Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2013

ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΗΚΕ ΟΤΙ ΤΑ «ΤΑΛΑΙΠΩΡΗΜΕΝΑ» ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΛΙΦΤΙΝΓΚ» ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΟΥΝ ΟΙ ΖΗΜΙΕΣ ΤΟΥΣ!!!!!!


Aν και αποτελούν τεκμήρια της ιστορίας της πρωτεύουσας συνθέτοντας ένα υπαίθριο μουσείο της νεότερης γλυπτικής τέχνης συχνά πέφτουν θύματα κλοπών, βανδαλισμών, ενώ πολλές φορές γίνονται καμβάς για να εκφραστεί η λαϊκή οργή.

Τα γλυπτά του Δήμου Αθηναίων, που κοσμούν αρκετά σημεία της πρωτεύουσας, δυστυχώς δεν χαίρουν της προσοχής που τους αξίζει. Σ Ακόμα και στην περίπτωση που γλιτώσουν από την καταστροφική μανία των ανθρώπων, δέχονται βαριά πλήγματα από την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Στην κατεύθυνση αυτή, ο Δήμος Αθηναίων πρόκειται να υλοποιήσει πρόγραμμα αποκατάστασης των υπαίθριων γλυπτών έργων τέχνης, καθώς το συμβούλιο δημοσίων έργων του υπουργείου Υποδομών ενέκρινε τους τεχνικούς όρους σχετικού διαγωνισμού.
Συνολικά 100 έργα εντάσσονται στο συγκεκριμένο πρόγραμμα προϋπολογισμού 771,2 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός αναμένεται να διεξαχθεί σε δύο μήνες και το έργο να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2014.
Το πρόγραμμα προβλέπει την αποκατάσταση 100 γλυπτών έργων τέχνης (ανδριάντες, προτομές, ολόσωμα, στήλες, ελεύθερες συνθέσεις), που ανήκουν στην ιδιοκτησία του Δήμου Αθηναίων.
Συνολικά στον δήμο ανήκουν περί τα 200 γλυπτά εκ των οποίων τα περισσότερα είναι έργα μεγάλων καλλιτεχνών του 19ου και 20ού αιώνα. Στην πλειοψηφία τους έχουν καταπονηθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, από συνεχείς βανδαλισμούς και από την ατμοσφαιρική ρύπανση αλλά και τις καιρικές συνθήκες που προκαλούν φθορές και διάβρωση των μετάλλων, αποσάθρωση ή ασβεστοποίηση των επιφανειών τους.
Τα γκράφιτι
Σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Πουλούδη, τμηματάρχη στο Τμήμα Παραδοσιακών Κτιρίων και Μνημείων της Διεύθυνσης Συντήρησης και Αυτεπιστασίας, το κυριότερο πρόβλημα είναι τα γκράφιτι καθώς τα υλικά βαφής εμποτίζουν το μάρμαρο προκαλώντας ανεπανόρθωτες βλάβες σε σημαντικά μνημεία.
Συνήθως στο στόχαστρο βρίσκονται οι... μύτες των αγαλμάτων και όχι μόνο. Στο παρελθόν, άγνωστοι είχαν κόψει τα χέρια από το άγαλμα του Κανάρη στην Κυψέλη αλλά και το σπαθί του Μακρυγιάννη, στην Αρεοπαγίτου. Σε ορισμένες περιπτώσεις οι επιθέσεις έχουν πολιτική χροιά. Το άγαλμα του Τρούμαν αποτελεί κόκκινο πανί για το αντιαμερικανικό συναίσθημα, ενώ το άγαλμα της «Ηπείρου» στην Τοσίτσα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, δέχεται συχνά «παρενοχλήσεις» με γκράφιτι και πολύ συχνά ερωτικού περιεχομένου.
Ωστόσο στους αρμόδιους του δήμου προκαλεί «πονοκέφαλο» το ζήτημα της φύλαξης των γλυπτών, μετά την αποκατάστασή τους. Όμως, όπως τονίζουν, είναι πρακτικά αδύνατο να διασφαλιστεί, καθώς τα γλυπτά βρίσκονται διάσπαρτα στην πόλη.
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΑΡΙΜΑΛΗ
ΠΗΓΗ ethnos.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου