Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014

ΒΡΕΘΗΚΕ ΤΥΧΑΙΑ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ ΕΝΑ «ΧΑΜΕΝΟ» ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΛΟΠΕ ΝΤΕ ΒΕΓΑ


Ο Λόπε δε Βέγα, ήταν ένας  από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της ισπανικής μπαρόκ λογοτεχνίας.  Το έργο ανακαλύφθηκε από τον καθηγητή ισπανικής λογοτεχνίας Αλεχάντρο Γκαρθία Ρέιντι, ο οποίος ερευνούσε στη Βιβλιοθήκη για λογαριασμό του Αυτόνομου Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης.


Το έργο τιτλοφορείται Mujeres y Criados —"Γυναίκες και Υπηρέτες"— και πιστεύεται ότι γράφτηκε μεταξύ 1613-'14, την εποχή που η λογοτεχνική παραγωγή του δε Βέγα είχε φτάσει στο αποκορύφωμά της. Το χειρόγραφο αντίγραφο που εντόπισε ο Ρέιντι χρονολογείται από το 1631. Η ύπαρξη του έργου ήταν γνωστή χάρη σε έναν κατάλογο που είχε αφήσει ο ίδιος ο συγγραφέας, στον οποίο αναφερόταν λεπτομερώς στα δημιουργήματά του. Μολονότι θεωρείτο χαμένο, το χειρόγραφο ήταν στην κατοχή της Εθνικής Βιβλιοθήκης από το 1886
Ο Λόπε δε Βέγα θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους συγγραφείς της "Χρυσής Εποχής" της Ισπανίας και ένας από τους γνωστότερους θεατρικούς συγγραφείς του 17ου αιώνα. Εξετάζεται το ενδεχόμενο το "χαμένο" έργο να παρουσιαστεί στο θέατρο το επόμενο φθινόπωρο.
ΠΗΓΗ kathimerini.gr
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΛΟΠΕ ΝΤΕ ΒΕΓΚΑ (1562-1635)
Πολυγραφότατος συγγραφέας προικισμένος με γλαφυρή πένα. Θεωρείται μεγάλος ανανεωτής του ισπανικού θεάτρου. Έζησε μια ζωή γεμάτη ένταση και πάθη, ερωτεύθηκε παράφορα, εκτέθηκε σε κινδύνους, απέκτησε πολλά νόθα και νόμιμα παιδιά, χειροτονήθηκε ιερέας. Ήταν όμως και ένας άνθρωπος ιδιαίτερα προικισμένος πνευματικά, που διάβαζε λατινικά στα 5 του χρόνια και που μετέφραζε στίχους του Κλαύδιου, σε ηλικία 10 ετών. Στα 12 του χρόνια,  μαθητής στους Ιησουίτες έγραψε το πρώτο του θεατρικό έργο. Στα 14 του και ενώ έχει σπουδάσει φιλολογία και μουσική δραπέτευσε από το σχολείο του με ένα  συμμαθητή του και διέσχισε πεζός τη βορειοδυτική Ισπανία. Ακολούθησαν έρωτες, παράνομες σχέσεις, ένας γάμος, μια μακρόχρονη εξώγαμη σχέση, εξορία. Το 1613 αποφάσισε να χειροτονηθεί παπάς, ελπίζοντας να δαμάσει τα πάθη και την φλογερή ιδιοσυγκρασία του. Ο ασκητικός όμως τρόπος ζωής του δεν κράτησε παρά μόνο δύο χρόνια.
Στη διάρκεια της πολυτάραχης ζωής του πρόλαβε να γράψει περισσότερα από 1800 δραματικά έργα και μας σώζονται περίπου 800. Τα έργα του αντλούν τα θέματα τους από την ισπανική ιστορία, από την ευρωπαϊκή ιστορία, από ιπποτικά θέματα, από την μυθολογία, από τους βίους των αγίων και από τη Βίβλο. Έγραψε ιστορικά δράματα, θρησκευτικά δράματα, κοινωνικά και ρομαντικά έργα, καθώς και ένα καθαρά ισπανικό είδος που ονομάζεται Comedias de capa y espada που μεταφράζεται έργα του μανδύα και του σπαθιού και που είναι ιπποτικές κωμωδίες ηθών.
Ο Λόπε ντε Βέγκα θεωρείται καλός τεχνίτης της δραματικής τέχνης. «Η Φιλομένη» (La Filomena, 1621),  «Η Ανδρομέδα» (La Andrómeda,1621); «Η Κίρκη» (La Circe, 1624), και το επικό ποίημα που αφηγείται το τέλος των  Σταυροφοριών «Η κατακτημένη Ιερουσαλήμ» 1609), «Φουεντεοβεχούνα» (Fuenteovejuna,1612).
Το Φουέντεοβεχούνα είναι το γνωστότερο θεατρικό του, με θέμα τη δύναμη του κυρίαρχου λαού που  επιβάλει, όταν πρέπει, την δική του δικαιοσύνη.


H ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΛΑΜΠΕΙ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΝΕΤΑΙ –ΤΟ EURONEWS KΑΤΑΤΑΣΣΕΙ ΤΟΝ ΜΑΚΒΕΘ ΣΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ


ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΗ ΟΠΕΡΑ ΜΕ ΜΠΑΛΕΤΟ - ΤΟΥ ΒΕΡΝΤΙ ΠΟΥ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΑ Ο ΛΟΡΕΝΤΖΟ ΜΑΡΙΑΝΙ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ  ΜΥΡΩΝΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ.

 Η ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΕΓΙΝΕ ΤΗΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΠΕΣΠΑΣΑΝ ΘΕΡΜΟΤΑΤΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΕΤΑΜΕΝΟ ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΗΜΑ. 


Η παράσταση επαναλαμβάνεται  σήμερα 23, και στις 24, 25, 26 Ιανουαρίου.



Ο σκηνοθέτης Λορέντζο Μαριάνι εστίασε στον τρόπο σκέψης των δύο ηρώων –του στρατηγού Μάκβεθ και της Λαίδης Μάκβεθ-, δύο αδίστακτων χαρακτήρων, που μετέρχονται κάθε μέσο προκειμένου να αναρριχηθούν στον θρόνο της Σκωτίας- και  οπτικοποίησε την αντίδραση στο συναίσθημα του φόβου. Οι διεθνούς ακτινοβολίας  Έλληνες μονωδοί Δημήτρης Τηλιακός και Δήμητρα Θεοδοσίου απέδωσαν έξοχα τους  βασικούς ρόλους.
Δημήτρης Τηλιακός

Η Εθνική Λυρική Σκηνή, επί των ημερών του Μύρωνα Μιχαηλίδη, έγινε συνώνυμο της καλής ενέργειας και της δημιουργίας της Ελλάδας, ανάμεσα σε παραφωνίες και έντονη κριτική για την πορεία της χώρας. Τώρα, η παραγωγή της για τον Μάκμπεθ του Βέρντι -που έκανε πρεμιέρα την Παρασκευή και συνεχίζεται ως τις 26 Ιανουαρίου-, κατόρθωσε να μπει στη λίστα με τα σημαντικότερα πολιτιστικά ραντεβού του κόσμου.

Τη λίστα κατήρτησε το Euronews και μάλιστα μέσα και από σχετικό video, που ταξιδεύει σε κορυφαία καλλιτεχνικά γεγονότα στο Σίδνεϊ, την Φλωρεντία, το Ρότερνταμ, το Παρίσι και το Μιλάνο. Χάρη στην Εθνική Λυρική Σκηνή η Αθήνα μπήκε, επιτέλους, στον χάρτη των μεγάλων πολιτιστικών γεγονότων.

         ethnos.gr

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΤΗ ΣΥΣΤΗΝΟΥΝ ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 90%.

«Να επισκεφτείτε τη Θεσσαλονίκη! Είναι εξαιρετική πόλη, με ωραίους ανθρώπους, ενδιαφέροντα πολιτισμό και πολύ καλά εστιατόρια»: την προτροπή αυτή θα διατύπωναν σε συγγενείς και φίλους πάνω από εννέα στους δέκα ανθρώπους, Έλληνες και ξένοι, που επισκέφτηκαν την πόλη τους τελευταίους μήνες, είτε για αναψυχή (ποσοστό 93% θα την πρότειναν ως προορισμό σε τρίτους) είτε για δουλειά (91%).
Η έρευνα βασίστηκε στη συλλογή περίπου 1.150 ερωτηματολογίων, σε 42 ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών, κατά την περίοδο Ιουλίου-Οκτωβρίου.

Υψηλότερα από ό,τι οι Έλληνες βαθμολογούν τη Θεσσαλονίκη οι ξένοι

Βάσει της έρευνας, η βαθμολογία που δίνουν στη Θεσσαλονίκη όσοι την επισκέπτονται για λόγους αναψυχής είναι 8 στα 10, ενώ ελαφρώς πιο συγκρατημένοι είναι όσοι ταξιδεύουν για δουλειά (7,8/10).

Οι αλλοδαποί «βαθμολογούν» τη Θεσσαλονίκη υψηλότερα από ό,τι οι Ελληνες (8,1 στα 10 έναντι 7,6 στα 10), αλλά το αντίστροφο ισχύει σε ό,τι αφορά τις συστάσεις για επίσκεψη (96% των ημεδαπών θα την πρότεινε σε τρίτους, έναντι 91% για τους αλλοδαπούς).

Η καλή φήμη της πόλης, όπως αυτή διαδίδεται «στόμα με στόμα», αποτελεί τον κυριότερο λόγο για τον οποίο οι ερωτηθέντες αποφάσισαν να επισκεφτούν τη Θεσσαλονίκη (το 47% βασίστηκε σε προτάσεις συγγενών και φίλων). Ακολουθούν: ιστοσελίδες (27%), ταξιδιωτικά γραφεία (13%) και διαφήμιση (7%).


Γιατί λοιπόν ενώ η Θεσσαλονίκη βαθμολογείται τόσο θετικά, ο τουρισμός της δεν είναι ακόμη επαρκώς αναπτυγμένος; Ο λόγος φαίνεται ότι είναι η ελλιπής προβολή, καθώς η πόλη -που τα τελευταία χρόνια έχει χάσει, λόγω της κρίσης, 550.000 διανυκτερεύσεις Ελλήνων- δεν είναι ακόμη ευρέως γνωστή ώς προορισμός στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι άνθρωποι που επισκέπτονται την πόλη για αναψυχή είναι ηλικίας 30-50 ετών και στο μεγαλύτερο ποσοστό τους (40%), ταξιδεύουν στη Θεσσαλονίκη μόνο με τον σύντροφό τους και 27% με φίλους (λιγότεροι με παιδιά ή μόνοι).

Οι ξένοι επισκέπτες προέρχονται κυρίως από την Ευρώπη (62%-63), ενώ ακολουθούν Βόρεια και Νότια Αμερική (περίπου 10%), Αυστραλία (2%), Ασία (1%) και Μ. Ανατολή (1%).

Ένας στους δύο «ψηφίζει» Θεσσαλονίκη λόγω της προσωπικότητας της πόλης

Τι είναι όμως αυτό που αναδεικνύει τη Θεσσαλονίκη σε δελεαστικό προορισμό; Σχεδόν ένας στους δύο τουρίστες αναψυχής (49%) απαντά «η προσωπικότητά της» (63% των Ελλήνων και 54% των ξένων).

Το 36% «δείχνει» τους αρχαιολογικούς χώρους (για τους αλλοδαπούς το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 54%) και το πολιτιστικό ενδιαφέρον, το 30% τη γαστρονομία, το 24% το εμπορικό της κέντρο (το οποίο προτιμούν περισσότερο οι Ελληνες, με 46%) και το 14% το εκτενές θαλάσσιο μέτωπο, όπως επεσήμανε, παρουσιάζοντας την έρευνα, ο δρ Άρης Ικκος, διευθύνων εταίρος της gbr.

Σε ό,τι αφορά την πρόσβαση στη Θεσσαλονίκη, το 87% των ταξιδιωτών αναψυχής και το 80% των επαγγελματιών της χαρακτηρίζει «βολική». Και οι δύο κατηγορίες προτίμησαν ώς μέσο το αεροπλάνο και ακολούθησαν ΙΧ, λεωφορείο και τρένο.

Τι και πόσα ξοδεύουν στην πόλη; Κάθε τουρίστας αναψυχής ξοδεύει καθημερινά περίπου 71 ευρώ, κυρίως για αγορές (22,60 ευρώ), εστιατόρια και καφέ (19,4 ευρώ).

Ακολουθούν οι δαπάνες για αξιοθέατα -το αγαπημένο τους είναι ο Λευκός Πύργος κι ακολουθούν η Παραλία, η Άνω Πόλη/Κάστρα κι ο ναός Αγίου Δημητρίου- και διασκέδαση (13,4 ευρώ).

Πιο συγκρατημένοι είναι όσοι ταξιδεύουν για δουλειά, που καθημερινά διαθέτουν για τις ανάγκες τους στην πόλη περίπου 62 ευρώ.

Η Χαλκιδική φαίνεται ότι αποτελεί ισχυρό πειρασμό για ημερήσιες εκδρομές και μάλιστα όχι μόνο για τους τουρίστες αναψυχής: ένας στους τέσσερις ταξιδιώτες, που βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη για δουλειά, βρίσκει το χρόνο για μια αυθημερόν επίσκεψη στην περιοχή.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Βεργίνα, στην τρίτη τα Μετέωρα, στην τέταρτη ο Όλυμπος και στην πέμπτη η Πέλλα, ενώ το Δίον φαίνεται ότι ενδιαφέρει πολύ περισσότερο τους ταξιδιώτες για δουλειά, από ό,τι εκείνους που ταξιδεύουν για αναψυχή.

Ως προς τη βαθμολογία που δίνουν στην πόλη οι ταξιδιώτες αναψυχής, τον πήχη ανεβάζουν τα εξής: κουλτούρα, συμπεριφορά κατοίκων και διασκέδαση-αναψυχή.

Αντίθετα, συγκριτικά μικρότερες, αλλά πάντως όχι χαμηλές, βαθμολογίες λαμβάνουν η ασφάλεια (κοντά στο 8/10), τα σήματα/πληροφόρηση, οι πλατείες/πεζοδρόμια και τα μέσα μαζικής μεταφοράς (λίγο πάνω από τα 7/10).

Τη χαμηλότερη βαθμολογία -κοντά στο 6,5- παίρνουν η ηχορύπανση και η δημόσια καθαριότητα, ενώ χαμηλά αξιολογείται το πράσινο στην πόλη.

Πηγή: eirinika.gr

CERN: ΠΕΙΡΑΜΑ ΑΝΤΙΥΛΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΑΚΤΙΝΑ ΑΠΟ ΑΤΟΜΑ ΑΝΤΙΥΔΡΟΓΟΝΟΥ.

Την πρώτη ακτίνα από άτομα αντι-υδρογόνου παρήγαγε το πείραμα αντιύλης ASACUSA στο CERN. Η δημιουργία του αντι-υδρογόνου γίνεται με την ανάμιξη αντι-ηλεκτρονίων (ποζιτρονίων) με χαμηλής ενέργειας αντιπρωτόνια.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον ιάπωνα φυσικό Γιασουνόρι Γιαμαζάκι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature Communications", ανέφεραν ότι κατάφεραν για πρώτη φορά να ανιχνεύσουν μια δέσμη από 80 άτομα αντι-υδρογόνου.

Το επίτευγμα, μεταξύ άλλων, αναμένεται να βοηθήσει στην φασματοσκοπική ανίχνευση της αντιύλης στο σύμπαν. Αν και η αντιύλη έχει παραχθεί στα εργαστήρια του CERN μέχρι σήμερα σε σημαντικές ποσότητες και σε διάφορες μορφές (δηλαδή με διαφορετικά αντισωματίδια), ποτέ έως τώρα δεν έχει εντοπιστεί σε πρωτογενή μορφή στο σύμπαν, πράγμα που αποτελεί ένα μεγάλο επιστημονικό αίνιγμα.

Τα σχετικά πειράματα αντιύλης στο CERN έχουν επιταχυνθεί κατά τα τελευταία χρόνια. Το 2011, το πείραμα ALPHA ανακοίνωσε ότι παγίδευσε άτομα αντι-υδρογόνου για ένα χρονικό διάστημα 1.000 δευτερολέπτων, ενώ το 2013 το πείραμα ATRAP ανακοίνωσε την πρώτη άμεση μέτρηση αντιπρωτονίων.
Διαθέτοντας μόνο ένα πρωτόνιο και ένα ηλεκτρόνιο, το υδρογόνο αποτελεί το απλούστερο άτομο στη φύση, γι’ αυτό έχει αποτελέσει αντικείμενο ενδελεχούς επιστημονικής έρευνας. Από την άλλη, το αντι-υδρογόνο είναι το απλούστερο αντι-άτομο. Η σύγκριση των ατόμων υδρογόνου και αντι-υδρογόνου (του αντίστοιχου σωματιδίου αντιύλης) συνιστά ένα από τους καλύτερους τρόπους για την μελέτη της ύλης και της αντιύλης στο σύμπαν.
Η ύλη και η αντιύλη αλληλοεξουδετερώνονται αμέσως μόλις έλθουν σε επαφή, έτσι μία από τις βασικές προκλήσεις των επιστημόνων είναι, αφού δημιουργήσουν άτομα αντι-υδρογόνου, να τα κρατήσουν μακριά από τα άτομα της κανονικής ύλης (του υδρογόνου). Αυτό επιτυγχάνεται με τη βοήθεια ισχυρών μαγνητικών πεδίων, που παγιδεύουν τα αντι-άτομα (τα σωματίδια αντιύλης) για όσο καιρό χρειάζεται, προκειμένου να μελετηθούν.
Το επόμενο βήμα για τους ερευνητές του πειράματος ASACUSA στο CERN θα είναι να βελτιώσουν περαιτέρω την κινητική ενέργεια των ακτίνων αντι-υδρογόνου και να καταλάβουν καλύτερα την κβαντική κατάστασή τους.
Πηγή: http://news247.gr/
(Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΣΤΟΥΣ 18 ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΓΙΑ ΤΟ ONE YOUNG WORLD TOY 2014

Μια Ελληνίδα από τη Θεσσαλονίκη, με «προϋπηρεσία» σε παγκόσμια συνέδρια νεολαίας, θα εκπροσωπήσει όχι μόνο τη χώρα της αλλά συνολικά δέκα χώρες των Βαλκανίων, του ευρωπαϊκού νότου και της Μεσογείου στο παγκόσμιο συνέδριο της μη κερδοσκοπικής παγκόσμιας οργάνωσης «One Young World», που θα γίνει στις 15 Οκτωβρίου του 2014, στο Δουβλίνο.

Ο λόγος για την Ιωάννα Φωτοπούλου, ένα από τα 18 άτομα που επιλέχθηκαν παγκοσμίως για να εκπροσωπήσουν μια ομάδα χωρών από 179 χώρες!
Η 24χρονη τοπογράφος μηχανικός, που μίλησε τον περασμένο Οκτώβριο στο συνέδριο της οργάνωσης στο Γιοχάνεσμπουργκ, έχει τεθεί υπεύθυνη για την Ελλάδα, την Τουρκία, την ΠΓΔΜ, την Αλβανία, την Κύπρο, τη Μάλτα, την Ιταλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, αλλά και το Κόσοβο.
Τις επόμενες μέρες θα ετοιμάσει τις βαλίτσες της για τα ταξίδια που θα πραγματοποιήσει σε όλα αυτά τα μέρη, όπου θα έχει την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους νέους και τις νέες κάθε τόπου για τα ζητήματα που τους απασχολούν και θα ήθελαν να θέσουν στο ετήσιο συνέδριο της «One Young World».
Η διαδικασία που προηγήθηκε ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα καθώς υπέβαλαν υποψηφιότητες όσοι νέοι από τις δέκα χώρες επιθυμούσαν να γίνουν πρέσβεις- αντιπρόσωποι της ευρύτερης περιοχής. Η οργάνωση επέλεξε τους τρεις καλύτερους φακέλους και για έναν μήνα περίπου 300 άτομα είχαν τη δυνατότητα να ψηφίσουν διαδικτυακά εκείνον που προτιμούσαν.
«Αυτό που ανέφερα στη δική μου καμπάνια είναι ότι πρέπει να δουλέψουμε μαζί γιατί κανείς δεν μπορεί να κάνει πράγματα μόνος του. Ωστόσο, αν ο καθένας κάνει αυτό που πρέπει, τότε όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε θαύματα. Γιατί, ακόμη και στην περιοχή μας, που πλήττεται τα μέγιστα από την οικονομική κρίση, τα Βαλκάνια και τη Νότια Ευρώπη, όταν υπάρχουν άνθρωποι που δουλεύουν, υπάρχει ελπίδα» αναφέρει η Ιωάννα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και, όπως φαίνεται, τα λόγια αυτά «άγγιξαν» όσους την προτίμησαν από τον παγκόσμιο οργανισμό και όσους την ψήφισαν για να τους εκπροσωπήσει.
Όταν τη ρωτάμε τι θα προτάξει για την Ελλάδα στο πλαίσιο της παγκόσμιας διοργάνωσης νεολαίας, απαντά: «Θέλω να αποδείξω ότι οι Έλληνες δεν είναι τεμπέληδες». Σημειώνει δε, με ζέση πως δεν πρόκειται να σταματήσει να δουλεύει μέχρι τον Οκτώβριο. «Θα δώσω όλο μου το χρόνο, θα κόψω από τον ύπνο μου, αλλά θα βγάλω ασπροπρόσωπα και τα παιδιά που με ψήφισαν και το One Young World» λέει χαρακτηριστικά.
Επικαλείται, μάλιστα, τη ρήση του παγκοσμίως γνωστού Έλληνα διαφημιστή Πίτερ Οικονομίδη, ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα branding, μια μάρκα για την Ελλάδα. «Γνωρίζω ότι δεν είμαι ο πλανητάρχης. Είμαι μια μέση Ελληνίδα που πήγε σε δημόσιο σχολείο στην Ελλάδα, σπούδασε στην Ελλάδα, κάνει μεταπτυχιακό στην Ελλάδα. Γνωρίζω ότι κατάφερα κάποια πράγματα όχι γιατί είμαι διαφορετική, αλλά επειδή προσπάθησα. Αυτό σημαίνει ότι, κάνοντας αυτό που μπορώ και κάνοντάς το όσο γίνεται καλύτερα, μπορώ να δείξω σε όλους ότι όλοι μπορούμε. Για όλους υπάρχουν δυνατότητες, αρκεί να τις δούμε καθαρά μπροστά μας. Όλοι μπορούμε να τα καταφέρουμε και να κάνουμε κάτι για τη χώρα μας» προσθέτει.

Δεν παραλείπει δε να αναφέρει ότι θα επιδιώξει να θίξει από τη θέση της τα ζητήματα της ανεργίας, ενεργειακά θέματα που έχουν μεγάλη σημασία για την Ελλάδα, θέματα πολιτισμού, κουλτούρας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Για τα προβλήματα που περιμένει να τεθούν από την πλευρά των χωρών που θα εκπροσωπεί σημειώνει: «Αν κρίνω από την εμπειρία μου από τη συμμετοχή σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα για τα προβλήματα των Ρομά, όταν συζητούμε με άλλους ανθρώπους από τα Βαλκάνια, μπορεί να αρχίσουμε να μιλάμε για τις διακρατικές σχέσεις και την ειρήνη και να καταλήξουμε να εξετάζουμε θέματα, όπως η υπεραλίευση στην Αδριατική, ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος ή οι προοπτικές των Βαλκανίων. Αγαπώ τα Βαλκάνια, όμως οι χώρες τους έχουν τόσα ζητήματα που θεωρώ ότι το καλύτερο θα είναι να αναπτυχθεί μια συζήτηση από τη νεολαία κάθε τόπου και οι προτεραιότητές της να καθοριστούν από την έκβαση του διαλόγου».

Τους επόμενους μήνες, η Ιωάννα Φωτοπούλου θα πρέπει να αποκωδικοποιήσει τα σημαντικότερα θέματα για κάθε χώρα και να συντάξει φακέλους και εκθέσεις υπό την καθοδήγηση σημαντικών ανθρώπων που έχουν οριστεί ως μέντορες των 18 εκπροσώπων του One Young World. Μεταξύ αυτών προσωπικότητες όπως ο Κόφι Ανάν, ο Μπομπ Γκέλντοφ, ο Ρίτσαρντ Μπράνσον και ο Μοχάμεντ Γιουνούς, που θα επικοινωνούν ηλεκτρονικά μαζί τους.
Πηγή: thebest.gr

424 ΓΕΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ: ΑΝΟΙΚΤΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ.

Ενας στους δυο πολίτες που εξυπηρετείται στο «424», είναι ιδιώτης, καθώς το Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Εκπαίδευσης, στη Θεσσαλονίκη, έχει τεράστια ανταπόκριση στο κοινό από τότε που άνοιξε τις πόρτες του και σε ασθενείς εκτός του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. 

Αυτό, εξάλλου, αποδεικνύουν η μεγάλη προσέλευση που αυξήθηκε κατά 30% από το 2010 και η ζήτηση σε εξωτερικά ιατρεία που συνεπάγεται αναμονές μέχρι και... επτά μηνών. Εντός του 2014, το νοσοκομείο ετοιμάζεται να εγκαινιάσει και νέες υπηρεσίες, όπως το κέντρο ψυχικής υγείας στις παλιές εγκαταστάσεις του «424», στη Νέα Εγνατία.

Αυξητική τάση

«Το ποσοστό νοσηλείας του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας σε σχέση με τους ιδιώτες είναι περίπου 50% προς 50%. Ο αριθμός των πολιτών που εξυπηρετεί το νοσοκομείο μας είναι συνεχώς σε αυξητική τάση. Την τελευταία τετραετία νοσηλεύτηκαν 22.708 πολίτες και εξετάστηκαν στα εξωτερικά ιατρεία 211.848», επισημαίνει στον «ΑτΚ» ο διευθυντής του νοσοκομείου, ταξίαρχος Μιχαήλ Τσελεντάκης. Ο ίδιος θεωρεί ότι η καλή φήμη του ως ένα σύγχρονο νοσηλευτικό ίδρυμα με επιτυχημένη αποστολή σχετίζεται με την ποιότητα των υπηρεσιών, τον υπερσύγχρονο εξοπλισμό, την υψηλή επιστημονική κατάρτιση των στρατιωτικών γιατρών και την υψηλού επιπέδου νοσηλευτική περίθαλψη.

Οχι μόνο για απόστρατους
Η πόρτα του «424» άνοιξε για όλους τους πολίτες και όχι μόνο τους απόστρατους και τα μέλη οικογενειών του εν ενεργεία στρατιωτικού προσωπικού. Αυτό σημαίνει ότι δικαίωμα νοσηλείας έχουν οι οικογένειες του προσωπικού των Σωμάτων Ασφαλείας και οι απόστρατοι -που μέχρι πρότινος δεν είχαν- καθώς και οι οικογένειες των εν ενεργεία και εν αποστρατεία πολιτικών υπαλλήλων του ΥΕΘΑ. Επιπλέον, κάθε πολίτης μπορεί να νοσηλευτεί, αρκεί να εγκριθεί η ανάλογη αίτησή του προς το νοσοκομείο.
 Το «424» ανακουφίζει τα εφημερεύοντα νοσοκομεία, διαθέτοντας τριάντα κρεβάτια και άλλες τέσσερις κλίνες στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας ώστε να διακομίζονται, μέσω του ΕΚΑΒ, ασθενείς από όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Ολες οι κλινικές, τα τμήματα και τα εργαστήρια είναι διαθέσιμα και στους ιδιώτες, ενώ η κύρια σύμβαση είναι με τον ΕΟΠΥΥ.

Ερχονται νέες υπηρεσίες
Μέσα στο 2014 θα ξεκινήσει η λειτουργία του ακτινοθεραπευτικού τμήματος με την ενεργοποίηση του υπερσύγχρονου γραμμικού επιταχυντή. Παράλληλα, θα λειτουργήσει το πρώτο εμβολιστικό κέντρο για ανευρύσματα στον εγκέφαλο, σε δημόσιο νοσοκομείο, στη Θεσσαλονίκη. Ετσι, θα σταματήσει η ταλαιπωρία των ασθενών οι οποίοι αναγκάζονται να μεταβαίνουν στην Αθήνα ή στην Αλεξανδρούπολη, αλλά και η οικονομική αιμορραγία όσων απευθύνονται στον ιδιωτικό τομέα. Στο υπό ανακαίνιση παλιό «424» θα εγκατασταθεί το Κέντρο Ψυχικής Υγείας των Ενόπλων Δυνάμεων.
 Οσον αφορά την προμήθεια βαρέος νέου εξοπλισμού, δεν προβλέπεται εντός του έτους. Σύμφωνα με το διευθυντή του νοσοκομείου, ταξίαρχο Μιχαήλ Τσελεντάκη, ο ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός είναι υπερσύγχρονος και η ιδιαιτερότητα του νοσοκομείου έγκειται στο ότι διαθέτει συγκεντρωμένο εξοπλισμό τελευταίας γενιάς, όπως μαγνητικό, αξονικό και στεφανιογράφο. Εντυπωσιακό είναι και το σωληνωτό ταχυδρομείο, ένα σύστημα με το οποίο μεταφέρονται βιολογικά υλικά, φάρμακα και έγγραφα με μια κάψουλα, μεταξύ των διάφορων τμημάτων του νοσοκομείου, διευκολύνοντας την ταχύτερη επικοινωνία μεταξύ τους.
Πηγή: aggelioforos.gr

Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

ΤO ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΣΤΑ 5 ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!!!

ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ

Το εστιατόριο του Μουσείου της Ακρόπολης συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα στα κορυφαία πέντε εστιατόρια των μουσείων του κόσμου, σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της μεγαλύτερης σε κυκλοφορία εφημερίδας του Καναδά Toronto Star.



Σε ρεπορτάζ με τίτλο «Εστιατόρια Μουσείων: Οι κορυφαίοι προορισμοί για φαγητό», κατατάσσει το εστιατόριο του Μουσείου της Ακρόπολης ανάμεσα σε εκείνα της Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (ΜΟΜΑ) και του Ορσέ στο Παρίσι.

Στο εν λόγω ρεπορτάζ σημειώνεται ότι το εστιατόριο του Μουσείου βρίσκεται σε απόσταση 300 μέτρων από την Ακρόπολη και είναι εύκολος προορισμός για φαγητό μετά την επίσκεψη στο μνημείο.

Επιπλέον, τονίζεται ότι προσφέρει πανοραμική θέα στην Ακρόπολη και ένα μενού που αποτελείται από μαγειρευτή ελληνική κουζίνα.

Τέλος, αναφέρεται ότι η νυχτερινή θέα της Ακρόπολης είναι συγκλονιστική όταν το εστιατόριο παραμένει ανοιχτό μέχρι τα μεσάνυχτα.
ΠΗΓΗ eirinika.gr

 
ΤΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΟΡΣΕ