Κυριακή, 11 Μαΐου 2014

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΟΚΤΗΤΟ ΣΤΟΛΟ

Στην πρώτη θέση της παγκόσμιας ναυτιλιακής αγοράς βρέθηκε ο ελληνόκτητος στόλος σύμφωνα με την Clarksons που αποτελεί τον μεγαλύτερο ναυλομεσιτικό οίκο διεθνώς και προσμετρά τα στοιχεία για τον παγκόσμιο στόλο ανεξάρτητα από άλλους φορείς.
Η Ελλάδα ανέβηκε στην κορυφή της λίστας προσπερνώντας την Ιαπωνία και η Clarksons εξηγεί πως ενώ κατά τη δεκαετία του 1990 η Ιαπωνία ακολουθούσε πίσω από την Ελλάδα στη χρυσή για την ποντοπόρο δεκαετία του 2000 πέρασε πρώτη, καθώς οι εφοπλιστές της απέκτησαν πολύ περισσότερα πλοία.
Όμως από το 2010 έως και φέτος οι Έλληνες πλοιοκτήτες ανέκτησαν το χαμένο έδαφος αγοράζοντας φθηνά μέσα στην κρίση, ενώ οι Ιάπωνες δεν ακολούθησαν την επιθετική τακτική των Ελλήνων που πραγματοποίησαν μεγάλες παραγγελίες την προηγούμενη περίοδο. Παράλληλα, οι Ελληνες είναι πρώτοι στα δεξαμενόπλοια, δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς.
Παγκόσμια πρωτιά για τον ελληνόκτητο στόλο
Εκθρόνιση της Ιαπωνίας
Ο ελληνόκτητος στόλος σύμφωνα με την Clarkson αποτελούνταν στα τέλη Απριλίου του τρέχοντος έτους από 4.894 πλοία, 168.922.455 gt και 291.735.318 dwt. Στη δεύτερη θέση με 8.357 πλοία, 242.640.509 dwt και 159.401.728 gt βρίσκεται η Ιαπωνία, ενώ την τριάδα συμπληρώνει η Κίνα με 6.427 πλοία, 190.601.765 dwt και 116.675.336 gt. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Γερμανία με 4.197 πλοία, 126.355.373 dwt και 95.052.148 gt και η Νότιος Κορέα με 2.651 πλοία, 83.534.652 dwt και 52.870.979 gt.
Πρωτιά και στα δεξαμενόπλοια
Η Ελλάδα, ανά τύπο πλοίων, βρίσκεται στην πρώτη θέση στα δεξαμενόπλοια με 1.217 πλοία, 118.621.414 dwt και 64.347.957 gt, με την Ιαπωνία να ακολουθεί σε μεγάλη απόσταση με 938 πλοία, 40.175.492 dwt και 21.660.620 gt.Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα με 531 πλοία, 32.954.543 dwt και 18.094.791 gt. Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου ο ελληνόκτητος στόλος καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση πίσω από την Ιαπωνία.
Παραγγελίες νέων πλοίων
Μεγάλη αύξηση καταγράφουν και οι παραγγελίες πλοίων από τους Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίες αν συμπεριληφθούν στον παγκόσμιο στόλο ενισχύουν περαιτέρω τη θέση της χώρας μας στην παγκόσμια ναυτιλία.Ειδικότερα η Ελλάδα παραμένει στην πρώτη θέση αυξάνοντας μάλιστα τη διαφορά από το δεύτερο με 5.389 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 335.510.389 dwt και 197.574.394 gt. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 8.842 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 261.544.298 dwt και 173.060.346 gt. Την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Κίνα με 6.995 πλοία, 235.212.721 dwt και 144.829.189 gt.
Μάλιστα στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) η Ελλάδα καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση πίσω από την Ιαπωνία. Χωρίς τα υπό παραγγελία βρίσκεται δυο θέσεις πιο πίσω. Αναλυτικότερα, σε ένα σύνολο 501 πλοίων διεθνώς ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται από 62 πλοία, 5.395.499 dwt και 6.400.927 gt, ενώ η Ιαπωνία -που βρίσκεται στην πρώτη θέση- έχει ένα στόλο από 100 πλοία 7.357.057 dwt και 10.349.452 gt.
Επενδύσεις 5 δισ. ευρώ
Περίπου 5 δισ. ευρώ έχουν επενδύσει συνολικά οι Ελληνες εφοπλιστές στο πρώτο τρίμηνο του 2014 για την απόκτηση νέων πλοίων σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny. Μάλιστα ο οίκος αναφέρει πως τα 2,37 δισ. ευρώ έχουν επενδυθεί για την απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων και τα υπόλοιπα αφορούν σε παραγγελίες νέων πλοίων.
Σύμφωνα με την Golden Destiny, οι Ελληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε παραγγελίες 95 πλοίων όλων των τύπων με μεταφορική ικανότητα 8,3 εκατ. τόνων dwt και απέκτησαν 131 μεταχειρισμένα πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 10,78 εκατ. τόνων dwt.
Πηγή: imerisia.gr