Κυριακή, 22 Μαρτίου 2015

ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΤΗΚΕ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΗΛΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΟ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ.

Μετακίνηση με 100% καθαρή ενέργεια εξασφαλίζει ο πρώτος ηλιακός σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο οποίος εγκαινιάστηκε πριν από μερικές ημέρες στο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ιδρυμα Πειραιά (πρώην ΤΕΙ). Ο σταθμός λειτουργεί αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια, την οποία μετατρέπει σε ηλεκτρισμό και στη συνέχεια μπορεί να φορτίσει τις μπαταρίες οποιουδήποτε ηλεκτρικού οχήματος. Πρόκειται για τον πρώτο σταθμό στην Ελλάδα, ο οποίος φορτίζει από ηλιακή ενέργεια και γενικότερα από ανανεώσιμη πηγή, καθώς οι μέχρι τώρα (λίγοι) σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων έχουν την πρίζα τους συνδεδεμένη με το δίκτυο της ΔΕΗ.
Ο σταθμός φόρτισης, ο οποίος βρίσκεται έξω από το κτίριο του Εργαστηρίου στον χώρο του ΑΕΙ Πειραιά στον Ελαιώνα, δημιουργήθηκε από το μεράκι των μελών του Εργαστηρίου (ο κ. Γιώργος Σπυρόπουλος είχε την ιδέα) και τη συνεργασία μεταπτυχιακών και προπτυχιακών φοιτητών, με την οικονομική υποστήριξη του ΑΕΙ Πειραιά και τη συμβολή εταιρειών.

Ο σταθμός είναι πειραματικός και χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση των φοιτητών και των μεταπτυχιακών της σχολής, καθώς και για την εκπόνηση ερευνητικών και διδακτορικών εργασιών σχετικών με την ηλεκτροκίνηση και την αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας.

Ιδανικό για μικρά νησιά

Ενα σχεδόν πλήρως φορτισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει 100 έως και 150 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον κ. Καλδέλη. «Γι’ αυτό η λύση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με φόρτιση από σταθμό ηλιακής ενέργειας, είναι ιδανική για τα μικρά ελληνικά νησιά. Καταρχήν, υπάρχει άφθονη ηλιοφάνεια. Επίσης, η αυτονομία των 100-150 χλμ. σε ημερήσια βάση είναι αρκετή για να κινηθεί ένας τουρίστας ή ένας εργαζόμενος στο νησί». Οπως σημειώνει ο καθηγητής του ΑΕΙ Πειραιά, η δημιουργία των ηλιακών σταθμών δεν είναι ακριβή, καθώς εάν γίνουν σε σχετικά μαζική κλίμακα, το κόστος του κάθε σταθμού μπορεί να κινηθεί από 15.000-20.000 ευρώ. Μια τέτοια εφαρμογή θα λειτουργήσει θετικά για τα ελληνικά νησιά, καθώς θα μειώσει τη ρύπανση από τα καυσαέρια, θα ενισχύσει την περιβαλλοντική τους εικόνα και θα δώσει στον δημοφιλή ελληνικό ήλιο και μια καινοτόμα τεχνολογική εφαρμογή.
Τα ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. στην Ελλάδα
Με μικρά βήματα αναπτύσσεται η ηλεκτρική αυτοκίνηση στην Ελλάδα, καθώς σήμερα κυκλοφορούν περίπου 60 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Ο αριθμός φαντάζει και είναι πολύ μικρός, αλλά τα ηλεκτροκίνητα έχουν διπλασιαστεί μέσα σε μερικούς μήνες. Το κόστος αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει υψηλό, καθώς κυμαίνεται από 20.000 (λίγα μοντέλα) έως 60.000 ευρώ. Βεβαίως, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πολύ χαμηλό κόστος λειτουργίας, αφού μπορούν να διασχίσουν τα 100 χιλιόμετρα με κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος, η αγορά του οποίου δεν απαιτεί περισσότερα από 1-2 ευρώ.

Για να πραγματοποιηθεί αυτό το μικρό βήμα προηγήθηκε η κατάργηση του φόρου πολυτελείας (!) στα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ παρέχεται διαρκής άδεια εισόδου στον δακτύλιο.

Η φόρτιση των οχημάτων μπορεί να γίνει είτε με τον αργό τρόπο σε μια οικιακή μπρίζα (στην περίπτωση αυτή απαιτούνται 7-8 ώρες, οι οποίες θα μπορούσε να είναι νυχτερινές) ή με άλλες μονάδες ταχείας φόρτισης, οι οποίες μπορούν να κατεβάσουν τον χρόνο φόρτισης μέχρι και κάτω της μιας ώρας. Για την τοποθέτηση σε οικιακό επίπεδο ειδικής εγκατάστασης, η οποία μπορεί να μειώσει τον χρόνο φόρτισης στις 4 ώρες, απαιτείται περίπου κόστος 3.000 ευρώ. Παρά τη νομοθετική ασάφεια για τις προδιαγραφές δημιουργίας σταθμών δημόσιας φόρτισης και πολύ περισσότερο εμπορικής χρήσης, αναπτύσσεται ήδη στην Αθήνα ένα πολύ μικρό δίκτυο δημόσιων σταθμών φόρτισης. Εμφανίζονται μάλιστα και εφαρμογές στο Διαδίκτυο για την εύχρηστη αναζήτηση και εύρεση των κοντινότερων σημείων.

Σήμερα, σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκονται σε δημόσιους χώρους στάθμευσης (δύο εταιρείες λειτουργούν ήδη σχετικές εγκαταστάσεις), σε χώρους διοργάνωσης εκθέσεων και στο κτίριο των κεντρικών γραφείων της ΔΕΗ. Αναμένεται και από κάποιους δήμους να δημιουργήσουν σημεία φόρτισης.
Έντυπη