Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΝΑΣΒΙΛ ΣΤΟΝ ΜΑΝΩΛΗ ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗ.

Το βραβείο καλύτερου ηθοποιού απέσπασε στο διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου της Νάσβιλ στο Τενεσί των ΗΠΑ ο Μανώλης Μαυροματάκης για την εξαιρετική ερμηνεία του στην ταινία «Ο εχθρός μου» του Γιώργου Τσεμπερόπουλου.
Στο φιλμ ο Μαυροματάκης υποδύεται τον 48άχρονο οικογενειάρχη, Κώστα Στασινό, ο οποίος ζει ήρεμα, σε μια μονοκατοικία στη Νέα Σμύρνη, με τη γυναίκα του Ράνια και τα δυο παιδιά τους, την 14χρονη Λουίζα και τον 17χρονο Ανδρέα. Η λεηλασία του σπιτιού τους, από μια αδίστακτη συμμορία, φέρνει τον ήρωα αντιμέτωπο με τα πιο δύσκολα διλήμματα της ζωής, θέτοντας κρίσιμα ερωτήματα που απασχολούν το σύνολο των ανθρώπων σε μια κοινωνία σε κρίση.

Αυτό το διάστημα, ο καλός ηθοποιός προετοιμάζεται πυρετωδώς για την παράσταση του έργου «Καταστρούπολη» του Φίλιπ Ρίντλεϊ που θα παρουσιάσει στο θέατρο Πόρτα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
Πηγή: enet.gr

Τρίτη 29 Απριλίου 2014

ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΔΑ ΚΑΘΙΕΡΩΣΕ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΩΣ ΤΗ ΜΟΝΗ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΧΑΡΛΕΜ ΠΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΕΙ



Η Πανωραία Παναγιωσούλη είναι κόρη του Ελληναμερικανού λογοτέχνη Γαβριήλ Παναγιωσούλη, λάτρη της ελληνικής γλώσσας και ένθερμου υποστηρικτή της. 

Η Πένι Παναγιωσούλη αποφάσισε από την πρώτη στιγμή βρίσκοντας ανταπόκριση και από τους υπευθύνους, να εισαγάγει τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, γνωρίζοντας ότι η εκμάθηση της θα μπορούσε να «ανοίξει τους ορίζοντες» των μαθητών και να τους βοηθήσει να κατανοήσουν πρώτα απ΄ όλα από που προέρχονται οι αρχές της δημοκρατίας. 
Η μεθοδολογία που ακολουθείται στο KAPPA IV δημιουργεί ένα θετικό προηγούμενο, από το οποίο ίσως θα έπρεπε να διδαχθούν τα ελληνοαμερικανικά σχολεία. «Δεν πρόκειται απλά για διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, ξεκομμένη από το περιβάλλον της», σημειώνει η ίδια. «Δείχνουμε τη σχέση των ελληνικών με διάφορα πράγματα στον κόσμο. Χάρη στη νέα τεχνολογία ο κόσμος έχει γίνει επίπεδος. Οι μαθητές μας, μέσω τις διδασκαλίας των ελληνικών και διαφορετικών πολιτισμών, θα αναπτύξουν μεγαλύτερη εκτίμηση για το ποιοι πραγματικά είναι». Τα ελληνικά στο πρόγραμμα διδασκαλίας του KAPPA IV, είναι πρακτικά κομμάτι κάθε μαθήματος, καθώς ελληνικοί είναι στο μεγαλύτερο μέρος τους οι επιστημονικοί όροι. Αν για παράδειγμα στην τάξη διδάσκεται το Πυθαγόρειο Θεώρημα, μετά τα μαθηματικά θα ακολουθήσει η συζήτηση για τον Πυθαγόρα, τη συμβολή των Ελλήνων στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης, τους φιλόσοφους, τον Παρθενώνα, την αρχιτεκτονική και τη δομή της ελληνικής πόλης. 
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με τη διδασκαλία των Ελληνικών απλά ως ξένη γλώσσα, με το βάρος στη γραμματική, το λεξιλόγιο και κάποια στοιχεία πολιτισμού. Στην πορεία ουσιαστικά μεταμορφώθηκε σε κάτι μεγάλο. Σημαντικό ρόλο έπαιξε, όπως λέει η κ. Παναγιωσούλη, και η δεκαήμερη εκδρομή 33 μαθητών του σχολείου και 19 συνοδών τους στην Ελλάδα, καθώς τους δόθηκε η ευκαιρία να δουν από κοντά όλα αυτά που διδάσκονταν στις τάξεις τους. Κατά την παραμονή τους στην Ελλάδα επισκέφθηκαν διάφορους αρχαιολογικούς χώρους, όπως την Ολυμπία, τους Δελφούς, την Ακρόπολη, τα Μετέωρα κ.ά. Η Πένι Παναγιωσούλη, ως επιτυχημένη διευθύντρια, έχει αποδεχτεί πρόταση για να αναλάβει ως λυκειάρχης ένα νέο πρότυπο λύκειο στο Μπρονξ, το Kappa International High School. Το έργο της θα συνεχίσει η υποδιευθύντρια Briony Carr και οι τρεις ελληνικής καταγωγής δάσκαλοι, οι οποίοι διδάσκουν διάφορα μαθήματα. Δυσκολίες βέβαια υπάρχουν, όπως το να βρεθούν κατάλληλοι δάσκαλοι, αλλά και με τα σχολικά εγχειρίδια. Ενδεικτικό για το προηγμένο επίπεδο των ελληνικών των παιδιών του KAPPA IV ήταν «Οι Όρνιθες» του Αριστοφάνη, που ανέβασαν στο Σταθάκειο πολιτιστικό κέντρο της Νέας Υόρκης, αφήνοντας άναυδους όσους παρακολούθησαν την παράσταση. Το έργο αποδόθηκε στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα και χρησιμοποιήθηκε η αυθεντική μουσική του Μάνου Χατζηδάκη, από την ιστορική παράσταση του Κάρολου Κουν. Η Πανωραία Παναγιωσούλη είναι κόρη του Ελληναμερικανού λογοτέχνη Γαβριήλ Παναγιωσούλη, λάτρη της ελληνικής γλώσσας και ένθερμου υποστηρικτή της. Η ίδια παραδέχεται ότι πηγή έμπνευσης του εγχειρήματός της ήταν ο πατέρας της, για τον οποίο μιλά με υπερηφάνεια, τονίζοντας ότι μέσω των οραμάτων του μπόρεσε να εκτιμήσει τι πραγματικά σημαίνει να είσαι Έλληνας. Γεννήθηκε στη Γουατεμάλα, απ΄ όπου κατάγεται η μητέρα της. Στην Αμερική μετανάστευσαν όταν ήταν πολύ μικρή κι από τότε κάθε χρόνο επισκέπτονται την Ελλάδα και την ιδιαίτερη πατρίδα της, Κεφαλλονιά. 
http://www.ellines.com/erga-ellinon/




5 ΝΑΥΑΓΟΙ ΕΓΡΑΨΑΝ SOS ΣΤΗΝ ΑΜΜΟ ΚΑΙ ΣΩΘΗΚΑΝ.

Νομίζαμε πως συμβαίνει μόνο στις ταινίες, αλλά τελικά, επιβεβαιώνεται για ακόμα μια φορά πως η ζωή ξεπερνά τη φαντασία. Πέντε άνθρωποι που ναυάγησαν στα ανοικτά της Αυστραλίας, σε ένα πολύ μικρό νησάκι, κατάφεραν να σωθούν, γράφοντας ένα τεράστιο SOS στην άμμο! Έτσι, τα ελικόπτερα των αρχών που τους έψαχναν κατόρθωσαν να τους εντοπίσουν και τελικά να τους διασώσουν. 
Όταν έσπασε η άγκυρα του σκάφους στο οποίο επέβαιναν οι τρεις άντρες και οι δυο γυναίκεςαπό την Αυστραλία, δεν πρόλαβαν καν να αντιδράσον. Οι έρευνες για τη διάσωσή τους ξεκίνησαν μόνο όταν το σκάφος βρέθηκε εγκαταλελειμμένο σε μεγάλη απόσταση, χωρίς όμως να υπάρχουν στοιχεία για την τύχη των επιβαινόντων. 
Μία από τους ναυαγούς, η Λιν Φορμπς-Σμιθ, μίλησε για την περιπέτειά τους εξηγώντας, πως με το που έσπασε η άγκυρα, τα ρεύματα παρέσυραν το σκάφος τους μακριά. «Είχαμε συμβιβαστεί με την ιδέα πως θα περνούσαμε το βράδυ εκεί, χωρίς νερό, φαγητό, αντηλιακό, ούτε καν καπέλα», λέει. Κινητά τηλέφωνα και όλα τους τα πράγματα, «έφυγαν» μαζί με τη βάρκα! 

«Δεν είχαμε άλλη επιλογή, παρά να γράψουμε το μήνυμα και να περιμένουμε τη διάσωση, ελπίζοντας πως οι δικοί μας θα ειδοποιούσαν τις αρχές», συμπληρώνει η γυναίκα.
Τελικά, η έρευνα για τους ναυαγούς ξεκίνησε όταν βρέθηκε το σκάφος, τυχαία από μια περίπολο των αρχών. Πράγματι, περίπου τρεις ώρες αργότερα, ένα ελικόπτερο πέταξε πάνω από το μικρό νησάκι που βρίσκονταν οι πέντε ναυαγοί και ο πιλότος είδε από ψηλά το γιγάντιο SOS που είχαν χαράξει στην άμμο, προχωρώντας άμεσα στη διάσωσή τους.
Πηγή: patrisnews.com

ΕΠΤΑ ΜΗΝΕΣ ΓΕΜΑΤΟΥΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ, ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ, ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟ ΝΑ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΗΝ ΑΥΛΑΙΑ!!



Επίσης γίνονται συζητήσεις για τη δημιουργία ενός μόνιμου κλιμάκιου περιοδείας, το οποίο θα δίνει παραστάσεις 7 μήνες το χρόνο σε όλες τις χώρες όπου υπάρχει Ελληνισμός,  σύμφωνα με δηλώσεις του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Θεάτρου, Σωτήρη Χατζάκη σε ομογενειακά μέσα ενημέρωσης της Αυστραλίας.
Το κλιμάκιο περιοδείας του πρώτου θεάτρου της χώρας θα είναι έτοιμο του χρόνου και θα επισκεφθεί την Αυστραλία για να παρουσιάσει τον «Ερωτόκριτο», σύμφωνα με τον κ. Χατζάκη.
Το έργο του Βιτσέντζου Κορνάρου, η κορωνίδα του κρητικού πνεύματος και ένα από τα σημαντικότερα έργα της ελληνικής – και ευρωπαϊκής- αναγεννησιακής λογοτεχνίας, με αναγνωρισμένη διαχρονική αξία, αποτελείται από 10.012 ιαμβικούς δεκαπεντασύλλαβους ομοιοκατάληκτους στίχους.
Πρόκειται για έναν θησαυρό της παράδοσής μας, με τον οποίο γαλουχήθηκαν πολλές γενιές Ελλήνων, αφού «τραγουδιέται» περισσότερο από 400 χρόνια, αποτυπώνοντας την τρυφερότητα του νεανικού έρωτα, την ρωμαλέα ελληνική ψυχή αλλά και την ασύλληπτη ομορφιά της κρητικής διαλέκτου. Στο Εθνικό Θέατρο παρουσιάζεται για πρώτη φορά.
Ο κ. Χατζάκης ανέλαβε το Εθνικό Θέατρο πέρυσι, μετά από 4χρονη θητεία στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και εμπειρία στον κόσμο του θεάτρου ως ηθοποιός και σκηνοθέτης. Έχει υπογράψει πάνω από 100 παραστάσεις σε κρατικά και ιδιωτικά θέατρα της Ελλάδας. Κορυφαίες στιγμές στη καριέρα του ήταν η συνεργασία του με το θέατρο Καισαριανής, το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών και του Θεάτρου Πολιτεία, καθώς και τα δυο χρόνια δίπλα στον Νίκο Κούρκουλο, ως αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου τη διετία 2005-2006.

Παραστάσεις του έχουν ανέβει στην Ελλάδα και στην Ισπανία, Πορτογαλία, Γερμανία, Πολωνία, Αγγλία, Σερβία, Βουλγαρία, Αλβανία, Ρουμανία, Ν. Αφρική, Κούβα, Κίνα (Χονγκ Κονγκ, Πεκίνο) και στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου. Έχει διασκευάσει για το θέατρο τα κείμενα: «Η Φόνισσα» του Α Παπαδιαμάντη, «Η νύχτα του τράγου», «Του νεκρού αδελφού», «Ο τελευταίος πειρασμός» του Ν. Καζαντζάκη, «Ο ιερός γάμος» και «Η πάπισσα Ιωάννα» του Ε. Ροΐδη.

Δευτέρα 28 Απριλίου 2014

ΤΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΜΙΑΣ ΟΡΦΑΝΗΣ ΑΡΚΟΥΔΙΤΣΑΣ ΠΟΥ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕ Η ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΛΑΒΕ ΝΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΕΙ Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ

 Το μικρό αρκουδάκι, μόλις 2,5 μηνών,  βρέθηκε από τη Δασική Υπηρεσία Καστοριάς στο Δημοτικό Διαμέρισμα Αυγής. Δυστυχώς η προσπάθεια ανεύρεσης της μητέρας του δεν είχε αποτέλεσμα και, καθώς το αρκουδάκι ήταν ήδη μόνο του για δεύτερη μέρα, κρίθηκε ασφαλέστερη η μεταφορά του στις εγκαταστάσεις του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ, προκειμένου να μη διακινδυνεύσει η επιβίωση του ήδη αδυνατισμένου και στρεσαρισμένου ζώου. Άλλωστε τα αρκουδάκια δεν μπορούν να επιβιώσουν χωρίς τη μητέρα τους σε τόσο μικρή ηλικία.

Η ΖΩΗ - η μικρή αρκουδίτσα


Έτσι, τέθηκε σε εφαρμογή το πρωτόκολλο του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ για την αντιμετώπιση παρόμοιων περιστατικών. Το ίδιο πρωτόκολλο έχει εφαρμοστεί στο παρελθόν με επιτυχία στις περιπτώσεις του Μικρού Τζον και του Νικήτα, των δύο ορφανών αρκούδων που περιέθαλψε και επέστρεψε στη φύση για πρώτη φορά στην Ελλάδα ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ το 2012.

Η «Ζωή», όπως ονομάστηκε το αρκουδάκι από τους υπαλλήλους της Δασικής Υπηρεσίας που το εντόπισαν, μεταφέρθηκε στον Κτηνιατρικό Σταθμό Περίθαλψης Άγριας Ζωής του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ, όπου και της παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες.

Αν και ήταν ελαφρώς υποσιτισμένη, η κατάστασή της είναι σταθερή και δεν εμπνέει καμία ανησυχία. Παρόλα αυτά τα πρώτα 24ωρα της περίθαλψης είναι τα πιο κρίσιμα και τα αποτελέσματα των λεπτομερών κτηνιατρικών εξετάσεων θα δώσουν μια πιο καθαρή εικόνα της κατάστασης της υγείας της.


Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να έχει η μικρή Ζωή μια δεύτερη ευκαιρία στη φύση! Στην προσπάθεια αυτή, που αποτελεί ένα φιλόδοξο, πρωτοποριακό και πολυέξοδο εγχείρημα ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ ζητάει την υποστήριξη των πολιτών και των φορέων για να μπορέσει να ανταπεξέλθει με επιτυχία στις δυσκολίες του εγχειρήματος, ώστε να μην χάσουμε ούτε ένα άτομο αρκούδας από τη φύση αλλά ούτε και ένα κομμάτι της ζωής μας!

Στον αστερισμό του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ, κάθε αρκούδα μετράει!



Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ είναι ελληνική μη κυβερνητική οργάνωση που δρα για την διατήρηση της βιοποικιλότητας και της αειφορικής ανάπτυξης στην ελληνική ύπαιθρο, στην ολοκληρωμένη διαχείριση Προστατευόμενων Περιοχών και ασκεί πίεση για τις επεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον. Με βασική δραστηριότητα τη λειτουργία του Περιβαλλοντικού Κέντρου ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ στο Νυμφαίο Φλώρινας, ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ υλοποιεί διασυνοριακά προγράμματα για την προστασία των ορεινών οικοσυστημάτων με έμφαση στην αρκούδα και τα μεγάλα θηλαστικά και συμμετέχει στην εφαρμογή των εθνικών δεσμεύσεων για το περιβάλλον.
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα www.arcturos.gr

ΠΗΓΗ  http://www.arcturos.gr/
-

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ.

Μια σημαντική ανακάλυψη για τη γονιμότητα, που έκαναν επιστήμονες στη Βρετανία, ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία νέων θεραπειών, αλλά και νέων αντισυλληπτικών χαπιών, με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και λιγότερες παρενέργειες.
Επιστήμονες από το Ινστιτούτο Sanger του Wellcome Trust ανακάλυψαν μια βασική πρωτεΐνη για την αναπαραγωγή, η οποία επιτρέπει στο σπέρμα και το ωάριο να αναγνωρίζουν το ένα το άλλο.

Η πρωτεΐνη αυτή υπάρχει στα ωάρια και μοιάζει με την αντίστοιχη πρωτεΐνη που είχε εντοπιστεί στο σπέρμα από επιστήμονες στην Ιαπωνία το 2005. Η πρωτεΐνη αυτή λέγεται Izumo και η αντίστοιχή της δεν είχε εντοπιστεί μέχρι σήμερα, ωστόσο οι ερευνητές γνώριζαν την ύπαρξή της επειδή για να γίνει η γονιμοποίηση η Izumo πρέπει να συνδεθεί με αυτήν.
Όπως αναφέρουν οι ερευνητές στην έκθεσή τους, η ανακάλυψη έγινε έπειτα από τη χρήση μιας τεχνητής εκδοχής της πρωτεΐνης Izumo, που είχε στόχο τον εντοπισμό παρόμοιων πρωτεϊνών που υπάρχουν στην επιφάνεια του ωαρίου.
Έτσι, εντοπίστηκε η νέα πρωτεΐνη που πήρε την ονομασία Γιούνο, από τη ρωμαϊκή θεότητα της γονιμότητας και του γάμου.
Όπως είπε ο βασικός συντάκτης της επιστημονικής έκθεσης, δρ Gavin Wright, χωρίς αυτή τη βασική σχέση η γονιμοποίηση δεν πραγματοποιείται, γι' αυτό και η συγκεκριμένη ανακάλυψη αυτή θα βοηθήσει τους επιστήμονες τόσο να βελτιώσουν τις θεραπείες που υπάρχουν σήμερα, όσο και να αναπτύξουν καινούργια αντισυλληπτικά χάπια».

Πηγή: eirinika.gr

ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «MENTOR ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ» ΤΗΣ MICROSOFT



Η Microsoft με χαρά ανακοινώνει ότι 4 εκπαιδευτικοί και 1 σχολείο στην Ελλάδα, έχουν διακριθεί στα παγκόσμια Προγράμματα Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών και Πρωτοπόρων Σχολείων αντίστοιχα.



Η ομάδα των συστεγαζόμενων του 26ου και 29ου Δημοτικών Σχολείων Αχαρνών αναδείχθηκε ως Mentor Σχολείο και 4 Έλληνες από δύο σχολεία αναδείχθηκαν ανάμεσα σε 23.000 εκπαιδευτικούς, ως Πρωτοπόροι Εκπαιδευτικοί.   Οι συμμετέχοντες και των δύο προγραμμάτων θα αποτελέσουν μέρος της αποκλειστικής ετήσιας πρωτοβουλίας για την αναγνώριση πρωτοπόρων εκπαιδευτικών και Mentor σχολείων που χρησιμοποιούν τη τεχνολογία για τη μεταμόρφωση της εκπαίδευσης.
«Το πρόγραμμα Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών και Σχολείων της Microsoft αποτελεί πηγή έμπνευσης για το πώς εκπαιδευτικοί και σχολεία χρησιμοποιούν τη τεχνολογία προκειμένου να προετοιμάσουν τους μαθητές τους για τον 21ο αιώνα», δήλωσε ο Anthony Salcito, Αντιπρόεδρος για την Εκπαίδευση στη Microsoft. «Δεν είναι μόνο ότι πραγματοποιούν καινοτόμο έργο στην τάξη αλλά καθοδηγούν ενεργά και άλλους, φέρνοντας την αλλαγή στο ίδιο τους το εκπαιδευτικό το σύστημα. Θέτουν ένα εξαιρετικό παράδειγμα για τους συναδέρφους τους και ελπίζουμε ότι θα επωφεληθούν από την πρόσβαση στην τεχνολογία που λαμβάνουν από τα πρόγραμμα για την εκπαίδευση της Microsoft.»
Κάθε χρόνο το πρόγραμμα Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών επιλέγει 250 εκπαιδευτικούς να λάβουν μέρος στην αποκλειστική παγκόσμια κοινότητα εκπαιδευτικών ηγετών, οι οποίοι χρησιμοποιούν την τεχνολογία προκειμένου να επηρεάσουν θετικά την εκπαίδευση. Για να επιλεγούν, οι εκπαιδευτικοί υποβάλλονται σε διαδικασία υποβολής αιτήσεων η οποία περιλαμβάνει online αίτηση με βίντεο σχετικά με τη μαθησιακή δραστηριότητα. Χρειάζεται να δημιουργήσουν μία μαθησιακή δραστηριότητα και ένα ερασιτεχνικό βίντεο διάρκειας 2-3’ το οποίο θα περιγράφει το έργο τους και πως χρησιμοποίησαν την τεχνολογία και τις καινοτόμες πρακτικές διδασκαλίας τους για να επηρεάσουν θετικά τους μαθητές. Οι νικητές επιλέγονται από μία ομάδα παγκόσμιων κριτών η οποία χρησιμοποιεί ευρέα κριτήρια για την αξιολόγηση μεταξύ άλλων, του έργου, της συνεργασίας, της γνώσης και της κριτικής σκέψης.

Προκειμένου να θεωρηθούν Mentor τα σχολεία και Πρωτοπόροι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να επιδείξουν δέσμευση στη καινοτομία και να ξεπεράσουν τα εμπόδια στη προετοιμασία των μαθητών του 21ου αιώνα. Τα σχολεία επιλέγονται με βάση τη κατάταξη εκπαιδευτικής επιτυχίας και της επιτυχούς διαχείρισης του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί επιλέγονται με βάση το καινοτόμο έργο τους, τις ηγετικές τους ικανότητες και την αποτελεσματική χρήση της τεχνολογίας για τη βελτίωση της μάθησης.

Τα οφέλη για τους Πρωτοπόρους Εκπαιδευτικούς και τα Mentor Σχολεία μεταξύ άλλων είναι:
•Πρόσκληση συμμετοχής στο Παγκόσμιο Φόρουμ Εκπαίδευσης της Microsoft, που θα πραγματοποιηθεί τον Μάρτιο του 2014 στη Βαρκελώνη
•Πρόσβαση στις στρατηγικές και τις τεχνολογίες της Microsoft
•Ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης και πιστοποιήσεις
Οι Διευθυντές του 26ου και του 29ου ΔΣ Αχαρνών των σχολείων που διακρίθηκαν ως Mentor School - Δρ. Ματθαίος Πατρινόπουλος και Φώτιος Περρής δήλωσαν: «Εκ μέρους της εκπαιδευτικής ομάδας των δύο σχολείων, των μαθητών αλλά και των γονέων τους, εκφράζουμε τη χαρά που νιώθουμε όλοι μας για την διάκριση των σχολείων ως Mentor School στο Πρόγραμμα Συνεργάτες στη Μάθηση της Microsoft. Η εκπαιδευτική ομάδα συνεχίζει να θέτει νέους στόχους, με βαθιά πίστη πως το μέλλον όλων μας μπορεί να γίνει καλύτερο μέσα από την παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης στα παιδιά μας. Τα σχολεία μας διακρίθηκαν ανάμεσα σε σχολεία από όλο τον κόσμο (ιδιωτικά και δημόσια) με εξαιρετικές περγαμηνές. Η επιλογή έγινε από ομάδα διεθνών εμπειρογνωμόνων στον τομέα την εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών τεχνολογιών που παρακολούθησαν την πορεία μας ως Pathfinder Schools την προηγούμενη χρονιά και μας επέλεξαν για τις καινοτόμες μαθησιακές διαδικασίες και τις πετυχημένες διδακτικές προσεγγίσεις που εφαρμόζουμε. Η καινούρια διάκριση μας κάνει ακόμα πιο περήφανους, γιατί μέσα στις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε όλοι μας, έχουμε καταφέρει να δημιουργούμε μέσα από τη δημόσια εκπαίδευση ένα μαθησιακό περιβάλλον που στηρίζεται στη δημιουργικότητα, στη συνεργασία και στην εφαρμογή νέων εκπαιδευτικών πρακτικών με τη χρήση των σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων.»
Αξίζει να αναφερθεί ότι στην Ελλάδα υπάρχουν και δύο σχολεία τα οποία πέρυσι αναδείχθηκαν ως σχολεία με καινοτομίες παγκοσμίου ενδιαφέροντος, στην ανώτατη βαθμίδα του προγράμματος World Tour Schools και αποδέχτηκαν την πρόσκληση να συμμετέχουν ως σχολεία Φάροι στο Παγκόσμιο Πρόγραμμα Πρωτοπόρων Σχολείων. Αυτά τα σχολεία είναι τα ΕλληνοΑμερικάνο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, Κολλέγιο Αθηνών – Κολλέγιο Ψυχικού και τα Εκπαιδευτήρια Δούκα.

http://www.kathimerini.gr/

ΠΗΓΗ: Δελτίο Τύπου