαλάς να μη χαλάσει», λέει ο 26χρονος δάσκαλος Δημήτρης Βελιμπάσης. «Εδώ μπορεί να βρισκόμαστε μακριά, γίνονται όμως αρκετές δωρεές». Ο ίδιος κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη. «Υπάρχουν δυσκολίες, ειδικά τον χειμώνα, με τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό. Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, παρατηρείται ότι τα παιδιά δεν δίνουν Πανελλαδικές», τονίζει. Με την ενηλικίωσή τους θα ασχοληθούν οι περισσότεροι με το ψάρεμα ή τις τουριστικές επιχειρήσεις.
http://www.eirinika.gr/article/111595/made-greece-o-eyaggelos-skoyros-spoydase-se-stanford-cambridge-me-exoda-toy-agorase-8