Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ


Με την ευκαιρία της ελληνικής προεδρίας του Συμβουλίου της ΕΕ, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εγκαινίασε έκθεση ελληνικών έργων τέχνης, στις 21 Ιανουαρίου, 12.30 μ.μ (τοπική ώρα Βελγίου). Η έκθεση φιλοξενείται στο κτίριο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες (διάδρομος G, Μπαλκόνι, Altiero Spinelli, 3ος όροφος). Εκτίθενται σημαντικά έργα 28 καλλιτεχνών. 



«Τα εκπληκτικά έργα τέχνης, τα οποία μπορούν να θαυμάσουν οι επισκέπτες της ειδικής έκθεσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, έχουν διαμορφωθεί από διαφορετικά καλλιτεχνικά ρεύματα. 
Η έκθεση περιλαμβάνει από έργα σε χαρτί, του διάσημου Νίκου Χατζηκυριάκου Γκίκα, τα οποία συνδέουν τα ευρωπαϊκά ιδεώδη με τις ελληνικές συμβάσεις, έως πίνακες ενός από τους πιο γνωστούς και δημοφιλείς καλλιτέχνες, του Αλέκου Φασιανού, ο οποίος εκφράζει με σύγχρονο τρόπο την ελληνική μυθολογία και ιστορία και δίνει  κεντρικό ρόλο στον άνθρωπο. Επιπλέον, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο φιλοξενούνται ένα γλυπτό του διεθνούς φήμης καλλιτέχνη Τάκι, και έργα τέχνης του Δημήτρη Μυταρά και του Γιάννη Ψυχοπαίδη, τα οποία αντικατοπτρίζουν τον κριτικό ρεαλισμό» είπε χαρακτηριστικά ο Martin Schulz, πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.



ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΑΣ!!

      

ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΚΡΙΝΟΝΤΑΙ


Διακρίθηκε ερευνητική μελέτη του στον τομέα ανάπτυξης φαρμάκων
Μια ερευνητική μελέτη που δημοσιεύθηκε από το εργαστήριο του Χρήστου Γεωργίου, Καθηγητή Βιοχημείας στο Τμήμα Βιολογίας, χαρακτηρίστηκε εξέχον Key Scientific Article από την Global Medical Discovery "ως ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για τον τομέα ανάπτυξης φαρμάκων και την προώθηση της βιοϊατρικής έρευνας" [Grintzalis, K.,Zisimopoulos, D., Grune, T., Weber, D., Georgiou, C. D. (2013).


Αναλυτικά:


Method for the simultaneous determination of free/protein malondialdehyde and lipid/protein hydroperoxides. Free Radical Biology Medicine 59: 27-35 - http://globalmedicaldiscovery.com/key-scientific-articles/method-simultaneous-determination-freeprotein-malondialdehyde-lipidprotein-hydroperoxides].


Ο Οργανισμός


Η Global Medical Discovery [ISSN 1929-8536] είναι ένας εξέχων οργανισμός επιστημονικής ενημέρωσης που επιλέγει ελάχιστες από τις πιο πρόσφατες καινοτόμες ανακαλύψεις της επιστημονικής, ιατρικής και φαρμακευτικής κοινότητας “μέσα από περισσότερα από 20.000 άρθρα και από τα πιο αυστηρά ελεγχόμενα βιολογικά ευρήματα στον κόσμο.


 ΠΗΓΗ news.gr

Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2014

ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η ΜΥΡΤΩ - ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΣΕ ΚΕΝΤΡΟ ΑΠΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ.

Σε Κέντρο Αποκατάστασης στην Λάρισα θα νοσηλεύεται από απόψε το βράδυ η 16χρονη Μυρτώ από την Πάρο, η οποία έπεσε θύμα βάναυσης επίθεσης ενός Πακιστανού στο νησί πρόπερσι το καλοκαίρι και υπέστη βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.

Η διακομιδή της άτυχης μικρής θα γίνει με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ το οποίο θα συνοδεύει επιστημονικό κλιμάκιο του Κέντρου Αποκατάστασης, που μετέβη για τον σκοπό αυτό στην Αθήνα.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η επιστημονική υπεύθυνη του Κέντρου, φυσίατρος Κατερίνα Σαραμούρτση, το Κέντρο είναι έτοιμο να υποδεχτεί τη μικρή Μυρτώ, καθώς εδώ και έναν μήνα υπάρχει επικοινωνία με το Κέντρο όπου νοσηλευόταν στη Βοστόνη, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα ήρθε και ο πλήρης φάκελος της και μετά την ενδελεχή μελέτη του, πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη μεταξύ των ιατρών και θεραπευτών των δυο Κέντρων. 
Ήδη το Κέντρο της Λάρισας έχει εκπονήσει ένα πλήρες πρόγραμμα αποκατάστασης το οποίο περιλαμβάνει κινησιοθεραπεία, εντατική λογοθεραπεία με ένα σύστημα εναλλακτικής επικοινωνίας- καθώς προς το παρόν η Μυρτώ «επικοινωνεί» μόνο με τα μάτια, κάτι που εκλαμβάνεται ως ενθαρρυντικό σημάδι- εργοθεραπεία και ψυχολογική υποστήριξη. Ανάλογα με την εξέλιξη της κατάστασής της ενδεχομένως να διαφοροποιηθεί το πρόγραμμα που θα ακολουθεί ενώ θα παρακολουθείται και ιατρικά με κεντρικό στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής της.

Πηγή: kathimerini.gr

ΛΟΥΙ ΨΥΧΟΓΙΟΣ – ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΚΤΙΒΙΣΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ΤΗ ΣΦΑΓΗ 23.000 ΔΕΛΦΙΝΙΩΝ ΕΤΗΣΙΩΣ

ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΟΣΚΑΡ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ "ΟΡΜΟΣ"
ΜΙΛΗΣΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΜΟ ΤΟΥ ΤΑΙΤΖΙ, ΟΠΟΥ ΣΦΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ 23.000 ΔΕΛΦΙΝΙΑ 





O Λούι Ψυχογιός γεννήθηκε στην Αμερική από γονείς μετανάστες με καταγωγή από τη Σπάρτη. Η μεγάλη του αγάπη υπήρξε ανέκαθεν η φωτογραφία, την οποία από χόμπι στην αρχή τη μετέτρεψε με μεγάλη επιτυχία σε επάγγελμα. Οι φωτογραφίες του φιλοξενούνται σε δεκάδες περιοδικά, μεταξύ αυτών τα «Τime», «Νewsweek», «Fortune» και «Sports Ιllustrated».
Στα τέλη κάθε καλοκαιριού, τα νερά του Ταιτζι βάφονται κόκκινα από το αίμα


 Ωστόσο, ένα μάλλον τυχαίο περιστατικό, άλλαξε άρδην τον τρόπο επαγγελματικής του σκέψης, αλλά και τη ζωή του γενικότερα. Υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας σε μια σφαγή ζώων σε σφαγείο το 1986 και αποφάσισε ότι δεν πρόκειται να ξαναδοκιμάσει κρέας στη ζωή του. Αναπτύσσοντας την οικολογική του συνείδηση, σήμερα βρίσκεται να οδηγεί μόνο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, έχει εγκαταστήσει στο σπίτι του δεκάδες φωτοβολταϊκά πάνελ που καλύπτουν τις ενεργειακές ανάγκες της οικογένειάς του και χρησιμοποιώντας τις γνώσεις του και την επαγγελματική του κατάρτιση, δημιούργησε την κινηματογραφική ταινία  ο  «Ορμος» (Τhe Cove), με την οποία παρουσίασε ένα τεράστιο οικολογικό έγκλημα. Η πρώτη του κινηματογραφική δουλειά κατάφερε να αποσπάσει πάνω από 60 βραβεία και το 2010 του χάρισε το Οσκαρ στην κατηγορία καλύτερου ντοκιμαντέρ. Όπως υποστηρίζει ο ίδιος, πρόκειται για ένα ντοκιμαντέρ, το οποίο δεν έχει να κάνει μόνο με τη σφαγή των δελφινιών, αλλά και με την υγεία των ανθρώπων, καθώς στην Ιαπωνία τρώνε το κρέας του δελφινιού, το οποίο έχει αποδειχθεί από ειδικές μετρήσεις, ότι είναι ιδιαιτέρως τοξικό, αφού περιέχει υδράργυρο σε ποσότητες που είναι επικίνδυνες για παιδιά και εγκύους. Σύμφωνα με το Λ. Ψυχογιό, οι ετικέτες στην αγορά της Ιαπωνίας δεν αναγράφουν την τοξικότητά του, πολλές φορές το κρέας δελφινιού πωλείται ως κρέας φάλαινας που είναι πιο ακριβό, ενώ σε ορισμένες περιοχές, οι γονείς αναγκάζουν τα παιδιά τους να το τρώνε από μικρά, για να συνηθίζουν στη γεύση. Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο κ. Ψυχογιός αντιμετώπισε πολλές δυσκολίες κατά την κινηματογράφηση του ντοκιμαντέρ. Στο Ταϊτζί, ένα μικρό ψαροχώρι στον Ειρηνικό Ωκεανό, όπου κανείς δεν μπορεί να φανταστεί το οικολογικό έγκλημα που συντελείται, τα πράγματα μπορούν να γίνουν αρκτετά επικίνδυνα. Στον όρμο που για έξι μήνες οι ντόπιοι σφάζουν τα δελφίνια, δεν μπορεί να πλησιάσει κανείς, καθώς φρουρείται από την τοπική αστυνομία. Ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης  και οι συνεργάτες του αναγκάστηκαν να μεταμφιεστούν προκειμένου να μη γίνουν αντιληπτοί κατά την περίοδο της κινηματογράφησης, χρησιμοποίησαν μεθόδους πολέμου, θερμικές και κρυφές κάμερες, δύτες και στολές παραλλαγής, προκειμένου να συλλέξει το απαραίτητο υλικό. 


Σύμφωνα με ακτιβιστές, συνολικά κάθε χρόνο 23.000 δελφίνια σφάζονται στον όρμο του Ταϊτζί. Όσα δεν τα σκοτώνουν τα πουλάνε σε πάρκα αναψυχής σε όλο τον κόσμο, με τις τιμές να κυμαίνονται από 145.000 έως 200.000 δολάρια ανά θηλαστικό. Το 2005 ο Ψυχογιός συνίδρυσε την «Κοινότητα για την διατήρηση των Ωκεανών», ένα Μη Κυβερνητικό Οργανισμό, που έχει ως σκοπό να ενημερώνει το κοινό για την κατάσταση στο 70% της γης, τους ωκεανούς και να βοηθά ανθρώπους να αποκτούν οικολογική συνείδηση. -
ΠΗΓΗ ellines.com

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

ΕΛΛΗΝΙΚΗ Η ΠΡΩΤΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΣΟΥΝΑΜΙ


 «Προλάβαμε τους Ιάπωνες. Τη δημιουργήσαμε πρώτοι», λέει ο κ. Λέκκας και συνεχίζει: «Πριν από τη δική μας, υπήρχαν κάποιες ελάχιστες αναφορές για κλίμακα, οι οποίες βασίζονταν σε πολύ παλιά δεδομένα»

Η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής τον καθηγητή Δυναμικής Τεκτονικής και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας και πρόεδρο της Ελληνικής Γεωλογικής Εταιρίας, Ευθύμη Λέκκα, είναι βυθισμένη στους χάρτες της


Την πιο κρίσιμη χρονιά για το ελληνικό πανεπιστήμιο, μια ομάδα Ελλήνων γεωεπιστημόνων πρωτοπορεί και αποθεώνεται διεθνώς από τον επιστημονικό κόσμο. Η πρώτη παγκόσμια κλίμακα για τσουνάμι, που δημιούργησαν οι ερευνητές του τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος, καταξιώνεται και εξελίσσεται σε ένα πολύτιμο εργαλείο που ακτινογραφεί το παρελθόν και θωρακίζει το μέλλον από τις καταστροφές.
Την πρόσφατη δημοσίευση της νέας κλίμακας τσουνάμι, στο έγκριτο σεισμολογικό περιοδικό «Bulletin of the Seismological Society of America» (θεωρείται η «Βίβλος» της επιστημονικής έρευνας και χαρακτηρίζεται ως ιδιαίτερα «αυστηρό» και «επιλεκτικό» στην προβολή επιστημονικού έργου), ακολούθησαν πολλές αναφορές. Ωστόσο στο Εργαστήριο Μελέτης και Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών η ομάδα παραμένει προσγειωμένη: «Μπορεί η κλίμακα να τύχει καλής υποδοχής, μπορεί να καθιερωθεί από την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, μπορεί όχι», λένε τα μέλη της ομάδας. Το σίγουρο είναι ότι όταν ξαναγίνει επόμενο τσουνάμι, θα υπάρξει πλήθος αναφορών στη δική τους έρευνα.
Στο «Πανωσήκωμα»
Μεσημέρι, στο Εργαστήριο Τεκτονικής και Γεωλογικών Χαρτογραφήσεων, του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο κτήριο «Πανωσήκωμα» -ονομασία που του προσδόθηκε όταν ήταν γιαπί, έμελλε όμως να είναι η επίσημη. Η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής τον καθηγητή Δυναμικής Τεκτονικής και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας και πρόεδρο της Ελληνικής Γεωλογικής Εταιρίας, Ευθύμη Λέκκα, είναι βυθισμένη στους χάρτες της.
Ευθύμης Λέκκας

«Μπορεί στα μάτια ενός ανθρώπου να έχει ξεχαστεί το τσουνάμι του 2011, αλλά χρειάζεται να περάσουν αρκετά χρόνια για να γίνει πλήρης ανάλυση ενός μεγάλου φαινομένου» λέει η Ειρήνη Κωστάκη, μέλος της ομάδας. Η ίδια ολοκληρώνει το μεταπτυχιακό της στη δυναμική, τεκτονική και εφαρμοσμένη γεωλογία με έμφαση στη δυναμική τεκτονική και μιλάει ιαπωνικά -γεγονός που τη βοήθησε στην πληροφόρηση, κατά το τελευταίο τσουνάμι.
Δίπλα της η Κατερίνα Κατσετσιάδου, μεταπτυχιακή φοιτήτρια στην πρόληψη και διαχείριση φυσικών καταστροφών, τεμαχίζει το χάρτη της Ιαπωνίας, αναλύει και χαρτογραφεί το χωροταξικό σχεδιασμό. Πού πρέπει να χτίζουμε και πώς, βλέποντας ανάστροφα, τι ζημιές έχουν γίνει. «Σκοπός μου είναι να δημιουργήσω ένα χάρτη που θα δείχνει πώς η ένταση μειώθηκε όσο προχωρούσε το κύμα» λέει. Ενα άλλο μέλος της ομάδας, η Μαριάτζελα Καραβοκύρη, επέστρεψε με την έρευνά της στο 500 π.Χ. και έχει βαθμονομήσει όλα τα ελληνικά τσουνάμι με τη νέα κλίμακα. Μέλος της ομάδας και η γεωλόγος Ελίνα Καπουράνη.
«Προλάβαμε τους Ιάπωνες. Τη δημιουργήσαμε πρώτοι» λέει ο κ. Λέκκας και συνεχίζει: «Πριν από τη δική μας, υπήρχαν κάποιες ελάχιστες αναφορές για κλίμακα, οι οποίες βασίζονταν σε πολύ παλιά δεδομένα. Είχαν μια κλίμακα σε 3 βαθμούς, η οποία αφορούσε τσουνάμι όπως αυτό του 1927. Ούτε μέσα είχαν ούτε εργαλεία για να τα εκτιμήσουν».
Η ιδέα για δημιουργία μιας 12βάθμιας κλίμακας έπεσε στο ερευνητικό τραπέζι, κατά τη μελέτη του ιαπωνικού τσουνάμι. «Τότε μας δόθηκε για πρώτη φορά η ευκαιρία να χρησιμοποιήσουμε δορυφόρους, αεροφωτογραφίες, όλα τα μέσα, σε συνδυασμό με τις επί τόπου παρατηρήσεις. Είμαστε η μόνη ομάδα που παραβρέθηκε και στις δύο καταστροφές -είδαμε δύο τσουνάμι μεγάλα, είχαμε δεδομένα και από τον Ινδικό και από την Ιαπωνία και το ένα φαινόμενο συμπλήρωνε το άλλο. Βάζοντας κάτω αυτά τα στοιχεία, σκεφτήκαμε ότι πρέπει να κάνουμε μια κλίμακα τσουνάμι που δεν θα είναι υποκειμενική, αλλά αντικειμενική. Θα στηρίζεται σε δεδομένα που μπορούν να δουν όλοι» τονίζει ο κ. Λέκκας και εξηγεί τη διαδικασία που ακολούθησαν.
«Κατατάξαμε τα κριτήρια σε ομάδες για να μπορούμε να εκτιμήσουμε το τσουνάμι. Η πρώτη ομάδα αφορά τα φυσικά χαρακτηριστικά του, για παράδειγμα το ύψος κύματος στην ακτή, την απόσταση που έχει από την παραλία. Η δεύτερη κατηγορία αφορά τις επιπτώσεις που είχε στους ανθρώπους, η τρίτη τις επιπτώσεις που είχε στο περιβάλλον, αν διέβρωσε την ακτή, αν απέθεσε ίζημα, αν είχε επιπτώσεις στα δάση, η τέταρτη τα έργα υποδομής, για παράδειγμα στα λιμάνια, η πέμπτη τα κινούμενα αντικείμενα, δηλαδή τις βάρκες, τα τρένα, τα αυτοκίνητα και η έκτη τις επιπτώσεις στο δομημένο περιβάλλον, στα ξύλινα, μεταλλικά ή τσιμεντένια σπίτια».
«Το κάθε κριτήριο εξυπηρετεί καλύτερα και διαφορετικά κομμάτια στη 12βάθμια κλίμακα· ταξινομώντας τα σε κατηγορίες και κρίνοντάς τα χωριστά έχεις καλύτερο αποτέλεσμα. Πρέπει να έχεις μια κλίμακα κατάλληλα χωρισμένη σε κομμάτια, ώστε ο επιστήμονας όταν τη χρησιμοποιεί να μην έχει μεγάλη αμφιβολία για το βαθμό έντασης. Να είναι διακριτά τα σκαλοπάτια, αλλά να μην υπάρχει και κορεσμός στον ανώτατο βαθμό» τονίζει η Ειρήνη και εξηγεί:
«Ας πούμε, αν έχεις κριτήριο τον ανθρώπινο παράγοντα, από ένα σημείο και μετά το δεδομένο σου είναι ο πλήρης πανικός. Από τους 9-10 βαθμούς και πάνω, οι ζωές που θα χαθούν θα είναι περίπου οι ίδιες, άρα δεν θα μπορέσεις να έχεις διαγνωστικό κομμάτι την ανθρώπινη αντίδραση -σε αντίθεση με ένα μικρότερο τσουνάμι που γίνεται αισθητό στους ανθρώπους μέσα σε μια βάρκα, αλλά δεν έχει επιπτώσεις σε κτήρια»
«Και τι έγινε μετά; Φτιάξατε μια κλίμακα, κάνατε το κέφι σας, το επιστημονικό σας βίτσιο, θα σκεφτεί κάποιος» λέει ο κ. Λέκκας. «Κυρίως είναι χρήσιμη στο να εκτιμήσουμε τη ζημιά που έχει γίνει σε μία περιοχή. Με αυτή την εκτίμηση, επειδή έγινε σε δύο γεγονότα, στον Ινδικό και στην Ιαπωνία, πιάνουμε όλες τις κατηγορίες, αγροτική, δασική, ερημική, τουριστική, βιομηχανική, κατοικήσιμη. Υπάρχει οριζόντια αντιστοίχηση και μιλάμε για μια παγκόσμια γλώσσα» τονίζει ο ίδιος.
Έτερο μέλος της ομάδας, ο Μανώλης Ανδρεαδάκης, συμπληρώνει: «Μελετώντας τα μεγέθη των φαινομένων και τις αντίστοιχες επιπτώσεις σε κάθε περιοχή, λειτουργεί κανείς παρεμβατικά στην προετοιμασία. Μαθαίνουμε από τα μεγέθη και τις εντάσεις τους και αναπροσαρμόζουμε τον τρόπο που γίνονται οι κατοικίες, ποιες αντέχουν περισσότερο, ποιες λιγότερο. Ολο αυτό είναι μια συνεχής μελέτη που ανατροφοδοτεί τον τρόπο που προσαρμόζεται ο άνθρωπος στους φυσικούς κινδύνους».
Ασφάλειες
Η κλίμακα λύνει τα χέρια στις ασφαλιστικές εταιρείες στην Ιαπωνία, εκεί όπου, σε αντίθεση με τη χώρα μας, ασφαλίζουν τα σπίτια και τις επιχειρήσεις τους, για ενδεχόμενο τσουνάμι. «Στη διεθνή ασφαλιστική αγορά υπάρχει ένα τεράστιο ερώτημα, τι ασφαλίζουμε και πόσο και με τι κόστος. Πλέον μπορούν να υπολογίσουν τις ζημιές με βάση το μέγεθος και την ένταση και να εκτιμηθεί το κόστος της ζημιάς. Λέμε, για παράδειγμα, ότι αυτό είναι τσουνάμι 10 βαθμών, σε μια πόλη, άρα το κόστος είναι αυτό. Υπάρχει λοιπόν εκτίμηση οικονομικών επιπτώσεων ανάλογα με το μέγεθος»
Παράληλλα, η κλίμακα συνιστά έναν οδηγό στα τσουνάμι του παρελθόντος. «Ερευνούμε τις ιστορικές καταγραφές από μεγάλες καταστροφές και εκτιμούμε τις επιπτώσεις που είχε το τσουνάμι. Βάζοντάς τα σε μία κλίμακα μπορούμε να φανταστούμε την αρχαία πόλη, πώς ήταν τότε, τι καταστροφές υπέστη» σημειώνει η Κατερίνα. «Κάνουν δουλειά οι επιστήμονες στα δημόσια Πανεπιστήμια, κι ας τους έχουν ξεχασμένους» λέει ο κ. Λέκκας.
Της ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ ΤΖΑΒΕΛΛΑ al.tzavella@gmail.com

http://www.enet.gr/

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΑ ΚΑΡΑΒΑΚΙΑ.

Άδεια λειτουργίας γραμμής για την πιλοτική εφαρμογή της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη συμφωνήθηκε να δοθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, όπως ανακοίνωσε η Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης, μετά τη χθεσινή συνάντηση του αντιπεριφερειάρχη Γιώργου Τσαμασλή με τον υπουργό Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στην Αθήνα.

 Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της Αντιπεριφέρειας, ο σχεδιασμός προβλέπει την ύπαρξη τριών πλοίων, με χωρητικότητα 100 έως 200 επιβατών ανά διαδρομή, εκ των οποίων τα δύο θα εκτελούν το δρομολόγιο από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μέχρι τους Νέους Επιβάτες, ενώ το τρίτο θα εξυπηρετεί τη γραμμή λιμάνι Θεσσαλονίκης- Καλαμαριά.

   Το πιλοτικό πρόγραμμα εφαρμογής της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας υπολογίζεται να γίνει τον Απρίλιο του 2014, ενώ τον Μάρτιο πρόκειται να υπογραφεί η προγραμματική σύμβαση μεταξύ του πλοιοκτήτη και της Αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης.
   Στο μεταξύ, σε ό,τι αφορά τη μόνιμη λειτουργία της θαλάσσιας συγκοινωνίας, οι διαδικασίες προχωρούν και οι μελέτες για τις χερσαίες υποδομές αναμένεται να είναι έτοιμες σε έναν χρόνο. Σε δύο χρόνια υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμες και οι μελέτες για τη δημοπράτηση και την κατασκευή του έργου.
   "Ένα χρόνιο αίτημα των Θεσσαλονικέων παίρνει σάρκα και οστά. Στόχος μας είναι να ενώσουμε το κέντρο με την Ανατολική Θεσσαλονίκη και να μπορεί το επιβατικό κοινό να μετακινείται γρήγορα και με χαμηλό κόστος. Ταυτόχρονα, με το συγκεκριμένο έργο ενισχύουμε το τουριστικό προφίλ της πόλης. Τα βήματα που γίνονται για την εκκίνηση της πιλοτικής λειτουργίας της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη είναι ικανοποιητικά σε μεγάλο βαθμό. Είμαστε αισιόδοξοι για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος και ευελπιστούμε φέτος το καλοκαίρι να δούμε πλοία στον Θερμαϊκό" υπογράμμισε ο κ. Τσαμασλής.
Πηγή: aggelioforos.gr

ΣΤΟ ΒΟΛΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΠΟΤΕΦΡΩΤΗΡΙΟ ΝΕΚΡΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

Στον δήμο Βόλου θα γίνει, όπως όλα δείχνουν, το πρώτο αποτεφρωτήριο νεκρών στην Ελλάδα. 



Το θέμα συζητήθηκε την Παρασκευή στη Βουλή με επίκαιρη ερώτηση του γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Βούτση, ο οποίος κατήγγειλε ότι, ενώ υπάρχει νόμος ομόφωνα ψηφισμένος από τη Βουλή, έχει εκδοθεί σε εφαρμογή του η απαιτούμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση και το Προεδρικό Διάταγμα για τη δημιουργία αποτεφρωτηρίων νεκρών, υπάρχουν δυνάμεις που μπλοκάρουν την εφαρμογή τους. 

«Το ζήτημα πλέον είναι πρωτίστως πολιτικό. Μολονότι οι συγκεκριμένες μονάδες είναι χαμηλής όχλησης, υπάρχουν δυνάμεις, θεατές και αθέατες, οι οποίες δεν αφήνουν να δημιουργηθεί έστω ένα κέντρο αποτέφρωσης στην Αττική» 
είπε ο κ. Βούτσης, σημειώνοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θέτει πλέον το ζήτημα όχι τόσο με την τεχνική του πλευρά, αλλά με την πολιτική του διάσταση διότι συστηματικά και η ίδια η κυβέρνηση αρνείται να υποβοηθήσει τη διαδικασία.

«Έχουμε καθυστερήσει στη δημιουργία κέντρων αποτέφρωσης νεκρών. Αν και από το 2006 επετράπη για πρώτη φορά η δημιουργία κέντρων αποτέφρωσης νεκρών στην Ελλάδα, το Προεδρικό Διάταγμα εκδόθηκε τρία χρόνια μετά» παραδέχθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Λεωνίδας Γρηγοράκος, ο οποίος είπε, ωστόσο, ότι «αν και σε πολλούς δήμους λαμβάνεται απόφαση να δημιουργηθούν κέντρα αποτέφρωσης νεκρών, στη συνέχεια ανακαλείται η απόφαση στα Δημοτικά Συμβούλια». 

Η δημιουργία και η συντήρηση τέτοιων χώρων είναι αποκλειστική αρμοδιότητα των ΟΤΑ, όπως διευκρίνισε ο κ. Γρηγοράκος και είπε ότι υπάρχουν πολλοί δήμαρχοι που έχουν αποδεχθεί αυτήν τη διαδικασία αλλά μετά από ένα χρονικό διάστημα για διάφορους λόγους επανέρχονται στο Δημοτικό Συμβούλιο και ανακαλούνται οι αποφάσεις αυτές. 

Εξαίρεση φαίνεται να αποτελεί ο δήμος Βόλου. Όπως ανέφερε ο κ. Γρηγοράκος, αυτήν τη στιγμή προχωρά η έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος, καθώς υπάρχει και η βούληση και όλα τα εχέγγυα και όλες οι διαδικασίες έχουν γίνει νόμιμα και θα προχωρήσει η εγκατάσταση και δημιουργία κλιβάνου αποτέφρωσης νεκρών.

Ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών είπε ακόμη ότι το υπουργείο αναγνωρίζει το πρόβλημα για χιλιάδες οικογένειες που αναγκάζονται να μεταφέρουν τους νεκρούς τους για καύση εκτός Ελλάδας και γι’ αυτό θα επανέλθει, επισημαίνοντας στους δημάρχους το πρόβλημα και συστήνοντας να προχωρήσουν στην εφαρμογή του Προεδρικού Διατάγματος.

Για το γεγονός ότι δεν έχει προχωρήσει το θέμα στην Αττική, ο κ. Γρηγοράκος είπε ότι ο δήμαρχος Σχιστού λέει ότι η περιοχή είναι υποβαθμισμένη και ενώ στην αρχή ήταν θετικός, στη συνέχεια υπαναχώρησε και πήρε την απόφασή του πίσω διότι θεωρεί περιβαλλοντικά ανεπιθύμητη τη διαδικασία αυτή. 

Υπήρχε όμως θετική προαίρεση από το Μαρκόπουλο Μεσογαίας που πήρε το 2011 απόφαση να γίνει αποτεφρωτήρας δίπλα από το κοιμητήριο. Ο δήμος Θεσσαλονίκης είχε επίσης πάρει μια τέτοια απόφαση ξοδεύοντας μάλιστα και αρκετά χρήματα, και ο δήμος Ζωγράφου επίσης, αλλά επειδή εκεί είναι το Πανεπιστήμιο προέκυψαν περιβαλλοντικά ζητήματα. 

«Αρχίζει στην ελληνική κοινωνία και στους δημάρχους να υπάρχει μια ευαισθητοποίηση στο θέμα και το επόμενο διάστημα το υπουργείο Εσωτερικών με την προτροπή του και εποπτεία του μέσα στα πλαίσια της αυστηρής τήρησης του νόμου θα καταβάλει προσπάθεια για την υλοποίηση του Προεδρικού Διατάγματος» 
είπε ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών.

Θετικό βήμα χαρακτήρισε την απάντηση της κυβέρνησης ο κ. Βούτσης, ιδίως τη δημόσια παραδοχή ότι δεν απαιτείται επιπλέον νομοθετικό πλαίσιο για τη χωροθέτηση τέτοιων κέντρων αλλά το ζήτημα είναι αποκλειστική αρμοδιότητα των ΟΤΑ. «Ελπίζω η αναφορά σας αυτή να είναι δεσμευτική και να μην δούμε σε λίγους μήνες να αναπεμφθεί η απόφαση και για τον Βόλο» πρόσθεσε ο κ. Βούτσης.

Πηγή: tovima.gr