Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΣΤΟΥΣ 18 ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΓΙΑ ΤΟ ONE YOUNG WORLD TOY 2014

Μια Ελληνίδα από τη Θεσσαλονίκη, με «προϋπηρεσία» σε παγκόσμια συνέδρια νεολαίας, θα εκπροσωπήσει όχι μόνο τη χώρα της αλλά συνολικά δέκα χώρες των Βαλκανίων, του ευρωπαϊκού νότου και της Μεσογείου στο παγκόσμιο συνέδριο της μη κερδοσκοπικής παγκόσμιας οργάνωσης «One Young World», που θα γίνει στις 15 Οκτωβρίου του 2014, στο Δουβλίνο.

Ο λόγος για την Ιωάννα Φωτοπούλου, ένα από τα 18 άτομα που επιλέχθηκαν παγκοσμίως για να εκπροσωπήσουν μια ομάδα χωρών από 179 χώρες!
Η 24χρονη τοπογράφος μηχανικός, που μίλησε τον περασμένο Οκτώβριο στο συνέδριο της οργάνωσης στο Γιοχάνεσμπουργκ, έχει τεθεί υπεύθυνη για την Ελλάδα, την Τουρκία, την ΠΓΔΜ, την Αλβανία, την Κύπρο, τη Μάλτα, την Ιταλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, αλλά και το Κόσοβο.
Τις επόμενες μέρες θα ετοιμάσει τις βαλίτσες της για τα ταξίδια που θα πραγματοποιήσει σε όλα αυτά τα μέρη, όπου θα έχει την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους νέους και τις νέες κάθε τόπου για τα ζητήματα που τους απασχολούν και θα ήθελαν να θέσουν στο ετήσιο συνέδριο της «One Young World».
Η διαδικασία που προηγήθηκε ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα καθώς υπέβαλαν υποψηφιότητες όσοι νέοι από τις δέκα χώρες επιθυμούσαν να γίνουν πρέσβεις- αντιπρόσωποι της ευρύτερης περιοχής. Η οργάνωση επέλεξε τους τρεις καλύτερους φακέλους και για έναν μήνα περίπου 300 άτομα είχαν τη δυνατότητα να ψηφίσουν διαδικτυακά εκείνον που προτιμούσαν.
«Αυτό που ανέφερα στη δική μου καμπάνια είναι ότι πρέπει να δουλέψουμε μαζί γιατί κανείς δεν μπορεί να κάνει πράγματα μόνος του. Ωστόσο, αν ο καθένας κάνει αυτό που πρέπει, τότε όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε θαύματα. Γιατί, ακόμη και στην περιοχή μας, που πλήττεται τα μέγιστα από την οικονομική κρίση, τα Βαλκάνια και τη Νότια Ευρώπη, όταν υπάρχουν άνθρωποι που δουλεύουν, υπάρχει ελπίδα» αναφέρει η Ιωάννα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και, όπως φαίνεται, τα λόγια αυτά «άγγιξαν» όσους την προτίμησαν από τον παγκόσμιο οργανισμό και όσους την ψήφισαν για να τους εκπροσωπήσει.
Όταν τη ρωτάμε τι θα προτάξει για την Ελλάδα στο πλαίσιο της παγκόσμιας διοργάνωσης νεολαίας, απαντά: «Θέλω να αποδείξω ότι οι Έλληνες δεν είναι τεμπέληδες». Σημειώνει δε, με ζέση πως δεν πρόκειται να σταματήσει να δουλεύει μέχρι τον Οκτώβριο. «Θα δώσω όλο μου το χρόνο, θα κόψω από τον ύπνο μου, αλλά θα βγάλω ασπροπρόσωπα και τα παιδιά που με ψήφισαν και το One Young World» λέει χαρακτηριστικά.
Επικαλείται, μάλιστα, τη ρήση του παγκοσμίως γνωστού Έλληνα διαφημιστή Πίτερ Οικονομίδη, ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα branding, μια μάρκα για την Ελλάδα. «Γνωρίζω ότι δεν είμαι ο πλανητάρχης. Είμαι μια μέση Ελληνίδα που πήγε σε δημόσιο σχολείο στην Ελλάδα, σπούδασε στην Ελλάδα, κάνει μεταπτυχιακό στην Ελλάδα. Γνωρίζω ότι κατάφερα κάποια πράγματα όχι γιατί είμαι διαφορετική, αλλά επειδή προσπάθησα. Αυτό σημαίνει ότι, κάνοντας αυτό που μπορώ και κάνοντάς το όσο γίνεται καλύτερα, μπορώ να δείξω σε όλους ότι όλοι μπορούμε. Για όλους υπάρχουν δυνατότητες, αρκεί να τις δούμε καθαρά μπροστά μας. Όλοι μπορούμε να τα καταφέρουμε και να κάνουμε κάτι για τη χώρα μας» προσθέτει.

Δεν παραλείπει δε να αναφέρει ότι θα επιδιώξει να θίξει από τη θέση της τα ζητήματα της ανεργίας, ενεργειακά θέματα που έχουν μεγάλη σημασία για την Ελλάδα, θέματα πολιτισμού, κουλτούρας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Για τα προβλήματα που περιμένει να τεθούν από την πλευρά των χωρών που θα εκπροσωπεί σημειώνει: «Αν κρίνω από την εμπειρία μου από τη συμμετοχή σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα για τα προβλήματα των Ρομά, όταν συζητούμε με άλλους ανθρώπους από τα Βαλκάνια, μπορεί να αρχίσουμε να μιλάμε για τις διακρατικές σχέσεις και την ειρήνη και να καταλήξουμε να εξετάζουμε θέματα, όπως η υπεραλίευση στην Αδριατική, ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος ή οι προοπτικές των Βαλκανίων. Αγαπώ τα Βαλκάνια, όμως οι χώρες τους έχουν τόσα ζητήματα που θεωρώ ότι το καλύτερο θα είναι να αναπτυχθεί μια συζήτηση από τη νεολαία κάθε τόπου και οι προτεραιότητές της να καθοριστούν από την έκβαση του διαλόγου».

Τους επόμενους μήνες, η Ιωάννα Φωτοπούλου θα πρέπει να αποκωδικοποιήσει τα σημαντικότερα θέματα για κάθε χώρα και να συντάξει φακέλους και εκθέσεις υπό την καθοδήγηση σημαντικών ανθρώπων που έχουν οριστεί ως μέντορες των 18 εκπροσώπων του One Young World. Μεταξύ αυτών προσωπικότητες όπως ο Κόφι Ανάν, ο Μπομπ Γκέλντοφ, ο Ρίτσαρντ Μπράνσον και ο Μοχάμεντ Γιουνούς, που θα επικοινωνούν ηλεκτρονικά μαζί τους.
Πηγή: thebest.gr

424 ΓΕΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ: ΑΝΟΙΚΤΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ.

Ενας στους δυο πολίτες που εξυπηρετείται στο «424», είναι ιδιώτης, καθώς το Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Εκπαίδευσης, στη Θεσσαλονίκη, έχει τεράστια ανταπόκριση στο κοινό από τότε που άνοιξε τις πόρτες του και σε ασθενείς εκτός του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. 

Αυτό, εξάλλου, αποδεικνύουν η μεγάλη προσέλευση που αυξήθηκε κατά 30% από το 2010 και η ζήτηση σε εξωτερικά ιατρεία που συνεπάγεται αναμονές μέχρι και... επτά μηνών. Εντός του 2014, το νοσοκομείο ετοιμάζεται να εγκαινιάσει και νέες υπηρεσίες, όπως το κέντρο ψυχικής υγείας στις παλιές εγκαταστάσεις του «424», στη Νέα Εγνατία.

Αυξητική τάση

«Το ποσοστό νοσηλείας του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας σε σχέση με τους ιδιώτες είναι περίπου 50% προς 50%. Ο αριθμός των πολιτών που εξυπηρετεί το νοσοκομείο μας είναι συνεχώς σε αυξητική τάση. Την τελευταία τετραετία νοσηλεύτηκαν 22.708 πολίτες και εξετάστηκαν στα εξωτερικά ιατρεία 211.848», επισημαίνει στον «ΑτΚ» ο διευθυντής του νοσοκομείου, ταξίαρχος Μιχαήλ Τσελεντάκης. Ο ίδιος θεωρεί ότι η καλή φήμη του ως ένα σύγχρονο νοσηλευτικό ίδρυμα με επιτυχημένη αποστολή σχετίζεται με την ποιότητα των υπηρεσιών, τον υπερσύγχρονο εξοπλισμό, την υψηλή επιστημονική κατάρτιση των στρατιωτικών γιατρών και την υψηλού επιπέδου νοσηλευτική περίθαλψη.

Οχι μόνο για απόστρατους
Η πόρτα του «424» άνοιξε για όλους τους πολίτες και όχι μόνο τους απόστρατους και τα μέλη οικογενειών του εν ενεργεία στρατιωτικού προσωπικού. Αυτό σημαίνει ότι δικαίωμα νοσηλείας έχουν οι οικογένειες του προσωπικού των Σωμάτων Ασφαλείας και οι απόστρατοι -που μέχρι πρότινος δεν είχαν- καθώς και οι οικογένειες των εν ενεργεία και εν αποστρατεία πολιτικών υπαλλήλων του ΥΕΘΑ. Επιπλέον, κάθε πολίτης μπορεί να νοσηλευτεί, αρκεί να εγκριθεί η ανάλογη αίτησή του προς το νοσοκομείο.
 Το «424» ανακουφίζει τα εφημερεύοντα νοσοκομεία, διαθέτοντας τριάντα κρεβάτια και άλλες τέσσερις κλίνες στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας ώστε να διακομίζονται, μέσω του ΕΚΑΒ, ασθενείς από όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Ολες οι κλινικές, τα τμήματα και τα εργαστήρια είναι διαθέσιμα και στους ιδιώτες, ενώ η κύρια σύμβαση είναι με τον ΕΟΠΥΥ.

Ερχονται νέες υπηρεσίες
Μέσα στο 2014 θα ξεκινήσει η λειτουργία του ακτινοθεραπευτικού τμήματος με την ενεργοποίηση του υπερσύγχρονου γραμμικού επιταχυντή. Παράλληλα, θα λειτουργήσει το πρώτο εμβολιστικό κέντρο για ανευρύσματα στον εγκέφαλο, σε δημόσιο νοσοκομείο, στη Θεσσαλονίκη. Ετσι, θα σταματήσει η ταλαιπωρία των ασθενών οι οποίοι αναγκάζονται να μεταβαίνουν στην Αθήνα ή στην Αλεξανδρούπολη, αλλά και η οικονομική αιμορραγία όσων απευθύνονται στον ιδιωτικό τομέα. Στο υπό ανακαίνιση παλιό «424» θα εγκατασταθεί το Κέντρο Ψυχικής Υγείας των Ενόπλων Δυνάμεων.
 Οσον αφορά την προμήθεια βαρέος νέου εξοπλισμού, δεν προβλέπεται εντός του έτους. Σύμφωνα με το διευθυντή του νοσοκομείου, ταξίαρχο Μιχαήλ Τσελεντάκη, ο ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός είναι υπερσύγχρονος και η ιδιαιτερότητα του νοσοκομείου έγκειται στο ότι διαθέτει συγκεντρωμένο εξοπλισμό τελευταίας γενιάς, όπως μαγνητικό, αξονικό και στεφανιογράφο. Εντυπωσιακό είναι και το σωληνωτό ταχυδρομείο, ένα σύστημα με το οποίο μεταφέρονται βιολογικά υλικά, φάρμακα και έγγραφα με μια κάψουλα, μεταξύ των διάφορων τμημάτων του νοσοκομείου, διευκολύνοντας την ταχύτερη επικοινωνία μεταξύ τους.
Πηγή: aggelioforos.gr

Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

ΤO ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΣΤΑ 5 ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!!!

ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ

Το εστιατόριο του Μουσείου της Ακρόπολης συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα στα κορυφαία πέντε εστιατόρια των μουσείων του κόσμου, σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της μεγαλύτερης σε κυκλοφορία εφημερίδας του Καναδά Toronto Star.



Σε ρεπορτάζ με τίτλο «Εστιατόρια Μουσείων: Οι κορυφαίοι προορισμοί για φαγητό», κατατάσσει το εστιατόριο του Μουσείου της Ακρόπολης ανάμεσα σε εκείνα της Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (ΜΟΜΑ) και του Ορσέ στο Παρίσι.

Στο εν λόγω ρεπορτάζ σημειώνεται ότι το εστιατόριο του Μουσείου βρίσκεται σε απόσταση 300 μέτρων από την Ακρόπολη και είναι εύκολος προορισμός για φαγητό μετά την επίσκεψη στο μνημείο.

Επιπλέον, τονίζεται ότι προσφέρει πανοραμική θέα στην Ακρόπολη και ένα μενού που αποτελείται από μαγειρευτή ελληνική κουζίνα.

Τέλος, αναφέρεται ότι η νυχτερινή θέα της Ακρόπολης είναι συγκλονιστική όταν το εστιατόριο παραμένει ανοιχτό μέχρι τα μεσάνυχτα.
ΠΗΓΗ eirinika.gr

 
ΤΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΟΡΣΕ

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "TIME": ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ

Στα δημοσιεύματα που «για άλλη μια φορά ανακινούνται» και «προτείνουν ιδιωτικοποίηση των αρχαιολογικών χώρων στην Ελλάδα», αναφέρεται με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων. 

«Αυτήν τη φορά είναι το περιοδικό Time, στην πιο πρόσφατη έκδοσή του, που προτείνει την ιδιωτικοποίηση μνημείων για να "σωθούν", με αφορμή (και πάλι) τις απόψεις του αμερικανού καθηγητή Στίβεν Μίλερ. Δεν ξεχνάμε επίσης ότι τον Οκτώβριο 2012, σε εκδήλωση για παρουσίαση επενδυτικών προτάσεων (road show) που διοργάνωσε το Χρηματιστήριο Αθηνών στη Νέα Υόρκη, διατυπώθηκε από Αμερικάνικη εταιρεία "επενδυτική πρόταση" για τους αρχαιολογικούς χώρους της Αττικής, από την Ακρόπολη ως το Λαύριο, με τη μετατροπή τους σε μια αρχαιοπρεπή Ντίσνεϊλαντ» σημειώνει χαρακτηριστικά ο ΣΕΑ.

«Οι αρχαιολογικοί χώροι και τα μνημεία της χώρας μας ανήκουν σε όλο το κοινωνικό σύνολο. Η προστασία, η ανάδειξη και η διαχείρισή τους είναι υποχρέωση του κράτους μέσω της καθ' ύλην αρμόδιας Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, όπως αποτυπώνεται στο Σύνταγμα και τους νόμους της χώρας μας. Αποτελούν φορείς της ιστορικής μνήμης και συνείδησης. Δεν αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης με όποιους «επενδυτές», δεν αποτελούν αντικείμενα για ιδιωτικοποίηση, ούτε πεδίο κερδοφορίας για κανέναν ιδιώτη», τονίζει ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, καλώντας όλους «να υπερασπιστούν τη συλλογική μνήμη, τα μνημεία και τον πολιτισμό και να βροντοφωνάξει ότι δεν πωλούνται».

Πηγή: tanea.gr

Ο ΛΕΥΚΟΛΙΘΟΣ ΔΙΝΕΙ ΑΝΑΣΑ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ.

Οι φούρνοι στο εργοστάσιο της ΒΙΟΜΑΓΝ στο Μαντούδι Ευβοίας πήραν μπροστά και μετά από 15 χρόνια απραξίας οι πρώτοι τόνοι με λευκόλιθο φορτώθηκαν στο λιμάνι του Κυμασίου και εξάγονται στην Ιταλία.

Η θυγατρική του ομίλου ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ με την επωνυμία Τέρνα Λευκόλιθοι αποτελεί από το 2010 τον νέο ιδιοκτήτη της ΒΙΟΜΑΓΝ και με τις επενδύσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που έχει υλοποιήσει αλλά κυρίως με αυτές που θα πραγματοποιήσει σε βάθος τριετίας δίνει πνοή στην περιοχή, η οποία μαστίζεται από την ανεργία. Ηδη έχει δημιουργήσει 100 θέσεις εργασίας και υπόσχεται ότι στην πλήρη ανάπτυξη του επιχειρησιακού της πλάνου οι εργαζόμενοι στην εταιρεία θα ξεπεράσουν τους 400.

Οταν πτώχευσε η ΒΙΟΜΑΓΝ πέρασε στον έλεγχο της Εθνικής Τράπεζας και πριν από έξι χρόνια οι επιχειρηματίες Ν. Κάμπας και Γ. Περιστέρης, βασικοί μέτοχοι του ομίλου της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, απέκτησαν από την τράπεζα τη μεγάλη έκταση της εταιρείας στο Μαντούδι (τα παλιά ορυχεία Σκαλιστήρη) όπως και το δικαίωμα εξορύξεων της ΒΙΟΜΑΓΝ.

Εκτος από το τίμημα για την εξαγορά της εταιρείας δόθηκαν άμεσα 15 εκατ. ευρώ για να καλυφθούν οφειλές των προηγούμενων ιδιοκτητών προς τους εργαζομένους της εταιρείας, τα ασφαλιστικά ταμεία, την Εφορία, τους προμηθευτές και τις τράπεζες.  

Από τότε ξεκίνησε ένας αγώνας δρόμου για να αποκτηθούν εκ νέου άδειες εξόρυξης, να γίνουν γεωτρήσεις για να διαπιστωθεί η ποιότητα του λευκολίθου και βεβαίως να εκσυγχρονιστούν οι φούρνοι της εταιρείας.

Το 2010 η ΒΙΟΜΑΓΝ μεταβιβάστηκε από τους βασικούς μετόχους στον όμιλο της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και η ΤΕΡΝΑ Λευκόλιθοι εξήγγειλε επενδυτικό πρόγραμμα 100 εκατ. ευρώ για την αναβίωση της εξορυκτικής δραστηριότητας στο Μαντούδι.

Μόλις πριν από οκτώ μήνες, μετά και τη λήψη των τελευταίων απαραίτητων αδειών, η ΤΕΡΝΑ Λευκόλιθοι ξεκίνησε την εξόρυξη λευκολίθου και την περασμένη εβδομάδα το πρώτο πλοίο με φορτίο συνολικού βάρους περίπου 2,5 χιλιάδων τόνων αναχώρησε από το λιμάνι Κυμασίου της Εύβοιας με προορισμό την Ιταλία σηματοδοτώντας την επανέναρξη της εμπορικής λειτουργίας των μεταλλείων λευκολίθου του Μαντουδίου μετά από 15 χρόνια.

Ο λευκόλιθος είναι ορυκτό και τα προϊόντα του χρησιμοποιούνται ευρέως μεταξύ άλλων στη φαρμακοβιομηχανία, σε περιβαλλοντικές εφαρμογές, στη γεωργία και στην κατασκευή πυρίμαχων προϊόντων, ηλεκτροδίων, πλαστικών, δερμάτων και καλωδίων.

Σε πρώτη φάση, στόχος της ΤΕΡΝΑ Λευκόλιθοι είναι η εξόρυξη σε ετήσια βάση περίπου 170.000 τόνων λευκολίθου, με στόχο σε τρία χρόνια η ετήσια παραγωγή να ανέρχεται σε 450.000 τόνους.

Η Βόρεια Εύβοια μετά τη Χαλκιδική διαθέτει τα μεγαλύτερα διαπιστωμένα κοιτάσματα λευκολίθου στην Ελλάδα, τα οποία θεωρούνται αρίστης ποιότητος.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως η επένδυση των 100 εκατ. ευρώ του ομίλου ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ στο Μαντούδι Ευβοίας αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες παραγωγικές επενδύσεις με αμιγώς εξαγωγικό χαρακτήρα που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή την περίοδο στην Ελλάδα.

ΧΡΗΣΕΙΣ
Ο λευκόλιθος χρησιμοποιείται για την κατασκευή  βασικών πυρίμαχων που αντέχουν τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες και για  ειδικούς τύπους τσιμέντου και κονιαματα χρησιμοποιούνται στις βιομηχανίες χαρτιού, καουτσούκ και της φαρμακοβιομηχανίες.
 
Το 80% της παραγωγής λευκόλιθου καταναλώνεται στην παρασκευή δίπυρης μαγνησίας η οποία χρησιμοποιείται στην κατασκευή πυρίμαχων υλικών που προορίζονται για εφαρμογές υψηλών θερμοκρασιών >1600 οC, όπως η χαλυβουργία, λόγω υψηλού σημείου τήξης της μαγνησίας 2800 και της χημικής του αδράνειας. Τα πυρίμαχα που κατασκευάζονται από δίπυρη μαγνησία χαρακτηρίζονται ως βασικά πυρίμαχα λόγω του βασικού χαρακτήρα του MgO. Ακόμα με τη μορφή της καυστικής μαγνησίας χρησιμοποιείται στα τσιμέντα, ως προσθετικό στις ζωοτροφές, ως βελτιωτικό στις καλλιέργειες.
Χρησιμοποιείται επίσης σαν καταλύτης και κονίαμα στην παραγωγή συνθετικού ελαστικού και στην προετοιμασία του χημικών ενώσεων του μαγνησίου και λιπασμάτων. 

Πηγή: HeliosPlus, http://kireas.org/

ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ.

«Ο “Ναυτίλος” είναι για μας σαν δώρο Θεού», με αυτά τα λόγια οι υπεύθυνοι του περίφημου Μουσείου Bozar των Βρυξελλών υποδέχονται την έκθεση που εγκαινιάζεται εκεί την Πέμπτη και θα διαρκέσει έως τις 24 Απριλίου.

Από τις βασικές πολιτιστικές εκδηλώσεις της Ελληνικής Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η έκθεση «Ναυτίλος: Ταξιδεύοντας την Ελλάδα» («Nautilus: Navigating Greece») περιλαμβάνει 93 αρχαιότητες προερχόμενες από 29 δημόσια αρχαιολογικά Μουσεία ολόκληρης της χώρας και από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, καθώς και έργα 24 σύγχρονων ελλήνων δημιουργών, που προέρχονται από ιδιωτικές συλλογές, συλλογές καλλιτεχνών και Μουσεία.

Έργα ζωγραφικής, χαρακτικής, φωτογραφίας, οπτικές και ηχητικές δράσεις και video art, σε έναν τολμηρό και δημιουργικό διάλογο με πήλινα αγγεία, μαρμάρινα ειδώλια και γλυπτά, τοιχογραφίες, σφραγιδόλιθους, νομίσματα, επιγραφικά μνημεία και δείγματα της αργυροχρυσοχοΐας από το 3200 π.Χ. έως τον 2ο αι. μ.Χ..

Ένα πολύχρωμο εργοτάξιο θυμίζει τις τελευταίες μέρες ο χώρος του Μουσείου Bozar στο οποίο προετοιμάζεται η έκθεση, η οποία αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πολιτιστικά γεγονότα του φετινού χειμώνα στις Βρυξέλλες. Έλληνες καλλιτέχνες και τεχνικοί, που αξιοποιούν με τον πιο ευφάνταστο τρόπο τις συνεχόμενες αίθουσες σαν σκηνικά της Ελληνικής Ιστορίας και της σύγχρονης δημιουργικότητας, έκαναν ένα σύντομο διάλειμμα για να υποδεχθούν τον υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Πάνο Παναγιωτόπουλο, και τη γενική γραμματέα του ΥΠΠΟΑ, κα. Λίνα Μενδώνη, που συζήτησαν μαζί τους λεπτομέρειες για τα έργα και το στήσιμό τους.

«Είναι μια εξαιρετική έκθεση στην καρδιά της Ευρώπης», δήλωσε ο κ. Παναγιωτόπουλος. «Αφηγείται το διαχρονικό ταξίδι του Ελληνισμού στη θάλασσα, η οποία αποτελεί τον συνεκτικό δεσμό των έργων, αποτελεί έναν από τους συνεκτικούς δεσμούς της Ιστορίας μας. Παρακολουθούμε έναν δημιουργικό διάλογο ανάμεσα στα αρχαία σπαράγματα και τους σύγχρονους εικαστικούς μας. Η Ελλάδα του λαμπρού παρελθόντος συνυπάρχει με τις μεγάλες προσδοκίες που πηγάζουν από τους δημιουργούς του παρόντος και του μέλλοντος».
«Τέτοιου είδους εκθέσεις που παρουσιάζουν τη σύγχρονη δημιουργία σε συνδυασμό με τις Ελληνικές αρχαιότητες είναι και σπάνιες και δύσκολες στην εκτέλεσή τους. Ο Ναυτίλος είναι η Ελλάδα. Το μακρύ ταξίδι του Ελληνισμού στην Ιστορία και η σύγχρονη δημιουργικότητά του εκπέμπει μια αισιοδοξία για την Ελλάδα που  όλοι αξίζουμε», επισήμανε η κα. Μενδώνη, που είναι και πρόεδρος της επιστημονικής και οργανωτικής επιτροπής.


Η έκθεση συνοδεύεται από ειδικά σχεδιασμένο κατάλογο, ο οποίος θα κυκλοφορήσει πρώτα στις Βρυξέλλες και έπειτα στην Αθήνα, προλογίζεται δε από τον πρωθυπουργό:

«Η έκθεση “Nαυτίλος: Ταξιδεύοντας την Ελλάδα” είναι ο ανοιχτός διάλογος ανάμεσα στα έργα των προγόνων μας, που μας εμπιστεύθηκαν τη φύλαξή τους, και τα έργα των συγχρόνων δημιουργών μας, που κουβαλούν εντός τους τις αρχές και τις αξίες εκείνων», υπογραμμίζει ο πρωθυπουργός. Και συνεχίζει: «Είναι και η απόδειξη ότι ξέρουμε καλά και από Κύκλωπες και από Λαιστρυγόνες, γιατί το μέγα μέλημά μας είναι να υπερασπιζόμαστε με αξιοπρέπεια και υπερηφάνεια όσα αποτελούν τις ρίζες μας και όσα μοιραζόμαστε με την υπόλοιπη Ευρώπη. Η Ελλάδα είναι η Ευρώπη που την πήρε στη ράχη του ο Δίας συνεπαρμένος από την ομορφιά της. Αυτή την Ευρώπη υπηρετεί και η Προεδρία που αναλάβαμε γι’ αυτό και θέσαμε τη θάλασσα ως περιεχόμενο και σύμβολό της.

Το Μουσείο Bozar.
Οι δρόμοι οι θαλασσινοί οδηγούν παντού και μας ενώνουν. Ανάπτυξη και μετανάστευση, εμπόριο και συναλλαγές έχουν αρχαίες ελληνικές τις καταβολές τους. Όπως, άλλωστε, η Ελευθερία και η Δημοκρατία, αξίες πάνω στις οποίες εδράζεται ο σύγχρονος κόσμος».

Πηγή: naftemporiki.gr


Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014

ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΟ ΓΡΑΠΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.

Ο Μιχάλης Κοσμόπουλος, αρχαιολόγος και καθηγητής του πανεπιστημίου του Σεν Λιούις του Μιζούρι, θα επιστρέψει στη Μεσσηνία την πινακίδα που ανακάλυψε στην Ίκλαινα, 14 χλμ. βορειοανατολικά της Πύλου, το 2010 και η οποία θεωρείται ότι φέρει γραμμένη την αρχαιότερη ελληνική - και κατά συνέπεια ευρωπαϊκή – γραφή, γράφει το Greek Reporter. 

Η πήλινη πινακίδα της Μυκηναϊκής εποχής είναι πολύ μικρή - στην πραγματικότητα είναι ένα θραύσμα, διαστάσεων περίπου 2,5 εκ. ύψος και 4 εκ. πλάτος - αλλά το σημαντικό είναι η χρονολόγησή της, που τοποθετείται μεταξύ του 1400 και 1450 π. Χ.  

Δηλαδή είναι πολύ πρωιμότερη από όλες τις ανάλογες γνωστές πινακίδες. Η γραφή στην οποία είναι γραμμένο το μικρό κείμενο που σώζεται, είναι η Γραμμική Β και περιλαμβάνει από τη μία πλευρά τον σχηματισμό ρήματος που σχετίζεται με την κατασκευή και από την άλλη ονόματα και αριθμούς, που πιθανότατα αντιστοιχούν σε κάποιον κατάλογο ιδιοκτησίας. (Η Γραμμική Β γραφή αποκρυπτογραφήθηκε στην δεκαετία του ΄50 από τον βρετανό αρχιτέκτονα Μάικλ Βέντρις). 

Πινακίδες σε Γραμμική Β, την πρώτη γραφή της ελληνικής γλώσσας, έχουν έρθει στο φως και τις Μυκήνες, την Πύλο, την Θήβα και άλλα μεγάλα μυκηναϊκά κέντρα, αλλά η χρονολόγησή τους είναι μεταγενέστερη. Όπως πιστεύει λοιπόν ο κ, Κοσμόπουλος η συγκεκριμένη πινακίδα αλλάζει τις έως τώρα γνώσεις μας για τη χρήση της Γραμμικής Β αλλά ενδεχομένως και για την εξάπλωση της γραφής. «Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε, η πινακίδα δεν έπρεπε να είναι εκεί», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Δρ Μιχάλης Κοσμόπουλος, ο οποίος έχει αποκαλύψει στην Ικλαινα ένα μυκηναϊκό ανάκτορο με πελώριους αναλημματικούς τοίχους, τοιχογραφίες και εξελιγμένο αποχετευτικό σύστημα. 

Το ανάκτορο χρονολογείται στην πρώιμη Μυκηναϊκή περίοδο, ωστόσο την εποχή που κατασκευάσθηκε αυτή η πινακίδα, ο οικισμός ήταν ένας απλός δορυφόρος της πόλης της Πύλου, έδρας του βασιλιά Νέστορα. Δημιουργείται επομένως το ερώτημα 
μήπως η γραφή ήταν περισσότερο διαδεδομένη από ο, τι θεωρούνταν ως σήμερα και έτσι αρχεία πινακίδων δεν υπήρχαν μόνον στα μεγάλα κέντρα αλλά και σε δευτερεύοντα. 

Να σημειωθεί ότι οι πινακίδες αυτές ήταν ένα είδος αρχείων για την καταγραφή προϊόντων και την διάθεσή τους στο εμπόριο, αφορούσαν δηλαδή οικονομικά και λογιστικά θέματα της άρχουσας τάξης. Η διατήρησή τους ήταν για περιορισμένο χρονικό διάστημα, γι΄ αυτό ο πηλός δεν ψηνόταν αλλά στέγνωνε στον ήλιο.Αυτές που έχουν διασωθεί λοιπόν ως σήμερα οφείλουν την διατήρησή τους στις πυρκαϊές που κατέστρεψαν τα μυκηναϊκά ανάκτορα «ψήνοντας» ταυτόχρονα τις πινακίδες. 

Στην προκειμένη περίπτωση όμως μπορεί να υπάρχει άλλη αιτιολογία: «Προφανώς την εποχή εκείνη, κάποιος πέταξε την πινακίδα σε κάποιο λάκκο και ύστερα έκαψε τα σκουπίδια του. Μετά η φωτιά τη σκλήρυνε και τη διατήρησε», λέει ο κ. Κοσμόπουλος.


Πηγή: http://eu.greekreporter.gr/    http://www.nooz.gr/