Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2014

ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΠΑΓΟΘΡΑΥΣΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΑΝΤΑΡΚΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟ ΤΩΝ 2 ΠΑΓΙΔΕΥΜΕΝΩΝ ΠΛΟΙΩΝ.

Στην Ανταρκτική σπεύδει παγοθραυστικό της αμερικανικής ακτοφυλακής για τη διάσωση 120μελών πληρώματος δυο παγοθραυστικών που εγκλωβίστηκαν στους πάγους στο ανατολικό άκρο της ηπείρου.

Το αμερικανικό Polar Star, μήκους 122 μέτρων, ανταποκρίθηκε θετικά στην έκκληση της Αυστραλίας, της Ρωσίας και της Κίνας για τον απεγκλωβισμό των δυο παγοθραυστικών και συγκεκριμένα του ρωσικού Akademik Shokalskiy  και του κινεζικού Snow Dragon.
Υπενθυμίζεται ότι το ρωσικό παγοθραυστικό εγκλωβίστηκε στους πάγους την παραμονή των Χριστουγέννων, ενώ το κινεζικό Snow Dragon παγιδεύτηκε την Παρασκευή, στο πλαίσιο της επιχείρησης διάσωσης.
Μια ημέρα νωρίτερα, ελικόπτερο του Snow Dragon είχε απομακρύνει με ασφάλεια από το Akademik Shokalskiy  52 επιβαίνοντες, επιστήμονες, τουρίστες και δημοσιογράφους.


Οι επιβαίνοντες που διασώθηκαν μεταφέρθηκαν στο παγοθραυστικό Aurora Australis, το οποίο κατευθύνεται στην Αυστραλία.
Σύμφωνα με τις Αρχές, στο κινεζικό παγοθραυστικό Snow Dragon έχουν εγκλωβιστεί 101 μέλη πληρώματος, ενώ 22 μέλη πληρώματος παραμένουν στο ρωσικό πλοίο Akademik Shokalskiy .

Πηγή: econews

Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ - Κ. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ- ΠΟΥ ΕΛΥΣΕ ΠΡΙΝ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΓΡΙΦΟ ΤΟΥ NASH ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΔΙΑΛΕΞΗ!!

  


Τον αποκαλούν σύγχρονο Αινστάιν, διάνοια της πληροφορικής, είναι καθηγητής στο ΜΙΤ και μόλις στα 27 του έλυσε τον γρίφο του Νας η θεωρία των παιγνίων, ένα άλυτο επί δεκαετίες πρόβλημα του Νομπελίστα οικονομολόγου John Nash που η ζωή του έγινε και φιλμ πριν από μερικά χρόνια με πρωταγωνιστή τον Ράσελ Κρόου και τίτλο "Ένας υπέροχος άνθρωπος". 

O Κωνσταντίνος Δασκαλάκης αφού τέλειωσε με άριστα το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, πήγε στην Αμερική για μεταπτυχιακά στο Berkley, δούλεψε μόλις 1 χρόνο στην  Microsoft και έφυγε για να ακολουθήσει ακαδημαική και ερευνητική καριέρα στο διασημότερο στον τομέα της Πληροφορικής Πανεπιστήμιο, το ΜΙΤ.

Ζητήσαμε από τον μόλις 31 ετών Κωσταντίνο Δασκαλάκη να μας απαντήσει σε μερικές ερωτήσεις ενόψει της πολυαναμενόμενης ομιλίας του μεθαύριο Τετάρτη στην Αθήνα, στο The Hub Events - Science με τίτλο: Από την πληροφορία στην  Πληροφορική.

Συνέντευξη στην Ειρήνη Νικολοπούλου

- Όταν λύνεις τον γρίφο του Νας πριν κλείσεις τα 30, η ζωή γίνεται πιό ενδιαφέρουσα και τι θέλεις να κάνεις μετά; Εσείς που επικεντρώσατε  έκτοτε την έρευνα σας;

 Η ζωή του ερευνητή είναι συναρπαστική. Όταν λύνεις ένα πρόβλημα ανοίγεις μια πόρτα που απλώνει μπροστά σου πολλά καινούρια μονοπάτια αναζήτησης. Η ζωή στο ΜΙΤ είναι έντονη, με πολλές ευθύνες αλλά και το προνόμιο αλληλεπίδρασης με τους πιο ευφυείς ανθρώπους του κόσμου. Η προηγούμενη έρευνά μου διαπίστωσε την ανεπάρκεια της οικονομικής θεωρίας για τη μελέτη του Internet. Αυτό που με καίει τώρα είναι να βρω την κατάλληλη θεωρία.
- Μετά τον Steve Jobs που "έφυγε" και τον Bill Gates που ασχολείται - λέει -λιγότερο με το internet, υπάρχουν γιά σας νέα "κεφάλια" στον χώρο της πληροφορικής και ποιά είναι αυτά;

Θεωρώ τον Jobs και τον Gates πολύ σημαντικούς businessmen. Ωστόσο το Internet είναι πιο «δημοκρατικό». Η καινοτομία έρχεται από χαμηλά. Για παράδειγμα δεν ξέρουμε ποιος έφτιαξε το Bitcoin, το καινούριο Ιντερνετικό νόμισμα.

-Τι θα μας πείτε την Τετάρτη; Γνωρίζετε ότι η φωτεινή σας πορεία από μόνη της δημιουργεί αισιοδοξία και δίνει φτερά στους νέους και μεγαλύτερους; Τι θα θέλατε να τους πείτε για να τους ενθαρρύνετε εκτός από την "ειδική ομιλία"; Ξερετε ότι θα κρέμονται ολοι απο τα χείλη σας...

Την Τετάρτη θα μιλήσω για το ρόλο τον αλγορίθμων στο πολύπλοκο κόσμο που μας περιβάλλει: καταιγισμός πληροφοριών, Ίντερνετ, παγκόσμιες αγορές. Η Ελλάδα έχει ταλέντα. Δεν εννοώ εκείνα των τηλεοπτικών εκπομπών. Πρέπει να ανακαλύψουμε τον δυναμισμό μας στο παγκόσμιο περιβάλλον που στήνει γύρω μας εν μέρει και το Ίντερνετ. Ποιοι είναι όμως οι αρρωγοί μας σε αυτό; Είναι μήπως οι πολιτικοί ή οι πανεπιστημιακοί μας;
 Τι σας ρωτούν γιά την Ελλάδα κύριε Δασκαλάκη οι ξένοι μαθητές σας;

Οι μαθητές μου με ρωτούν για την ελληνική ιστορία, τα ελληνικά ιδεώδη, τον ήλιο και τη θάλασσα.

- Όταν  μιλάτε  γιά την Κρήτη τι λέτε και τι είναι αυτό που σας λείπει από την πανέμορφη, παράξενη, ιδαίτερη πατρίδα σας; Τι παίρνετε μαζί σας στην Αμερική από το νησί;

Παρότι μεγάλωσα στην Αθήνα, μεγάλο μέρος της ταυτότητας μου περιλαμβάνει κρητικά χαρακτηριστικά. Μου λείπουν πολλά από την Κρήτη: ο τόπος, η θάλασσα, τα βουνά, μα κυρίως οι άνθρωποι. Σας λέω μόνο μια μαντινάδα: Η λεβεντιά είναι καημός που όλο αίμα τρέχει, θέε μου και πως την νταγιαντά (=αντέχει) εκείνος που την έχει.

- Τι ονειρεύεστε κύριε Δασκαλάκη; Πως βλέπετε τον εαυτό σας σε μερικά χρόνια; Αγαπάτε την οικογένεια; Πως θα μυούσατε ένα παιδί στο ίντερνετ;
Αισθάνομαι υπηρέτης της επιστήμης και όνειρο μου είναι η πρόοδος της ανθρώπινης γνώσης. Δεν με συγκινούν τα υλικά όνειρα. Θέλω να κάνω οικογένεια. Μέχρι τότε το Ίντερνετ θα είναι συνηφασμένο με τη ζωή μας σε τέτοιο βαθμό που δεν θα χρειάζονται τα παιδιά μύηση σε αυτό. Τα ρούχα μας θα είναι στο Ίντερνετ, η κούπα του καφέ μας θα είναι στο Ίντερνετ, το αυτοκίνητο μας θα είναι στο Ίντερνετ (αν δεν είναι ήδη).

- Όταν δεν διαβάζετε μαθηματικά, δεν είστε στο κομπιούτερ σας με τι ασχολείσθε; Τι ξεκουράζει ένα τόσο σύνθετο, πολύπλοκο μυαλό σαν το δικό σας;

Η ιδανική μου ξεκούραση είναι χαλάρωση στο φως του ήλιου με ένα λογοτεχνικό βιβλίο στο χέρι ή ένα αγαπημένο τραγούδι στο αυτί, μια θεατρική παράσταση ένα σαββατόβραδο, μια ταινία, ένας περίπατος στη θάλασσα το ηλιοβασίλεμα.

- Γιατί είπατε όχι στην Microsoft; Πώς γίνεται να αρνείσθε σε ένα κολοσσό; Ηταν υπεραυτοπεποίθηση ή άλλο life project?

Πού θα έβρισκα καλύτερο περιβάλλον για τις επιστημονικές μου αναζητήσεις από το ακαδημαϊκό; και μάλιστα αυτό του ΜΙΤ;

- Το ερώτημα της ομιλίας: Καταιγιζόμαστε καθημερινά από ειδήσεις και δεδομένα. Αλλά πώς μπορούμε να συγκρίνουμε το πληροφοριακό περιεχόμενο των δεδομένων; Υπάρχουν ειδήσεις που περιέχουν περισσότερη «πληροφορία» από άλλες; Τι είναι πληροφορία και πώς μετριέται; Παρακαλώ μία πολύ σύντομη απάντηση. 

Χωρίς να θέλω να μπω σε τεχνικά θέματα, το πληροφοριακό περιεχόμενο μιας είδησης συνδέεται με το πόσο η είδηση ήταν αναμενόμενη. Για παράδειγμα η ανακοίνωση ότι «αύριο έχει κρύο» φέρει λιγότερη πληροφορία από την ανακοίνωση ότι «ο τάδε υπουργός δωροδοκήθηκε». Θα μιλήσω για τον ρόλο των αλγορίθμων στην επεξεργασία της πληροφορίας.

- Ξέρω πως θαυμάζετε τον Καβάφη. Φέτος ολη η Ελλάδα τον λάτρεψε με αφορμή την επέτειο των 150 χρόνων από τη γέννηση του. Εσείς με ποιο ποίημα του θα τον τιμούσατε;

Στην ιστοσελίδα μου έχω ως πυξίδα ζωής την Σατραπεία.

Το «Τhe Hub Events» και ο Νικόλας Πρωτονοτάριος συνεχίζουν για τρίτη χρονιά τη σειρά επιστημονικών διαλέξεων με τίτλο «Hub Science», με σκοπό να παρουσιάσουν με συναρπαστικό και εύληπτο τρόπο τις φυσικές και κοινωνικές επιστήμες και να μυήσουν το ακροατήριο στο μαγικό αλλά ενδεχομένως παρεξηγημένο τους κόσμο.
ΠΗΓΗ eirinika.gr

Αλλά ποιος ήταν ο John Forbes Nash;

Αμερικανός μαθηματικός που βραβεύτηκε το 1994 με το βραβείο Νόμπελ στα Οικονομικά για την πρωτοπόρα εργασία του που ξεκίνησε αρχικά από το 1950, των μαθηματικών στη θεωρία των παιχνιδιών. Το βραβείο Νόμπελ το μοιράστηκε με τον οικονομολόγο John C. Harsanyi και τον μαθηματικό Reinhard Selten.

Το 1948 ο Νας πήρε το πτυχίο και το μεταπυχιακό του στα μαθηματικά στο Carnegie Institute of Technology στο Pittsburgh. Δυο χρόνια αργότερα σε ηλικία 22 ετών τελείωσε το διδακτορικό του στο Princeton University και δημοσίευσε την εργασία του στο επιστημονικό περιοδικό Annals of Mathematics. Το 1951 έγινε μέλος της σχολής Massachusetts Institute of Technology αλλά παραιτήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1950, μετά από διάγνωση ψυχικής ασθένειας.


Τι λέει το θεώρημα Nash;

Γνωστό σαν θεώρημα του Νας (Nash solution ή Nash equilibrium στα αγγλικά), είναι μια θεωρητική έννοια ενός παιχνιδιού που περιλαμβάνει δυο ή περισσότερους παίχτες, κατά τον οποίο κάθε παίχτης υποθέτεται ότι ξέρει τις στρατηγικές που φέρνουν την ισορροπία των άλλων παιχτών, και ότι κανένας παίχτης δεν έχει τίποτα να κερδίσει με το να αλλάξει μόνο την δική του στρατηγική. Αν κάθε παίχτης έχει μια επιλεγμένη στρατηγική κανένας παίχτης δεν μπορεί να κερδίσει με το να αλλάξει την δική του στρατηγική ενώ οι υπόλοιποι παίχτες διατηρούν αναλλοίωτη την δική τους στρατηγική, τότε η επικρατούσα κατάσταση της επιλογής των στρατηγικών και το αντίστοιχο κέρδος από αυτές αποτελούν το θεώρημα του Νας.

Το θεώρημα του Νας χρησιμοποιήθηκε κυρίως για να αναλύσει το αποτέλεσμα της στρατηγικής αλληλεπίδρασης πολλαπλών ατομικών αποφάσεων. Με άλλα λόγια είναι ένας τρόπος για να προβλέψουμε τι πρόκειται να γίνει αν πολλοί άνθρωποι ή πολλοί οργανισμοί παίρνουν αποφάσεις ταυτόχρονα και η απόφαση του κάθε ενός στηρίζεται στην απόφαση των υπολοίπων. Η πιο απλή εξήγηση της διορατικότητας του Νας, έγκειται στο ότι δεν μπορούμε να προβλέψουμε το αποτέλεσμα όταν πολλά άτομα παίρνουν αποφάσεις αν αναλύσουμε μόνο τις αποφάσεις. Αντιθέτως, πρέπει να ρωτήσουμε τι πρόκειται να κάνει κάθε παίχτης, λαμβάνοντας υπόψη την απόφαση των υπολοίπων.