Πέμπτη 17 Ιουλίου 2014

O ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΑΒΑΚΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΓΙΑ ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2014


Ο κορυφαίος Έλληνας μουσικός είναι υποψήφιος ανάμεσα σε 10 ακόμη ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής για να αναδειχθεί καλύτερος καλλιτέχνης για το 2014. Η ψηφοφορία διεξάγεται ηλεκτρονικά ως τις 22 Ιουλίου από το κορυφαίο gramophone (ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΨΗΦΙΣΕΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ).
Ο βιολονίστας, μαέστρος, κορυφαίος δεξιοτέχνης και απαράμιλλος μουσικός, Λεωνίδας Καβάκος, είναι διεθνής από την εφηβεία του και ανήκει πλέον στους εκλεκτούς ερμηνευτές του κόσμου.
Έχει στο ενεργητικό του μεγάλη δισκογραφία διεθνούς αποδοχής και συνεργασίες με μεγάλες ορχήστρες, μαέστρους και σπουδαίους ερμηνευτές, στις σημαντικότερες αίθουσες του κόσμου. Το ρεπερτόριό του διευρύνεται διαρκώς, χωρίς περιορισμούς σε εποχές ή σε είδη μουσικής.


Μεταξύ των υποψηφίων είναι οι Iestyn Davies, Yannick Nézet-Séguin, Renaud Capuçon, Mariss Jansons, Mahan Esfahani, Alisa Weilerstein, Alina Ibragimova, Jean-Efflam Bavouzet and Vasily Petrenko και βέβαια ο Λεωνίδας Καβάκος. Στην επίσημη ιστοσελίδα της ψηφοφορίας υπάρχουν πληροφορίες για την ζωή και το έργο των καλλιτεχνών.


ΨΗΦΙΣΤΕ  ΕΔΩ  :


http://www.gramophone.co.uk/artist-of-the-year-2014

ΤΙΜ ΜΑΤΙΑΚΗΣ: Ο XΟΡΕΥΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΛΑΡΙΣΑ ΠΟΥ «ΛΑΜΠΕΙ» ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΜΠΑΛΕΤΟ ΤΗΣ ΔΑΝΙΑΣ!!!




Γεννημένος το 1979 στη Στοκχόλμη από Σουηδέζα μητέρα και Έλληνα πατέρα, έζησε από τα 6 μέχρι και τα 14 του χρόνια στη Λάρισα. Από τη Δημοτική Σχολή της Λάρισας ξεκίνησε εντελώς τυχαία την "περιπέτεια" του στο χορό, στην προσπάθεια του να αντιγράψει τις αδελφές του που εκδήλωσαν την επιθυμία να κάνουν μαθήματα μπαλέτου ως χόμπι. Στη Σουηδία συνέχισε συνειδητά στη Σχολή του Βασιλικού Μπαλέτου. Σχεδόν αμέσως έγινε κορυφαίος στη Βασιλική Οπερα της Στοκχόλμης, όπου έμεινε εκεί μια 5ετία, ενώ για άλλη μια 2ετία θήτευσε στο Royal Ballet του Λονδίνου για να καταλήξει μέχρι σήμερα σολίστ στο Βασιλικό Μπαλέτο της Δανίας.

Με αρκετές διακρίσεις στο ενεργητικό του κι ένα ρεπερτόριο κυρίως κλασικό, ο Ματιάκης παραμένει μάλλον άγνωστος για τον κόσμο του ελληνικού χορού. Και δεν θα τον είχαμε ακούσει καν αν δεν είχε εμφανιστεί πριν δυο χρόνια στην Αθήνα στο Μέγαρο Μουσικής μαζί με επτά αστέρες, σολίστ από την Εθνική Όπερα του Παρισιού, την Όπερα του Βερολίνου, το Μαριίνσκι της Αγίας Πετρούπολης και το Βασιλικό Μπαλέτο της Δανίας. Εκεί ο Έλληνας χορευτής είχε παρουσιάσει για πρώτη φορά παγκοσμίως, τη δημιουργία του διάσημου χορογράφου φιλανδικής καταγωγής Γιόρμα Έλο «Round About Tim». "Μετά την εμφάνισή μου στο Μέγαρο επήλθε η σιωπή. Με στεναχωρεί που δεν είμαι αναγνωρισμένος στο τόπο μου, αλλά στη χώρα μας έχουμε συνηθίσει να κυνηγάμε τη βιτρίνα, την εικόνα, το όνομα και όχι την ουσία. Δυστυχώς δεν έχουμε κλασικό μπαλέτο στην Ελλάδα, δεν υπάρχει ιστορία. Κάτι προσπαθούμε με τη Λυρική σκηνή, αλλά υπάρχει πολύς δρόμος μπροστά. Υπάρχουν ταλέντα, αλλά λείπουν οι προϋποθέσεις. Είναι κρίμα να μένουν τόσα ταλέντα αναξιοποίητα. Στην Ελλάδα το μπαλέτο δεν έχει εκτιμηθεί όσο στο εξωτερικό και η παιδεία κλασικού χορού δεν είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένη. Μάλλον το κράτος δεν έχει αντιληφθεί ότι η Τέχνη είναι κομμάτι της δύναμής του", συμπληρώνει ο χορευτής. Ο Τιμ Ματιάκης δεν προσπαθεί πια να αποδείξει πως είναι σπουδαίος χορευτής. Έχει προ πολλού παραιτηθεί από το κυνήγι της φήμης και την έχει απομυθοποιήσει. "Την κυνηγούσα τη φήμη για πολλά χρόνια, ώσπου κατάλαβα οτι με εγκλώβισε πνευματικά, γιατί αντιλήφθηκα ότι κυνηγούσα κάτι που δεν είχε να κάνει με τη Τέχνη, έναν καλύτερο ρόλο, μια επαγγελματική καταξίωση ή την αναγνώριση. Αυτό με στρεσάρισε και με επηρέασε ψυχικά και σωματικά. Ευτυχώς το κατάλαβα γρήγορα και το απομάκρυνα"

Ο Τιμ Ματιάκης είναι ένας άνθρωπος που διαθέτει ένα ανήσυχο μυαλό, "ψάχνεται" και ψάχνει. Σίγουρα έχει καταλήξει στο ότι ο καλλιτέχνης πρέπει να μιλάει στο τώρα και πρέπει να έχει πάντα κάτι να πει. "Η Τέχνη είναι μια αναπαραγωγή της ζωής, του χρόνου που ζούμε και των κοινωνικών συνθηκών, ανεξάρτητα από το αν διανύουμε περίοδο λιτότητας ή όχι. Δε σχετίζεται η Τέχνη με το χρήμα. Αν κοιτάξει κάποιος προς τα πίσω θα διαπιστώσει πως τα μεγαλύτερα έργα Τέχνης έγιναν σε περιόδους με αναταραχές και προβλήματα. Η Ελλάδα το καλύτερο που έχει να κάνει αυτή την εποχή είναι να παράγει Τέχνη"

Ο βραβευμένος χορογράφος ψάχνει πάντα μια ισορροπία. Την ισορροπία στη ζωή του την έχει βρει μέσα από το γάμο του με τη Δανή σύζυγό του που είναι και αυτή μέλος του μπαλέτου της Δανίας. Στη δουλειά του ισορροπία αναζητά μεταξύ κλασικού και σύγχρονου χορού και πιστεύει ότι ο κλασικός χορός πρέπει να γίνει λίγο πιο εξωστρεφής, να ανανεωθεί, διατηρώντας την ταυτότητά του. Ο ίδιος διατελεί διευθυντής της πειραματικής ομάδας του βασιλικού μπαλέτου της Δανίας, ενώ συνεργάζεται και με την πειραματική ομάδα του Βασιλικού Θεάτρου, με την οποία δίνει παραστάσεις στις Σκηνές του Βασιλικού Θεάτρου. Ο Τιμ Ματιάκης αγαπά την Ελλάδα και θα ευχόταν να συνεργαστεί με έλληνες χορογράφους. Στα καλοκαιρινά του σχέδια είναι να έρθει στην πατρίδα του, να παρακολουθήσει από κοντά την καινούργια παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου και να συζητήσει το ενδεχόμενο συνεργασίας μαζί του. "Στην Ελλάδα υπάρχουν οι κατάλληλοι άνθρωποι και αξίζει να γίνουν πράγματα στο χώρο της Τέχνης. Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να εκπαιδεύσουμε το φιλότεχνο κοινό της χώρας μας και να του δείξουμε τι γίνεται στην υπόλοιπη Ευρώπη και τον κόσμο"
Της Βάσως Μιχοπούλου


http://www.imerisia.gr/