Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014

ΤΡΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΣΤΟ 43ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΟΥ ΡΟΤΕΡΝΤΑΜ!


Το 43ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρότερνταμ θα διαρκέσει από τις 22 Ιανουαρίου έως τις 2 Φεβρουαρίου και θα συμπεριλαμβάνει τρεις ελληνικές ταινίες! Πρόκειται για τρεις ελληνικές ταινίες, δύο μεγάλου και μία μικρού μήκους που θα διαγωνιστούν σε 3 από τις 9 κατηγορίες!!

 
«September» της Πέννυς Παναγιωτοπούλου
Στην κατηγορία Bright Future, (κατηγορία για  την 1η ή 2η ταινία ταλαντούχων νέων σκηνοθετών) συμμετέχει η ταινία «September» της Πέννυς Παναγιωτοπούλου. Η ταινία συμμετείχε σε πλήθος φεστιβάλ και είναι μία διεθνής συμπαραγωγή Ελλάδας – Γερμανίας. Αφηγείται τη ζωή της 30χρονης Άννας, μιας ανεξάρτητης γυναίκας που ζει στο διαμέρισμα της με μοναδική συντροφιά το σκύλο της. Όταν ο  σκύλος πεθάνει, θα τον θάψει στον κήπο του γειτονικού σπιτιού και  θα γνωρίσει τη μητέρα της οικογένειας, αναπτύσσοντας μια ιδιόμορφη σχέση.
«Δεν είμαι εγώ» σε σενάριο και σκηνοθεσία Ταϊφούν Πιρσελίμογλου

Στο τμήμα Spectrum (ταινίες μεγάλου μήκους από έμπειρους σκηνοθέτες και καλλιτέχνες) θα συμμετέχει η ταινία «Δεν είμαι εγώ» σε σενάριο και σκηνοθεσία Ταϊφούν Πιρσελίμογλου. Είναι μια συμπαραγωγή μεταξύ Τουρκίας Ελλάδας και Γαλλίας. Η ταινία αναφέρεται στη ζωή του 45χρόνου εργένη και μοναχικού Νιχάτ, ο οποίος εργάζεται σε μία καντίνα εστιατορίου. Όταν η νεαρή συνάδελφός του Αϊσέ, τον προσκαλεί σε δείπνο, δέχεται, παρά τις φήμες ότι ο σύζυγός της είναι στην φυλακή. Όταν ο Νιχάτ βλέπει μία φωτογραφία του γάμου της, αντιλαμβάνεται ότι ο σύζυγος της, του μοιάζει υπερβολικά. Η αδέξια σχέση που επακολουθεί μεταξύ τους αλλάζει ολοκληρωτικά τη ζωή του.
«King Kong» σε σενάριο και σκηνοθεσία του Νίκου Κυρίτση.

Στο πρόγραμμα μικρού μήκους, συμμετέχει η ταινία «King Kong» σε σενάριο και σκηνοθεσία του Νίκου Κυρίτση. Η ιστορία εξελίσσεται στην Αθήνα του 2011, με πρωταγωνιστή, τον Χρήστο,  έναν εσωστρεφή 50άρη, που ζει ακόμη με την κατάκοιτη μάνα του, δουλεύει στον ζωολογικό κήπο, αλλά δυσκολεύεται να αναπτύξει σχέσεις με τους ανθρώπους και να εκφράσει τη σεξουαλικότητά του, μέχρις ότου ένα απροσδόκητο γεγονός θα τον ωθήσει σε ένα σπιράλ βίας και απόγνωσης.



"ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ" Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΤΟΥ ΜΙΤ.

Ξεκινώντας τη διάλεξή του με τον κλάδο της θεωρητικής πληροφορικής και των μαθηματικών, ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης εισήγαγε το κοινό μιας κατάμεστης συνεδριακής αίθουσας στις έννοιες της πληροφορίας και των αλγορίθμων χρησιμοποιώντας παραδείγματα από την καθημερινότητά μας.
Από την κρυπτογραφία έως τη θεωρία παιγνίων, και από τη θεωρία αριθμών στην υπολογιστική φυσική, Η διάλεξη «Από την πληροφορία στην πληροφορική», του αναπληρωτή καθηγητή στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Επιστήμης Υπολογιστών του ΜΙΤ Κωνσταντίνου Δασκαλάκη, στo πλαίσιo των hub science events, περιλάμβανε λίγα μόνο θέματα από τα πολλά και ενδιαφέροντα που ερευνά μαζί με τους συνεργάτες του.
Ο κ. Δασκαλάκης, 32 ετών σήμερα, αποφοίτησε από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ με το μεγαλύτερο βαθμό που έχει μέχρι σήμερα επιτύχει απόφοιτος της σχολής (9.98), πριν συνεχίσει με διδακτορικές σπουδές στο πανεπιστήμιο Μπέρκλεϋ στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.
Η διατριβή του τιμήθηκε με το βραβείο ACM (Association for Computing Machinery) ως η καλύτερη διδακτορική εργασία για το 2008, ενώ μοιράστηκε με τους Πολ Γκόλντμπεργκ και Χρήστο Δασκαλάκη (τον επιβλέποντά του) το βραβείο Θεωρίας Παιγνίων και Θεωρίας Υπολογιστών για την εργασία τους «Η πολυπλοκότητα στον Υπολογισμό Ισορροπιών Νας», η οποία διευθέτησε ένα γρίφο της θεωρίας παιγνίων που κρατούσε από το 1950.


Ξεκινώντας τη διάλεξή του με τον κλάδο της θεωρητικής πληροφορικής και των μαθηματικών, εισήγαγε το κοινό μιας κατάμεστης συνεδριακής αίθουσας στις έννοιες της πληροφορίας και των αλγορίθμων χρησιμοποιώντας παραδείγματα από την καθημερινότητά μας. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η αναφορά στον Ευκλείδη, ο οποίος επινόησε τον 3οαιώνα π.Χ. ένα αλγόριθμο για την εύρεση του μέγιστου κοινού διαιρέτη δύο αριθμών που σήμερα χρησιμοποιείται ευρέως από προγράμματα κρυπτογραφίας και είναι εκθετικά γρηγορότερος στην εφαρμογή του σε σχέση με άλλους. Κλειδί σύμφωνα με τον κ. Δασκαλάκη για έναν καλό αλγόριθμο είναι η σαφήνεια και η βαθιά κατανόηση του προβλήματος.
Η χρήση της υπολογιστικής θεωρίας έχει πλέον μεταδοθεί σε όλους τους επιστημονικούς κλάδους, με τον ομιλητή να σκιαγραφεί ένα παράδειγμα υπολογιστικής βιολογίας το οποίο ερεύνησε με συναδέλφους του. Στη συγκεκριμένη έρευνα αναλύθηκε το φαινόμενο της φυλογένεσης, της εξέλιξης δηλαδή του γονιδιώματος ενός είδους με το χρόνο. Το ενδιαφέρον στη συγκεκριμένη έρευνα ήταν ο συσχετισμός του φαινομένου αυτού με το φαινομενικά άσχετο φαινόμενο του φερρομαγνητισμού, της εξάρτησης δηλαδή του μαγνητισμού ενός αντικειμένου από τη θερμοκρασία του. Οι ερευνητές βρήκαν στην προκειμένη περίπτωση πως τα μαθηματικά που ορίζουν τις πιθανότητες μετάλλαξης του γονιδιώματος ενός είδους είναι τα ίδια με αυτά που εξαρτούν τη θερμοκρασία των φερρομαγνητικών υλικών με τη μαγνήτισή τους (Daskalakis, Mossel, Roch ’06).
H διάλεξη συνεχίστηκε με εφαρμογές κρυπτογραφίας, έναν τομέα όπου το Διαδίκτυο είχε την τιμητική του. Σύμφωνα με τον καθηγητή η μετάδοση πληροφοριών μέσω Διαδικτύου γίνεται εντέλει και μέσω κάποιου φυσικού μέσου (αέρας, καλώδια κτλ). Οποιοσδήποτε αποκτήσει πρόσβαση στο φυσικό αυτό μέσο έχει τη δυνατότητα να υποκλέψει πληροφορίες, και για αυτή τη δραστηριότητα υπάρχει στην αργκό της ειδικότητας ο ειδικός όρος «σνιφάρισμα». Με αυτό τον τρόπο οι προσωπικές μας πληροφορίες δεν είναι πάντα όσο ασφαλείς νομίζουμε, με τον ομιλητή να αναφέρεται σε τρόπους που μπορούν να μας προστατεύσουν (όπως το κρυπτογραφικό πρωτόκολλο RSA, του οποίου παρουσίασε μία εφαρμογή), ενώ επέμεινε στην ανάγκη εκπαίδευσης των χρηστών γύρω από θέματα του Διαδικτύου.

Ο κλάδος της θεωρίας παιγνίων είναι ίσως αυτός στον οποίο ο κ. Δασκαλάκης έχει τη μεγαλύτερη επιστημονική συνεισφορά και δε θα μπορούσε παρά να αποτελεί κύριο κομμάτι της ομιλίας. Στη συγκεκριμένη θεωρία σκοπός είναι η εξόρυξη πληροφοριών από τους παίκτες, έτσι ώστε να χρησιμοποιηθούν για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους, σε συνδυασμό πάντα και με τις αποφάσεις των υπόλοιπων παικτών. Ο ομιλητής έδωσε δύο πολύ ενδιαφέροντα παραδείγματα πρώιμης σκέψης γύρω από το αντικείμενο.
Το πρώτο παράδειγμα αφορούσε το θεσμό της Αντίδοσης, που εισήγαγε ο νομοθέτης Σόλωνας στην αρχαία Αθήνα. Ο νόμος όριζε τοτε πως οι άρχοντες της πόλης επέλεγαν κάθε χρόνο κάποιους από του πλούσιους της πόλης ως χορηγούς για κοινά έξοδα (θέατρο, κατασκευή πλοίων, αγώνες κτλ). Ένας επιλεγμένος Αθηναίος είχε τη δυνατότητα να μην πληρώσει, επικαλούμενος την Αντίδοση, η οποία του επέτρεπε να κατονομάσει έναν άλλο πολίτη που ήταν κατά τη γνώμη του πλουσιότερος. Ο δεύτερος πολίτης είχε τότε την δυνατότητα να πληρώσει (εάν πίστευε πως είναι όντως πλουσιότερος) αλλιώς ο πρώτος πολίτης μπορούσε να προτείνει την ανταλλαγή των περιουσιών μεταξύ των δύο πλουσίων. Σε περίπτωση που ο δεύτερος αρνιόταν την ανταλλαγή, τη διαφορά έλυνε το δικαστήριο, με τον πλουσιότερο τελικά να πληρώνει τη χορηγία.
Το δεύτερο ευφυές παράδειγμα αφορούσε το Γερμανό συγγραφέα Γκαίτε, ο οποίος θέλοντας να εξασφαλίσει την πληροφορία για το μέγεθος του ποσού που ήταν διατεθειμένος να πληρώσει ο εκδότης του για το έργο «Χέρμαν και Δωροθέα», έκανε την παρακάτω συμφωνία με αυτόν: Ο Γκαίτε θα παρέδιδε στο δικηγόρο του ένα σφραγισμένο φάκελο με το ποσό που ζητούσε για το έργο του. Στη συνέχεια ο εκδότης θα ανακοίνωνε την προσφορά του στον δικηγόρο. Εάν το ποσό της προσφοράς ήταν χαμηλότερο από το ποσό που αναγραφόταν στο φάκελο, ο Γκαίτε θα απέσυρε το ενδιαφέρον του για συνεργασία. Σε αντίθετη περίπτωση θα έκλεινε συμφωνία με τον εκδότη, λαμβάνοντας όμως το ποσό που είχε ζητήσει αρχικά στο φάκελο. Το κέρδος για το συγγραφέα θα ήταν η γνώση των προθέσεων του εκδότη του, που θα μπορούσε να εκμεταλλευθεί στο μέλλον.
Πάνω στις συγκεκριμένες αλλά και άλλες πρακτικές στηρίχτηκε ένας ολόκληρος κλάδος μαθηματικών που σήμερα ονομάζεται θεωρία παιγνίων και μελετά μεταξύ άλλων τις δημοπρασίες, οι οποίες όπως φανέρωσε ο ομιλητής διαδραματίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στο Διαδίκτυο αλλά και την καθημερινή ζωή. Για παράδειγμα, κάθε φορά που επισκεπτόμαστε μία ιστοσελίδα, η διαφήμιση που βλέπουμε κάθε άλλο τυχαία δεν είναι αφού είναι προϊόν μιας δημοπρασίας που λαμβάνει χώρα στο παρασκήνιο, και σχετίζεται με τις πληροφορίες που έχει ο υπολογιστής μας για τις συνήθειες και τις προτιμήσεις μας (cookies).
Οι δημοπρασίες που αφορούν σε ένα μοναδικό αντικείμενο είναι σχετικά απλές, και αποδεικνύεται μαθηματικά πως μπορούν να είναι οι βέλτιστες, να παίρνει δηλαδή το αντικείμενο εκείνος που το θέλει περισσότερο, μεγιστοποιώντας και το κέρδος του δημοπράτη. Όσο αυξάνεται όμως η ποσότητα των αντικειμένων και η πολυπλοκότητα των παραμέτρων, αρχίζει να φαντάζει πρακτικά αδύνατος ο σχεδιασμός μιας βέλτιστης δημοπρασίας.
Σε έναν αξιοσημείωτο διαχωρισμό, ο κ. Δασκαλάκης μίλησε για τις διαφορές μεταξύ σύνθετων συστημάτων εφαρμοσμένης Μηχανικής (διαστημόπλοια, γέφυρες κτλ) και κοινωνικών συστημάτων όπως η πολιτική και η οικονομία. Τα πρώτα διέπονται από πολυπλοκότητα, κεντρικό σχεδιασμό, πολλά και συνεργαζόμενα μέρη και περιορισμένους πόρους. Στα δεύτερα οι περιορισμένοι πόροι και η πολυπλοκότητα παραμένουν, ωστόσο τα μέρη είναι πλέον ανταγωνιζόμενα και ο σχεδιασμός κατανεμημένος.
Με τον παραπάνω διαχωρισμό υπόψη, μίλησε για την ιδιαιτερότητα του Διαδικτύου που ξεκίνησε ως ένα σύστημα Μηχανικής, για να καταλήξει σε ένα μη κατανεμημένο σύστημα που μοιάζει με αυτά της οικονομίας. Η εύρεση ενός τρόπου περαιτέρω σχεδιασμού ενός τέτοιου συστήματος είναι πλέον από τα κεντρικά ερωτήματα στην έρευνα του ομιλητή.
Από την Οικονομία έχουμε διδαχτεί πως η συμπεριφορά μεγάλων συστημάτων ανταγωνιζόμενων μερών τις περισσότερες φορές δε μπορεί καν να προσεγγισθεί (Daskalakis et al. ’06, ‘11). Επομένως, τα Οικονομικά δεν έχουν τα κατάλληλα εργαλεία για την περιγραφή τέτοιων συστημάτων και είναι ανοικτό το ερώτημα της νέας θεωρίας που θα καλύψει αυτό το κενό.
Ο ερευνητής μαζί με την ερευνητική του ομάδα προσανατολίζονται πλέον σε μία αλλαγή της πληροφορικής, στην οποία οι υπολογισμοί θα εκτελούνται με δεδομένα που δεν έχουν καν στην διάθεσή τους! Στόχος τους είναι η εύρεση μιας αλγοριθμικής θεωρίας που θα επιτρέπει τέτοιου είδους υπολογισμούς, μία έρευνα που μπορεί να αποδώσει αναρίθμητους καρπούς, με τον ομιλητή να αναφέρει χαρακτηριστικά το παράδειγμα ενός δίκαιου και αμερόληπτου φορολογικού συστήματος.          
Πηγή: naftemporiki.gr

ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΤΗΚΕ Η ΠΡΩΤΗ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ.

Εγκαινιάστηκε η πρώτη «Ανταλλακτική Βιβλιοθήκη» στα Χανιά.
Πρόκειται για μια καινοτόμο πρωτοβουλία του Δήμου Χανίων και της Δ.Ε.ΔΙ.Σ.Α., που έρχεται να «ανατρέψει» την παραδοσιακή αντίληψη της βιβλιοθήκης, φέρνοντας το βιβλίο πιο κοντά στους δημότες.
Η υπαίθρια ανταλλακτική βιβλιοθήκη είναι ανοιχτή στο κοινό καθ’ όλο το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες το χρόνο και στοχεύει στην ανταλλαγή βιβλίων και ιδεών αλλά και στην κοινωνική αλληλεπίδραση, που μπορεί να επιτευχθεί μέσω των βιβλίων.
“Μετά τη δημιουργία του νέου χώρου καινοτομίας και δημιουργικότητας με την ονομασία “Media Lab”, που δημιουργήθηκε στη Δημοτική μας Βιβλιοθήκη – με τη συνεργασία του Ιδρύματος Στ. Νιάρχος (μέσω του Future Library) – εγκαινιάζουμε τη βιβλιοθήκη του μέλλοντος”, τόνισε ο Δήμαρχος Χανίων, Μανώλης Σκουλάκης.
Μάλιστα, ο κ. Σκουλάκης γνωστοποίησε ότι τα Χανιά, είναι ο πρώτος Δήμος, εκτός Αττικής, που υιοθετεί την πρωτοβουλία της υπαίθριας δημόσιας ανταλλακτικής βιβλιοθήκης “και αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί αποτυπώνει τη ξεκάθαρη βούληση και την επιθυμία της Δημοτικής Αρχής να στηρίξει την πολιτιστική και εκπαιδευτική επιμόρφωση των δημοτών μας με πρωτοβουλίες δημιουργικότητας και καινοτομίας”.
Τα άλλα τρία σημεία, που έχουν επιλεγεί για να φιλοξενήσουν την «Ανταλλακτική Βιβλιοθήκη» είναι α) η πλατεία Ελευθερίας (Δικαστηρίων) β) η πλατεία της Σούδας και γ) η πλατεία των Κουνουπιδιανών στο Ακρωτήρι.
Μάλιστα, καθεμία από αυτές τις βιβλιοθήκες θα «φιλοξενεί» έργα διαφορετικών καλλιτεχνών, τα οποία παραχώρησαν οι ίδιοι αποκλειστικά για την επένδυση των όψεων της κάθε ανταλλακτικής βιβλιοθήκης και πιο συγκεκριμένα των καλλιτεχνών Αντώνη Ντόνεφ, Γιάννη Βαρελά, Παναγιώτη Τέτση και Θεόδωρου Χρόνη. Οι αρχιτέκτονες, που εμπνεύστηκαν και δούλεψαν για την κατασκευή αυτών των βιβλιοθηκών, είναι ο Λευτέρης Αμπατζής και η Ειρήνη – Αιμιλία Ιωαννίδου.
Η δημοτική αρχή των Χανίων σε συνεργασία με τη Δ.Ε.ΔΙ.Σ.Α. καλεί όλους τους δημότες να αγκαλιάσουν την εν λόγω πρωτοβουλία, προσερχόμενοι στις ανταλλακτικές βιβλιοθήκες, προκειμένου να χαρίσουν, να δανειστούν και να ανταλλάξουν ένα βιβλίο, που έχουν διαβάσει ή δεν χρειάζονται, δίνοντας του την ευκαιρία να «ταξιδέψει» και να διαβαστεί απ’ άλλους ανθρώπους.
Πηγή: econews.gr

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΕΔΩΣΕ 1,5 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ

Σκηνή από την ταινία «Boxer» του Γιώργου Παντελεάκη

Επιτέλους, μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα "σιωπής", το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ανακοίνωσε ότι ενισχύει συνολικά 58 σχέδια για κινηματογραφικές παραγωγές 



Κισμέτ 
Στη λίστα με τις έξι ταινίες του βασικού προγράμματος παραγωγής κινηματογραφικών έργων, το οποίο αποτελεί ουσιαστικά το βαρύ χαρτί της φετινής χρηματοδότησης αποτελώντας παραπάνω από το μισό του συνολικού πόσου χορηγίας της εγχώριας παραγωγής (840.000€ ), βρίσκουμε τις καινούργιες δουλειές γνωστών ονομάτων του ελληνικού σινεμά όπως το «Lobster» του Γιώργου Λάνθιμου, το «Chevalier» της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη, το «Καλάσνικοφ» του Κωνσταντίνου Γιάνναρη, το «Virus» του Άγγελου Φραντζή, το «Χρόνια Πολλά» του Χρίστου Γεωργίου και το «Stage Fright» του Γιώργου Ζώη.

Αναλυτικά η χρηματοδότηση των 58 ταινιών έχει ως εξής:
(φωτό: Το ντοκιμαντέρ «Κισμέτ» της Νίνας Πασχαλίδου που βρίσκεται στο πρόγραμμα Ενίσχυσης Ολοκληρωμένου Κινηματογραφικού Έργου )

Το Στάδιο Συγγραφής Treatment – πρώτο στάδιο – του Προγράμματος «Συγγραφή Σεναρίου – Development», περιλαμβάνει 18 σχέδια, τα οποία προεγκρίνονται για χρηματοδότηση ύψους 3.000€ το καθένα ξεχωριστά. Το συνολικό ποσό δέσμευσης ανέρχεται στα 54.000€.
1. ΔΕΞΙΩΣΕΙΣ
 σενάριο: Φίλιππος Τσίτος
2. RHESUS σενάριο: Θανάσης Τότσικας
3. ΠΛΑΝΟΔΙΟΣ ΡΑΦΤΗΣ σενάριο: Σόνια Λίζα Κέντερμαν
4. ΟΜΕΡΤΑ σενάριο: Νίκος Καλλαράς – Νάνσυ Σπετσιώτη
5. ΚΙΒΩΤΟΣ σενάριο: Χριστίνα Κοροβέση – Αριστοτέλης Μαραγκός
6. PARK σενάριο: Σοφία Εξάρχου
7. ΟΥΖΕΡΙ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ σενάριο: Βασίλης Σπηλιόπουλος – Άντα Γκουρμπαλή
8. ΦΩΣ σενάριο: Βασίλης Δούβλης
9. Η ΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΕΝΟΣ σενάριο: Α. Χιούζ – Χ. Κουτσοσπύρου
10. Η ΔΙΠΛΑΝΗ ΜΟΥ σενάριο: Κατερίνα Κακλαμάνη
11. IMMORTAL LAW σενάριο: Άρης Μπαφαλούκας
12. Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΤΩΝ ΘΕΩΝ σενάριο: Αλέξανδρος Νόρτον
13. Η ΛΕΣΧΗ σενάριο: Κλεάνθης Δανόπουλος
14. ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ σενάριο: Ά. Αδριανού
15. ΑΟΡΑΤΟΣ σενάριο: Δημήτρης Αθανίτης
16. ΟΔΥΣΣΕΙΑ σενάριο: Σωτήρης Γκορίτσας
17. ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ σενάριο: Αγγελική Αντωνίου
18. ΜΑΓΕΙΑ – ΡΕΥΜΑΤΑ σενάριο: Φοίβη Φίλντιση

Στο Στάδιο Συγγραφής Σεναρίου με βάση το Treatment – δεύτερο στάδιο – του Προγράμματος «Συγγραφή Σεναρίου – Development», προεγκρίνονται 6 σχέδια, για χρηματοδότηση ύψους 7.500€ το καθένα ξεχωριστά. Το συνολικό ποσό δέσμευσης ανέρχεται στα 45.000€.
1. ΦΑΝΤΑΣΙΑ σενάριο & σκηνοθεσία: Αλέξης Καρδαράς / παραγωγή: Pan Entertainment
2. ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟ σενάριο: Ξένια Βότση – Νίκος Κρητικός / σκηνοθεσία: Νίκος Κρητικός παραγωγή: Φωτεινή Οικονομοπούλου
3. ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΝΑ ΚΛΑΙΕΙ σενάριο & σκηνοθεσία: Γιώργος Πανουσόπουλος / παραγωγή: Ελένη Κοσσυφίδου
4. ΓΟΥΡΟΥΝΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΕΜΟ σενάριο & σκηνοθεσία: Στέργιος Πάσχος / παραγωγή: Φαίδρα Βόκαλη
5. FRANKENSTEIN σενάριο & σκηνοθεσία: Κώστας Ζάπας / παραγωγή: Minus Pictures
6. ΙΒΟ ΚΑΙ ΣΟΦΙΑ σενάριο & σκηνοθεσία: Ελίνα Ψύκου/ παραγωγή: Γιώργος Καρναβάς

Στο Βασικό Πρόγραμμα Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων, χορηγείται προέγκριση χρηματοδότησης σε 6 σχέδια. Το συνολικό ποσό δέσμευσης ανέρχεται στις 840.000€.
1. XΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
 σκηνοθεσία: Χρίστος Γεωργίου
2. ΚΑΛΑΣΝΙΚΟΦ σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Γιάνναρης
3. STAGE FRIGHT σκηνοθεσία: Γιώργος Ζώης
4. LOBSTER σκηνοθεσία: Γιώργος Λάνθιμος
5. VIRUS σκηνοθεσία: Άγγελος Φραντζής
6. CHEVALIER σκηνοθεσία: Αθηνά Τσαγγάρη

Το Ε.Κ.Κ. στην κατεύθυνση βελτίωσης κάποιων προτάσεων, που κατά την κρίση του δεν είναι καθ’ ολοκληρία έτοιμες να περάσουν στο στάδιο παραγωγής τους, δίνει τη δυνατότητα στους δημιουργούς και παραγωγούς να προβούν σε βελτίωση του σεναρίου τους και παράλληλα να διερευνήσουν τις δυνατότητες εξασφάλισης χρηματοδοτών (development ). Η προέγκριση χρηματοδότησης για κάθε σχέδιο ξεχωριστά ανέρχεται σε 12.500€. Το συνολικό ποσό δέσμευσης ανέρχεται στις 87.500€.
1. ΠΟΛΥΞΕΝΗ σκηνοθεσία: Δώρα Μασκλαβάνου
2. ΧΡΥΣΗ ΜΕΡΑ σκηνοθεσία: Βαρδής Μαρινάκης
3. LIFE LINE σκηνοθεσία: Βασίλης Μαζωμένος
4. THE SILENT NO σκηνοθεσία: Γιώργος Γκικαπέππας
5. ΜΑΓΙΚΟΣ ΠΕΛΤΕΣ σκηνοθεσία: Φωτεινή Κοτρώτση
6. ΡΕΣΑΛΤΟ σκηνοθεσία: Βασίλης Βαφέας
7. ΑΝΑΚΡΙΣΗ σκηνοθεσία: Παναγιώτης Πορτοκαλάκης

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων Χαμηλού Προϋπολογισμού, προεγκρίνονται 5 σχέδια. Το ποσό δέσμευσης ανέρχεται στις 195.000€.
1. SMAC σκηνοθεσία: Ηλίας Δημητρίου
2. ΝΙGHT OF FALLING SKIES σκηνοθεσία: Βασίλης Χριστοφιλάκης
3. ΠΑΓΩΝΙΑ σκηνοθεσία: Ελισάβετ Χρονοπούλου
4. ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΑ σκηνοθεσία: Νίκος Κορνήλιος
5. ΑΝΕΜΙΣΤΗΡΑΣ σκηνοθεσία: Δημήτρης Μπίτος

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Παραγωγής Κινηματογραφικών Έργων Μικρού Μήκουςπροεγκρίνονται συνολικά 7 σχέδια. Το ποσό δέσμευσης ανέρχεται στις 102.000€.
1. Η ΧΕΛΓΚΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΛΟΥΝΤ
 σκηνοθεσία: Θεολογία Πετράκη
2. ΟΝΕΙΡΕΥΤΗΚΑ ΤΑ ΛΕΥΚΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ σκηνοθεσία: Δημήτρης Γιαμλόγλου
3. TO TΕΛΕΥΤΑΙΟ ΒΑΓΟΝΙ σκηνοθεσία: Βαγγέλης Ζούγλος
4. ΤΡΕΙΣ ΑΥΓΟΥΛΙΕΡΕΣ ΠΑΡΑΛΙΓΟ ΤΕΣΣΕΡΙΣ σκηνοθεσία: Κώνσταντίνος Σαμαράς
5. ΙΣΑΑΚ σκηνοθεσία: Σιαμάκ Ετεμαντή
6. ΙΚΑΡΟΣ σκηνοθεσία: Γιώργος Φουρτούνης
7. ΒΟΛΤΑ σκηνοθεσία: Στέλλα Κυριακοπούλου

Το Πρόγραμμα Κινήτρων για Προσέλκυση Ξένων Παραγωγών στην Ελλάδα με μειοψηφική συμμετοχή Έλληνα συμπαραγωγού περιλαμβάνει την προέγκριση 2 σχεδίων με συνολικό ποσό δέσμευσης 70.000€.
1. Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ σκηνοθεσία: Πανίκος Χρυσάνθου
2. SKY ABOVE US σκηνοθεσία: Marinus Groothof

Τέλος, στο Πρόγραμμα Ενίσχυσης Ολοκληρωμένου Κινηματογραφικού Έργου εγκρίνονται 7 ταινίες στις οποίες θα διατεθούν 90.400€. 
1. MISS VIOLENCE (μεγάλου μήκους ) σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Αβρανάς
2. RUNAWAY DAY (μεγάλου μήκους ) σκηνοθεσία: Δημήτρης Μπαβέλλας
3. BOXER (ντοκιμαντέρ ) σκηνοθεσία: Γιώργος Παντελεάκης
4. ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΜΙΑΣ ΗΜΙΤΕΛΟΥΣ ΑΝΟΙΞΗΣ (ντοκιμαντέρ ) σκηνοθεσία: Στέλιος Χαραλαμπόπουλος
5. KIΣMET (ντοκιμαντέρ ) σκηνοθεσία: Νίνα Πασχαλίδου
6. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΣΤΟΥ ΓΚΥΖΗ (μικρού μήκους ) σκηνοθεσία: Αμέρισσα Μπάστα
7. Ο ΗΛΙΟΣ ΚΙ Ο ΒΟΡΙΑΣ (μικρού μήκους ) σκηνοθεσία: Θανάσης Νεοφώτιστος

Χρήστος Λούλης και Ελένη Ρουσσινού σε σκηνή της ταινίας «Miss Violence»