Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου 2014

ΣΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ, ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΟΛΗ, ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ.

Τα Τρίκαλα συγκέντρωσαν τη μεγαλύτερη βαθμολογία ανάμεσα στις 12 υποψήφιες ευρωπαϊκές πόλεις για την εφαρμογή του προγράμματος CityMobil2 (Cities Demonstrating Cybernetic Mobility). Το πρόγραμμα, που χρηματοδοτείται από το 7ο πρόγραμμα-πλαίσιο της Ε.Ε. για την έρευνα και την τεχνολογική ανάπτυξη, αφορά τη δημιουργία μιας πιλοτικής πλατφόρμας για αυτοματοποιημένες οδικές μεταφορές, οι οποίες θα δοκιμαστούν σε διαφορετικά περιβάλλοντα ανά την Ευρώπη. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, στόχος του πειράματος δεν είναι να... εξαφανιστούν οι οδηγοί των λεωφορείων και να αντικατασταθούν από υπολογιστές. Αλλά να δημιουργηθεί ένα νέο μέσο μαζικής μεταφοράς συμπληρωματικό προς τα υφιστάμενα.

«Στο πλαίσιο του προγράμματος θα λάβουμε έξι οχήματα για ένα εξάμηνο», λέει ο κ. Ράπτης. «Το λεωφορείο χωρίς οδηγό θα κινηθεί σε μια ειδικά διαμορφωμένη διαδρομή 1.200 μέτρων κατά μήκος των οδών Καραϊσκάκη, 28ης Οκτωβρίου και 25ης Μαρτίου και θα έχει έξι στάσεις. Στα τέλη του μήνα θα ταξιδέψουμε στην Ολλανδία για να συζητήσουμε διάφορα τεχνικά ζητήματα και ελπίζω ότι τελικά θα παραλάβουμε τα οχήματα κάποια στιγμή στο τέλος του καλοκαιριού. Θα είναι εξαιρετικά χρήσιμο και για τους επιστήμονες τα οχήματα να δοκιμαστούν σε όλες τις διαφορετικές καιρικές εναλλαγές της περιοχής μας: από τους 40 βαθμούς του Αυγούστου έως το βροχερό μας φθινόπωρο και το τσουχτερό κρύο του χειμώνα». Το όχημα κινείται με χαμηλή ταχύτητα, περίπου 20 χλμ./ώρα.
Είναι πιθανό να εμπλακεί σε κάποιο ατύχημα, με δεδομένη και την... απείθεια των Ελλήνων στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας; «Το θεωρώ απίθανο», λέει ο κ. Ράπτης. «Το όχημα κινείται αργά. Επιπλέον, όπως είδαμε και στην επίδειξη που μας έγινε προ μηνών, είναι εφοδιασμένο παντού με αισθητήρες και σταματά ακόμα και με μικρά ερεθίσματα, αν για παράδειγμα βρεθεί μια μπάλα στον δρόμο μπροστά του. Σε κάθε περίπτωση, δίπλα στο όχημα θα υπάρχει πάντα ένας ελεγκτής, ώστε να μπορεί να ακινητοποιήσει το όχημα αν χρειαστεί με το ειδικό τηλεχειριστήριο».
Οι δυνητικές εφαρμογές
Προς το παρόν, πάντως, πρέπει να λυθεί μια... διαδικαστική λεπτομέρεια που δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, αλλά όλες τις χώρες στις οποίες θα διεξαχθεί το πιλοτικό πρόγραμμα.
«Είμαστε σε συνεννόηση με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς το όχημα θα πρέπει με κάποιο τρόπο να “καταχωρισθεί”, να αποκτήσει πινακίδες και να επιτραπεί η κυκλοφορία του. Και βεβαίως κατόπιν να ασφαλιστεί», λέει ο κ. Ράπτης.
«Είναι πολύ συναρπαστικό που το εγχείρημα αυτό θα ξεκινήσει από την πόλη μας. Οι αυτοματοποιημένες μεταφορές είναι το μέλλον. Μπορούν να εξυπηρετούν αραιοκατοικημένες περιοχές, μπορούν να υποκαθιστούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς κατά τη διάρκεια της νύχτας ώστε να υπάρχει όλο το 24ωρο εξυπηρέτηση... Οι δυνητικές εφαρμογές τους είναι πολλές».


Πηγή: kathimerini.gr

ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΜΠΟΥΜΠΚΑ Ο ΛΑΒΙΛΕΝΙ ΕΣΠΑΣΕ ΤΟ «ΣΤΟΙΧΕΙΩΜΕΝΟ» ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΡΕΚΟΡ ΣΤΟ ΑΛΜΑ ΕΠΙ ΚΟΝΤΩ


Ένα από τα πιο μυθικά παγκόσμια ρεκόρ που κρατούσε από το 1993 ο Σεργκέι Μπούμπκα στο άλμα επί κοντώ (6.15μ.) έσπασε στο μίτινγκ του Ντόνετσκ ο Γάλλος επικοντιστής Ρενό Λαβιλενί, ο οποίος "πέταξε" στα 6.16 μέτρα με την πρώτη του προσπάθεια, μπροστά στα μάτια του Ουκρανού. Σημειώνεται πως κορυφαία προσωπική επίδοση για τον Γάλλο ήταν μέχρι στιγμής τα 6.08 μέτρα.

Ο Λαβιλενί είχε προ ημερών δηλώσει πως στόχος του κατά την παρουσία του στο διεθνές μίτινγκ του Ντόνετσκ ήταν να ξεπεράσει την μυθική επίδοση του Μπούμπκα που κρατούσε από τις 21 Φεβρουαρίου του 1993, ενώ στις 31 Ιανουαρίου είχε πετύχει τη δεύτερη κορυφαία επίδοση όλων των εποχών στον κλειστό στίβο με 6.08 μ.
Μάλιστα, ο 27χρονος ζήτησε στην αμέσως επόμενη προσπάθειά του να τοποθετηθεί ο πήχης στα 6.21 μέτρα, ωστόσο, δεν τα κατάφερε εξαιτίας μιας ενόχλησης που αισθάνθηκε στο πόδι. 

πηγη : contra.gr
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΛΜΑ: